Updates via WSUS offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbril

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Berichten
87
Ik heb weer een vraag. Ik heb gisteravond een oudere laptop van mijn tante met W7 en de laatste update van oktober 2015 via WSUS geupdate.
WSUS vond maar liefst 238 updates en heeft uren staan draaien om ze te downloaden. Daarna heb ik ze laten installeren en volgens wsus
was dat succesvol gebeurd. Daarna opnieuw opgestart, maar ik zie geen enkele update in de lijst van updates staan. Ook bij de geschiedenis is het leeg.
De laatste update dateert nog steeds van 20-10-2015
 
Ik weet niet welke tool je hebt gebruikt, maar als het deze is -> http://download.wsusoffline.net/ dan moet je de update verschillende keren opnieuw starten na de reboot. Zeker op een "kaal" systeem. De eerste keer worden maar 1 of 2 updates bijgewerkt. Daarna kan pas de rest worden bijgewerkt.
 
Werd "Automatic reboot and recall" aangevinkt voor je op Start klikte in de Installer van WSUS Offline ?
 
Ik heb dat niet aangeklikt Fokke, dus als dat niet aangevinkt stond zou dat het probleem kunnen zijn.
Moet de update in wsus steeds opnieuw gestart worden, want met de laptop opstarten gebeurt er niets.
 
De naam is gast0205, niet Fokke. :d

De te volgen stappen heb ik vorige week hier beschreven.
 
Ja klopt. Ik heb het een dag later overnieuw gedaan en wel reboot and recall aangevinkt.
Hij heeft toen weer zoveel updates binnen gehaald en toen hij ze ging installeren bleef hij op de eerste installatie update een uur of drie hangen.
Een dag later weer geprobeerd en hetzelfde verhaal, Hij heeft de hele dag gedaan over die ene update en uiteindelijk niet geinstalleerd.
 
Wat is het KB-nummer van die bewuste update ?

Het binnenhalen van de updates gebeurt niet door de Installer.
 
Dat weet ik niet meer, want ik ben er mee gestopt. Ik zal ze morgen weer binnenhalen en dan noteren, waar hij op blijft hangen.
Het binnenhalen gaat best wel snel, een uurtje of anderhalf, maar het daarna installeren is een ander verhaal.
 
Er gaat volgens mij meer mis, want die updates hoef je toch echt niet iedere keer allemaal binnen te halen.
 
Klopt, eens ze binnengehaald zijn door de Generator zijn ze ook binnen.
 
Klopt, maar ze zijn niet te installeren. Inmiddels heb ik wel wat updates van Microsoft zelf binnen gehaald, maar de grootste helft is mislukt bij het installeren.
Er is echt iets geks aan de hand met Windows7, want het zijn exact dezelfde problemen die ik met mijn Windows7 had.
 
Ik had dezelfde problemen hier met een windows 7 pc die een paar maanden niet gebruikt was. Windows update bleef maar rond draaien zonder resultaat en daarna WSUS die bleef ook hangen.

Daarna nog maar eens WSUS helemaal vanaf begin gedaan: WSUS zelf vers gedownload, daarna WSUS alles aangevinkt wat ie aan windows updates moest downloaden.
Toen dat klaar was automatische update van Windows uitgezet en windows herstart.
Daarna WSUS Client-map geopend en daar als Admin de installatie gestart waarbij automatische reboot aangevinkt.
Tot mijn verbazing (en genoegen) werden toen alle updates door WSUS aangebracht en daarna werkte de Windows update ook weer gewoon.
 
Dan ga ik het ook nog eens proberen. ik had de moed al niet meer :(
 
Ik onderhoud meerdere Windows 7 PC's, op al deze PC's loopt Windows Update als een zonnetje ... een drietal weken geleden voerde ik een clean install uit (inbouw SSD) van W7, deze werd geüpdate met WSUS en ook op deze PC loopt Windows Update nu prima.
 
Nee hoor, WSUS blijft continu hangen, bij de lijst van ontbrekende updates verzamelen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan