Soms delen zwart scherm in Firefox 49.0.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
476
Tot gisteren was ik heel gelukkig met Firefox. Versie 49.0.1 . Echter gisteren kreeg ik tijdens het scrollen door bijvoorbeeld Startpagina.nl en http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html zwarte vlekken in het scherm. Soms blijven deze vlekken staan, soms worden ze deels gevuld met de inhoud van de webpagina, en soms verdwijnen ze na een tijdje en wordt het scherm gevuld met de inhoud van de webpagina. Een test in Internet Explorer leert mij dat dit euvel zich niet voordoet in die browser, en ik het bij Firefox moet zoeken. Alleen waar?

Heb geprobeerd om de stuurprogramma's van videokaart en beeldscherm te updaten, maar daar zijn geen betere of nieuwere versies van beschikbaar.
Zou Firefox graag blijven gebruiken.

Zwart scherm.jpg

Zwart scherm 2.jpg

Toevoeging 14:12 uur.
Films afspelen in bijvoorbeeld VLC is geen enkel probleem en zonder storing.
 
Laatst bewerkt:
AL geprobeerd om firefox even opnieuw te installeren vanaf een verse file? mogelijk is er iets fout gegaan bij de update. ik gebruik ook 49.0.1 op 3 verschillende computers en geen van alle heeft deze problemen.
 
Nieuwe installatie had ik al gedaan gisteren.
Zonder resultaat overigens.

Een andere laptop, en een desktop op dezelfde versie en geen enkel probleem.

De link van manamana gevolgd, en het lijkt er op dat er verbetering in zit.
Pagina's worden in ieder geval sneller geladen dan gisteren en vandaag.
 
Even afwachten nog Hakar. Als het goed gaat of slecht laat maar weer weten.
 
Na 7 uurtjes nachtrust zit er helaas nog zwart vorming in het scherm bij het scrollen.
Ook op deze site.

Weerstationroden.nl wordt in FF flikkerend weergegeven, pagina wordt getoond, en pagina wordt wit zonder inhoud. Op hetzelde moment wordt de pagina in IE normaal weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:

Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner


Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.


Voer als tweede TFC eens uit, deze tool zal de temp mappen legen. Kijk dan of er verbetering is.

Download
51c3fa5aca5f4-TFC_MAINICON_1_32x32x8.png
TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.
 
Dank Dorado voor de heldere uitleg.

Na de Ccleaner en TFC te hebben gebruikt zoals dorado aangaf, is het laden van de pagina's wel sneller geworden.

Jammer genoeg komen de zwarte vlekken nog voor.
En soms blijven ze wat langer staan, en soms wat korter.
Ook in het scrollen komen nog zwarte gaten voor, soms groot, soms alleen een gedeelte.
Nog steeds maf, omdat het in IE niet voorkomt, en in FF wel.
 
Pas volgende tweaks toe om te kijken of weergeven wel lukt.

Stap 1:

  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"autodisconnect"=dword:ffffffff
"EnableOplocks"=dword:00000000
"IRPStackSize"=dword:00000020
"SharingViolationDelay"=dword:00000000
"SharingViolationRetries"=dword:00000000
"Size"=dword:00000003

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargeSystemCache"=dword:00000001



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:networking_tweaks.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → networking_tweaks.regSamenvoegen

Herstart.
 
Was er gisteren en vannacht even tussenuit.
Moest een operatie ondergaan.

Zojuist even bezig geweest met de aanwijzingen van Dorado, en alles stap voor stap uitgevoerd als beschreven.

Computer weer opgestart en Meteotines geopend. Hier kwamen nog zwarte vlekken in voor bij het opstarten.
Ook tijdens scrollen zwarte vlekken, die echter redelijk snel verdwijnen.

Naar Helpmij forum gegaan, waar de hoofpagina eventjes zwarte vlekken gaf en tijdens scrollen door de lijst sommige delen van de hoofdpagina zwart.
Na even wachten was de pagina volledig normaal gevuld.
Vanuit de hoofdpagina naar software en dan naar browsers, enkele snel verdwijnende zwarte blokken in beeld.

Bij het openen van dit topic, dit scherm, wat ongeveer een halve minuut bleef staan.

Zwart scherm na actie.jpg

Helaas nog niet goed dus.

Ik las elders dat het uitschakelen van de hardwareversnelling zou kunnen helpen, maar de uitleg hoe dat te doen vind ik een beetje vaag.
Welke opties zijn er nog om FF weerzonder hapering te kunnen gebruiken?
 
als je in de URL-balk about:support intypt en uitvoerd zie je daar nog wat eigenaardigs? juiste GPU en dergelijke?
 
Probleem inmiddels opgelost.

Na veel te hebben uitgeprobeerd er achter gekomen dat er toch iets mis was met de driver van de grafische kaart.
Via een progje van AMD welke nu natuurlijk weer invloed uitoefent op mijn laptop, de nieuwere driver kunnen ophalen en installeren.

Firefox werkt nu weer goed in 49.0.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan