Muis blijft soms hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik maak gebruik van een Draadloos Toetsenbord + Muis van MSI d.m.v. doggle in een USB poort.

Tot nu toe (ruim een maand) heb ik geen enkel probleem onder vonden en ben dan ook zeer tevreden met dit Draadloze MSI Toestenbord en Muis
Maar gisteravond en vanmorgen ook weer bleef aldoor die muis "hangen".
Waardoor kan dit komen, en wat is er aan te doen, want als hij dit verschijnsel heeft, is het zeer lastig.
Nu, ten tijde van het schrijven van dit bericht ondervind ik absoluut geen probleem.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Ook wel eens gehad, vaak het lasertje/lampje welke niet optimaal werkt. Gewoon een nieuwe gekocht, probleem opgelost.
Heeft met zulke zaken weinig zin diep ergens in de duiken.
 
En als dat niet hoeft.

Jan, je muispijl blijft hangen? :rolleyes: Wanneer dat muispijltje af en toe of continu blijft "hangen", kunt je misschien ook proberen de USB aansluiting even los te maken en weer in te pluggen. Veelal helpt deze remedie afdoende. In sommige gevallen echter is het probleem iets hardnekkiger en moet je de computer uitloggen, of herstarten. Hetzelfde euvel, de muispijl blijft hangen, kan echter regelmatig terugkomen. Een meer definitieve oplossing is dan het opnieuw installeren van de drivers van de muis.

Soms zit er ook wat stof in dat muiswielletje. Rustig met een tandenstokertje scherpe punt er door heen raggen. Rustig he Jan. :D
 
Ook wel eens gehad, vaak het lasertje/lampje welke niet optimaal werkt. Gewoon een nieuwe gekocht, probleem opgelost.
Heeft met zulke zaken weinig zin diep ergens in de duiken.

Hallo Terrarabo
Je raad is waarschijnlijk wel afdoende, maar onzinnig. Het Toetesenbord + Muis + doggle is een stel en koop je bijelkaar
Deze is een stel van MSI, Muis + Toetsenbord + doggle kost wel effe ruim € 40,--. Goede raad is duur, maar dit is een TE dure raad voor een Muis met Toetsenbord van nog geen maand oud. Ik heb alleen nog maar AOW
MVG
Dukkel
 
Hallo mrmusic

Zoals?

1) Ik heb geen muiswielletje in deze muis zitten, dus er valt niets schoon te maken.

2) Ik heb de doggle (zender/ontvanger) al in andere USB poorten gezet, alles opnieuw opgestart.

En momenteel doet hij het ook weer. Ik zal de volgende keer meteen deze remedies toepassen

Dank jullie allemaal

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Moi, Muizen doen het wel eens slecht als er een stofje voor de lens zit en ze haperen vaak ook wanneer de muismat versleten is of niet van het goede materiaal. De muis wordt wel eens kieskeuriger voor wat betreft de ondergrond.

Kan je bij deze muizen ook een ander ontvangst kanaal selekteren in het stuurprogramma en met een klein schakelaartje in het batterijvakje? Misschien doet de ontvanger het dan beter.

Het kan ook gebeuren dat een apparaat meer stroom verbruikt en dat het batterijtje dus vol moet zijn en de contacten van de batterij moeten goed klemmen en schoon zijn, er bestaan verschillende maten en ontwerpen van de zelfde soort batterij. Toevallig dit laatste, kort geleden, nog aan de hand gehad met een afstandsbediening.

Voor vervanging kan je proberen met advertentiezoeker.nl Succes.
 
Hopen dat het zo blijft Jan. En graag gedaan met z'n allen. Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan