Kali linux herkent command niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titan1655

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2015
Berichten
55
Hi
Ik probeer kali linux live vanaf een usb op te starten. Het lukt wel, maar eenmaal ik binnen ben en de terminal opstart en een command in geef, krijg ik het volgende fout melding: 'bash: command not recognized.
Ik heb verschillende command in geven maar bij alle commands krijg ik zelfde fout melding. Ik heb geprobeerd om het op te zoeken maar vond niet dat mij kon helpen.
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

Groetjes.
 
Je werkt dus via de live opstartbare usb met Kali Linux.
Daarna wil je een terminal openen om....wat te doen?

Weet dat alles wat je wilt, niet wordt opgeslagen. Een live cd/opstartebare usb is om te kijken of alles werkt en of je het leuk vind.
Daarna kan je installeren.

De commands die je geeft zijn wellicht niet herkenbaar voor Kali. Ik kan Kali niet, maar ik wil wel weten welke commando's je nu bedoeld.

Edit:
de foutmelding in Google zetten geeft deze resultaten: https://www.google.nl/search?q=bash:+command+not+recognized&gws_rd=cr,ssl&ei=K-LsV-btBYnfgAah6a3YAg
Edit 2:
hier een Kali forum https://forums.kali.org/forumdisplay.php?1-Kali-Linux-Forums&
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er bij live opstarten niets wordt opgeslagen, maar dat is ook niet zo belangrijk. En opslaan ervan is ook niet belangrijk. Basis command als Airmon-ng bv werken niet.
 
Nee het is niet om wifi te hacken. Ik heb een wifi adapter besteld en die is gisteren aangekomen. En de airmong -ng wordt gebruikt om aangesloten netwerk apparaten te vinden. Om mijn laptop de adapter wel maar op mijn pc door een of andere reden niet :( .
 
Laatst bewerkt:
Aha. Nou, kijk eerst die linken even die ik gegeven heb.

En anders even zoeken op het merk adapter icm met Linux.

Ik ken Linux Kali niet; ik werk met Linux Mint (en Ubuntu) en daar werkt het wifi gebeuren gewoon goed op.
 
Bedankt, door een of andere reden was mijn live image corrupt. Heb het gewoon opnieuw erop gezet en nu werkt het gewoon wel.
 
Ah, ja...hahaha, dat kan ook.
Soms denken we iets te moeilijk ;)
Succes met Kali!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan