E-mail client die spam ven server kan verwijdern ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi
Ik baal als een stekker dat Outlook Express niet meer bij de nieuwe windows versies zit.
Het alternatief wat ik nu gebruik in Windows7 is OUTLOOK dat bij het office pakker zit.
Dit programma mist echter de belangrijkste functie uit Outlook Express waarbij je in bericht regels kon aangeven dat een bericht van server verwijderd kan worden zodat je het niet hoeft te downloaden..
Outlook heeft dat niet , ook Thunderbird heeft dat niet..
Ik gebruik bij al mijn mailboxen het POP3 protocol.
Gevolg is dat ik nu noodgedwongen alle tyfus bende als Spam en Phishing rotzooi eerst moet downloaden voordat het verwijderd kan worden door een bericht regel.
Elke morgen als ik mijn pc aanzet is Outlook minimaal 10 minuten bezig tonnen ellende binnen te halen dat door spam filter en bericht filters verplaatst wordt naar de prullenbak en spam folder..

Is er een e-mail client die onder de nieuwere versies van Windows draait dat wel de mogelijkheid heeft om ongewenste troep van de server te verwijderen zodat het niet wordt opgehaald ?

Ik wil geen web-based e-mail verwerkers gebruiken omdat ik die domweg absoluut niet vertrouw, shoot me ..

wie heeft hier een oplossing voor ?
 
Pak gewoon gmail IMAP. Dan ben je van het gelazer af.
 
nee dan download ie ook de hele lijst en moet ik honderden berichten door spitten om de echte mail er uit te ziften..
Ik erger me hier kapot aan en dat terwijl ik uiterst voorzichtig ben en weggooi adressen gebruik voor het inloggen van commerciële websites toch heeft die tyfus zooi mijn goede e-mail adres kunnen vinden..
Bericht regels die rotzooi ven de server verwijderen kosten in het begin veel tijd om in te stellen maar naar verloop van tijd merk je dat de troep niet meer binnen komt, vandaar dat ik zou gek op outlook express was ..
Ik verwijder wekelijks 1 tot 1.5 Gb aan pure rotzooi uit de spam en prullenbak mappen, kun je je voorstellen hoe veel tijd dat dagelijks neemt van mijn toch al niet grote band breedte (adsl en te ver van centrale zodat 7.5mb het maximum is en ziggo is me veel te duur) dat ik hier nijdig om ben ?
 
Maar gmail heeft een geweldige spam filter hoor. Een keer een mail naar de spambox gooien en je ziet hem nooit meer terug.

By the way, welke outlook gebruik je. Er zijn er zoveel.?

WAT KUN JE ER ZELF AAN DOEN? Vaak is het ook eigen schuld. De beste securirity zit tussen het beeldscherm en je hoofd.
Als eerste een open deur: niet overal (op internet maar ook privé) je e-mail adres achterlaten.

Heb je een Internet Security-pakket (zoals bijvoorbeeld van McAfee, Trend Micro, Norton of G-Data), dan zit daar over het algemeen standaard een spam-filter ingebouwd die je soms zelf eerst moet inschakelen en/of trainen in wat WEL spam is en wat NIET. Zie daarvoor de handleiding die bij je Internet Security-pakket werd geleverd.

Je kunt het spam-filter inschakelen van het e-mail programma dat je gebruikt, zoals Thunderbird, Outlook of Gmail. Of natuurlijk zelf een filter maken in de vorm van berichtenregels instellen. Bij de provider van je internet-verbinding kun je vragen om het spam-filter van je e-mail account in te schakelen.

Ook zijn er diverse anti-spam programma’s op de markt. Zowel gratis als betaald.
Bekende voorbeelden zijn: SPAMfighter, Bullguard Free Spamfilter, Spamihilator en Mailwasher Free. Je kunt het bericht doorsturen naar de plek waarvandaan het verstuurd werd, maar met als adres voor het ‘@’-teken het woordje ‘abuse’ of ‘reportspam’. Bijvoorbeeld, je krijgt een spambericht van het e-mail adres: ‘smerigespammer@hotmail.com’. Dan klik je in je e-mail programma op de knop ‘Doorsturen’ of ‘Forward’, en als geadresseerde vul je dan in: abuse@hotmail.com of reportspam@hotmail.com.Je kunt een zogenaamd wegwerp-adres aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Maar gmail heeft een geweldige spam filter hoor. Een keer een mail naar de spambox gooien en je ziet hem nooit meer terug.

By the way, welke outlook gebruik je. Er zijn er zoveel.?

WAT KUN JE ER ZELF AAN DOEN? Vaak is het ook eigen schuld. De beste securirity zit tussen het beeldscherm en je hoofd.
Als eerste een open deur: niet overal (op internet maar ook privé) je e-mail adres achterlaten.

Heb je een Internet Security-pakket (zoals bijvoorbeeld van McAfee, Trend Micro, Norton of G-Data), dan zit daar over het algemeen standaard een spam-filter ingebouwd die je soms zelf eerst moet inschakelen en/of trainen in wat WEL spam is en wat NIET. Zie daarvoor de handleiding die bij je Internet Security-pakket werd geleverd.

Je kunt het spam-filter inschakelen van het e-mail programma dat je gebruikt, zoals Thunderbird, Outlook of Gmail. Of natuurlijk zelf een filter maken in de vorm van berichtenregels instellen. Bij de provider van je internet-verbinding kun je vragen om het spam-filter van je e-mail account in te schakelen.

Ook zijn er diverse anti-spam programma’s op de markt. Zowel gratis als betaald.
Bekende voorbeelden zijn: SPAMfighter, Bullguard Free Spamfilter, Spamihilator en Mailwasher Free. Je kunt het bericht doorsturen naar de plek waarvandaan het verstuurd werd, maar met als adres voor het ‘@’-teken het woordje ‘abuse’ of ‘reportspam’. Bijvoorbeeld, je krijgt een spambericht van het e-mail adres: ‘smerigespammer@hotmail.com’. Dan klik je in je e-mail programma op de knop ‘Doorsturen’ of ‘Forward’, en als geadresseerde vul je dan in: abuse@hotmail.com of reportspam@hotmail.com.Je kunt een zogenaamd wegwerp-adres aanmaken.

Ik gebruik outlook 2007

En ik heb er alles aan gedaan om mijn goede e-mail adressen uit handen van spammers te houden zoals ik een vuilnisbak adres bij gmail gebruik voor alle sociale netwerken (meldingen uitgeschakeld) een apart gmail adres voor online bestellingen, en mijn persoonlijke e-mail adres is dan ook alleen maar voor e-mail ,aar daar komt juist de meeste rotzooi nu binnen, dat kan natuurlijk ook omdat iemand toegang heeft gegeven tot zijn adres boek bv dingen als facebook en al die andere websitse die dan zogenaamd naar vrienden zoeken, maar de adressen in werkelijkheid verkopen aan reclame (spam) bedrijven..

Trouwens zo geweldig vind ik het gmail spam filter niet, de meeste troep wordt verstuurd met telkens veranderende afzenders soa als bv. iuaydfuiouydsfjh.fhhf .
Gewoon willekeurige letters dus.
Daarom ben ik zo gek op die bericht regels , daar kun je op steek woorden filteren.

Ik ben bekend met spam filters maar allen hebben toch de onhebbelijkheid dat je alles EERST moet downloaden voordat ze filteren..
Toen ik outlook express gebruikte met Windows XP was het ook even (meestal een week maar dan had je de meesten wel te pakken) instellen in de bericht regels en daarna kwam het ook niet binnen omdat geselecteerde steekwoorden van de server werden verwijderd..

Ik wil ook geen automatische antwoorden versturen aan "abuse"en "spam" adressen want dat kost me nog meer tijd.

Spam filters zijn geen oplossing voor mij, ik wil ze van de server verwijderen voor ze ook maar binnen komen en outlook express kon dat..
 
Poptray lijkt me een goed dingetje ik zal daar eens mee aan het stoeien
 
WAT KUN JE ER ZELF AAN DOEN? Vaak is het ook eigen schuld. De beste securirity zit tussen het beeldscherm en je hoofd.
Als eerste een open deur: niet overal (op internet maar ook privé) je e-mail adres achterlaten.

Ik heb mijn prive email ook altijd geheim en redelijk spamvrij kunnen houden maar sinds een paar weken ontvang ik 15-30 spam mails per dag van AH vouchers en koffiezetzooi. (Voornamelijk van een paar Turkse servers)
Maar inderdaad, Gmail laat er niet één door en gooit ze direct in de spambox.
 
Ik heb mijn prive email ook altijd geheim en redelijk spamvrij kunnen houden maar sinds een paar weken ontvang ik 15-30 spam mails per dag van AH vouchers en koffiezetzooi. (Voornamelijk van een paar Turkse servers)
Maar inderdaad, Gmail laat er niet één door en gooit ze direct in de spambox.

Mijn (afval)box is echt 150-200 AH nespresso centerparcs en dating scams per dag en bij mij laat gmail ze gewoon door ondanks dat ik er al dik honderd als spam heb geflagd
Ik gebruik ook pop3 bij gmail, gewoon geen zin om telkens opnieuw te hoeven inloggen waarmee je google en youtube pagina gewoon mee verhuist.
Daarom is die verwijderen van server optie ook zo aantrekkelijk, en ik ga PopTray ook echt uitproberen ..
 
Bij pop3 moet je inderdaad het meeste (ook spambestrijding) zelf doen. Daarom hou ik me vast aan web-based. Dan staat alle zooi al meteen in de SPAM box en komt er niets in mijn inbox wat ik niet wil
 
Dus wat ik denk is :

pegasius mail zou mails kunnen verwijderen op de server volgens mensen die ik hoorde

thunderbird heb ik zelf gehad en je kan instellen simpele html toelaten andere niet of plain text enkel ik bekeek meestal ook de source

webmail installaties kunnen roundcube zijn
nu kan je sommige van die installatie kunnen ook remote connecteren aan de mailserver en hebben antispam updates (nadeel webserver installeren ).
 
Dus wat ik denk is :

pegasius mail zou mails kunnen verwijderen op de server volgens mensen die ik hoorde

thunderbird heb ik zelf gehad en je kan instellen simpele html toelaten andere niet of plain text enkel ik bekeek meestal ook de source

webmail installaties kunnen roundcube zijn
nu kan je sommige van die installatie kunnen ook remote connecteren aan de mailserver en hebben antispam updates (nadeel webserver installeren ).

Jammer , ik heb pegasus geprobeerd, en die kan dus géén berichten ven server verwijderen....
Ik wil alles in een programma hebben omdat ik voor diverse bezigheden ook diverse e-mail adressen heb dus alle webmail servers bezoeken om mail te checken zal me een uur per dag kosten en dat uur kan ik wel beter gebruiken ..
 
Heb je die computer al eens grondig gescand. Ben je geinfecteerd. Want alle oplossingen ten spijt, niets schijnt te lukken volgens jou. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Heb je die computer al eens grondig gescand. Ben je geinfecteerd. Want alle oplossingen ten spijt, niets schijnt te lukken volgens jou. :confused:
Computer is clean, en ik pas heel goed op met downloads.
Het enige wat ik wil dien is zorgen dat die tyfusbende als spam van de server wordt gewist zodat alleen echte mail wordt gedownload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan