Inhoud van veld bepalen nav verandering ander veld (andere veld heeft een formule)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
109
Hoi,
Ik heb 2 twee velden zeg veld A en veld B.
De waarde van de veld A wordt bepaald door een formule.
Ik wil graag dat veld B wordt wordt gevuld met de datum van vandaag als de waarde van veld B wordt aangepast.

Het probleem wat ik hiermee ondervind is dat veld B dus een formule is en dus qua inhoud niet wijzigt en dus krijg ik ook nooit een datum in veld A.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Plaats er even een voorbeeldje bij. De vraag lijkt mij nogal tegenstrijdig. Wie is veld A en wie is veld B waar staat de formule, waar moet de datum komen en welke cellen zorgen voor de verandering in de formule?
 
Oh ja ik zie het sorry mijn fout.

Ik heb veld A dat ziet er als volgt uit: ='[ledenlijst-2016-2017.xlsm]TEMP'!P2
Ik heb een veld B dat de datum van vandaag moet krijgen als veld A dus van waarde veranderd.

Ik gebruik onderstaande voor mijn andere velden om ze de datum vandaag te geven als de waarde van een ander veld wordt aangepast:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = Range("B19").Address Then
Range("C19").Value = Date
End If
End Sub
 
Zet het onder de calculate_event.
 
Maak van de koppeling een querytable, dan kun je de 'afterupdate' gebeurtenis gebruiken.
 
HSV, bedankt voor je bericht.

Echter begrijp ik dat calculate event geraakt wordt als er iets op een worksheet wordt berekend.
Dit gaat dus helaas in mijn geval niet werken aangezien er op de pagina met de velden A en B nog meer velden staan die af en toe andere waardes krijgen, maar dan moet veld B niet mee wijzingen.
Veld B moet alleen de datum van vandaag krijgen als de waarde van Veld A wordt aangepast. Op wijzigingen van andere velden moet Veld B dus niet reageren.
 
Begrijp niet veel van veld A en B in deze kwestie.
Code:
[COLOR=#333333]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]If Target.Address = "$A$1 Then Range("C19") = Date[/COLOR]
[COLOR=#333333]End Sub[/COLOR]
 
Het probleem met jouw oplossing is volgens mij dat het veld A1 (waar de formule) in staat niet wijzigt, de formule blijft hetzelfde alleen de uitkomst wijzigt. Maar de wijziging van de uitkomst wordt volgens mij op deze manier niet opgemerkt.

Ik zal het nog geen keer proberen uit te leggen wat ik precies wil

Het veld G19 heeft als waarde: =SOM(D14:L14)
De velden D14:L14 hebben allemaal als waarde de uitkomst van verschillende berekeningen. (contributie betalingen)
Het veld C22 moet de datum van vandaag krijgen als de waarde van G13 (dus het resultaat van =SOM(D14:L14)) veranderd, doordat er iemand contributie heeft betaald.

Zoals al eerder aangegeven gebruik ik al de oplossing:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = Range("G19") Then
Range("C22").Value = Date
End If
End Sub
Maar dit levert dus niet het gewenste resultaat op.

Maakt dit misschien eea. wat duidelijker?
 
Welke cel(len) wijzig je handmatig?
 
Ik wijzig wel cellen handmatig maar die zitten in een ander excel bestand.
En het veld C22 moet wijzigen bij veranderingen in meerdere velden in andere tabbladen in hetzelfde excel bestand.

Ik heb 2 excel bestanden,
- 1 met leden administratie (en contributie)
- 1 met overzicht en overige financiele administratie

Het veld C21 is het veld dat het saldo van de rekening weer geeft en ik wil dus een wijzigingsdatum achter het veld (C22) tonen zodat ik weet wanneer deze voor het laatst is aangepast.
C22 moet dus met de datum van vandaag worden gevuld als:
- er contributie is betaald door een lid (wordt met de hand ingevuld in Excel bestand 1)
- er uitgaven of inkomsten zijn gewijzigd (worden met de hand ingevuld in Excel bestand 2 (die met het overzicht))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan