windows firewall doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Berichten
43
sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn firewall en ik heb van alles geprobeerd dit op te lossen maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Wanneer ik een programma start, bijvoorbeeld google chrome dan moet ik elke keer toestemming geven om deze toegang te geven van de firewall.
als ik dan google chrome sluit en weer opnieuw start krijg ik deze vraag weer en dat herhaalt zich telkens.

Omdat ik dat een beetje zat was heb ik de firewall uitgeschakeld, dan krijg ik de melding dat deze uitgeschakeld is maar 3 tot 5 seconden later staat de
firewall opeens weer aan, dus ik kan deze op een of andere manier niet uitzetten.

Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft?

Ik heb al diverse dingen geprobeerd zoals firewall herstellen, maar ook via het cmd te resetten.
Windows herstel naar een andere datum toen dit probleem er nog niet was heeft mij ook niks opgeleverd en het probleem blijft.

firewall.png

ik heb ondertussen ook ccleaner gebruikt, met name voor het register gedeelte.
Ik heb een paar keer de fouten hersteld maar ze blijven terug komen.

Hier onder een afbeelding daar van.

ccleaner.png
 
Hoi,
Scan je pc eens met Mbam e/o superantispyware (mocht het programma niet willen installeren verander dan de naam van het .exe bestand in iets anders, het komt n.l. voor dat het bestand herkend wordt en niet wil installeren). Doe eerst de updates binnenhalen v.d progs en dan het volgende:
Start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot). Draai die 2 programma's en bekijk het resultaat of plaats een log (.txt document) als bijlage.
Controleer in de veilige modus met netwerkmogelijkheden of het probleem er nog is.
Controleer daarna in de normale modus of het probleem zich nog voordoet.
Als alles ok is maak dan zelf een nieuw systeemherstelpunt en verwijder de vorige herstelpunten via schijfopruiming (het laatste herstelpunt wordt automatisch bewaard).
Omdat ik dat een beetje zat was heb ik de firewall uitgeschakeld, dan krijg ik de melding dat deze uitgeschakeld is maar 3 tot 5 seconden later staat de
firewall opeens weer aan, dus ik kan deze op een of andere manier niet uitzetten.
De firewall uitschakelen is nooit een goed idee want dan zet je gewoon alle poorten voor iedereen open.
Als je je firewall hebt uitgeschakeld en hij springt na 3 sec. weer aan bekruipt me het nare gevoel dat je mal- of spyware hebt binnengehaald of erger een virus o.i.d. temeer omdat je systeemherstelpunt je probleem niet oplost.
Het is algemeen bekend dat virussen, spy- e/o malware zich ook in je herstelpunten nestelen.
Geef ook even aan of je recent programma's hebt geïnstalleerd en je daarna die problemen hebt gekregen.
 
Laatst bewerkt:
bij manamana kon ik helaas geen oplossing vinden.

Bij mik gedeeltelijk wat gevonden.
De scanners hebben eigenlijk niks opgeleverd maar wanneer ik de laptop opstart in veilige modus met netwerkinstellingen dan opeens werkt de firewall wel naar behoren en als ik deze dan uitzet om te testen dan blijft deze ook uit staan en als ik chrome toevoeg als veilige app dan krijg ik de melding niet weer en slaap deze gewoon netjes op.
In veilige modus werkt het dus wel naar behoren maar als ik de laptop dan weer gewoon opstart dan is het probleem er weer
 
Dan start in de normale modus iets mee op wat dit veroorzaakt, in de veilige modus starten alleen maar de hoogstnoodzakelijke opstartonderdelen op van Windows en de rest niet.
Daarom ook mijn laatste vraag:
Mik Zjegger zei:
Geef ook even aan of je recent programma's hebt geïnstalleerd en je daarna die problemen hebt gekregen.
Ga naar msconfig>opstarten en haal daar alle vinkjes weg, herstart en vink ze 1 voor 1 (telkens herstarten) weer aan, als het goed is kom je vanzelf de boosdoener tegen.
Sowieso hoeft de meeste software niet automatisch mee op te starten, uitgezonderd je antivirussoftware e/o firewall. Het kan je ook nog eens een behoorlijke winst in opstarttijd opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Dan start in de normale modus iets mee op wat dit veroorzaakt, in de veilige modus starten alleen maar de hoogstnoodzakelijke opstartonderdelen op van Windows en de rest niet.
Daarom ook mijn laatste vraag:

Ga naar msconfig>opstarten en haal daar alle vinkjes weg, herstart en vink ze 1 voor 1 (telkens herstarten) weer aan, als het goed is kom je vanzelf de boosdoener tegen.
Sowieso hoeft de meeste software niet automatisch mee op te starten, uitgezonderd je antivirussoftware e/o firewall. Het kan je ook nog eens een behoorlijke winst in opstarttijd opleveren.

ik heb het geprobeerd maar ook dit heeft mij vreemd genoeg niks opgeleverd. ik heb mijn laptop uiteindelijk gereset met behoud van mijn bestanden en daarna deed mijn firewall het weer. best vreemd maar dat terzijde. op het moment ben ik in ieder geval van mijn probleem af :)

Ik wil jullie toch graag bedanken voor de reacties :)
 
Graag gedaan, ook namens Mik Zjegger doe ik het maar gelijk. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan