navigatie in NOS Teletekst werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Ik ben op zoek naar medeprobleemhouders om snel de oorzaak te vinden van het volgende probleem(pje):

plaatje 1 : middels het kiezen van het (dubbele) pijltje voorwaarts reageert Teletekst niet door naar een volgende pagina te gaan (er gebeurt helemaal niets)
plaatje 1 : middels het kiezen van het (enkele) pijltje op een pagina die uit meerdere subpagina's bestaat reageert Teletekst niet (er gebeurt helemaal niets)

Het gewoon 'kiezen' van de drie nummers op het Teletekst nummerieke toetstenbordje werkt wel / de pagina komt dan gewoon in beeld.

plaatje 2 : kies ik onderin de hoofdpagina van Teletekst voor cookie-instellingen en

plaatje 3 : haal ik het vinkje daar weg

dan werkt Teletekst weer als vanouds.

Aan de computer had ik voordat het probleem ontstond niets gewijzigd, niet in Windows, niet in mijn virusscanner (Bitdefender) en ook niet in Mbam.

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen met dit probleem(pje) zijn en zo ja, welke virusscanner gebruik je en heb je ook Mbam draaien?

Niet uit te sluiten is dat een Windows update het heeft veroorzaakt, maar dan zou iedereen er last van moeten hebben (?) Heb je geen Mbam en geen Bitdefender draaien, maar ondervind je ook de navigatieprobleempjes, dan hoor ik dat zeer graag, dan mogen we aannemen dat een Windws update het heeft veroorzaakt.

Voordat ik ga uitzoeken waar het 'm nu precies in zit, is het wel handig om te weten of er 'lotgenoten' zijn en zo ja, of zij vergelijkbare software (resident) hebben draaien.

Windows 10 Prof, 64 bit, Anniversary edition
Virusscanner : Bitdefender
Malwarescanner : Mbam

TT-1.jpg

TT-2.jpg

TT-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had het zelfde
win10 Home 64x
versie 1607
build 14393.222
 
Yep, scheelt me weer uitzoeken, hetzelfde euvel. Was er nog niet aan toegekomen.
Tnx:cool:
 
Informatie svp..........

Ik wil de oorzaak achterhalen
 
Laatst bewerkt:
Informatie svp..........

Ik wil de oorzaak achterhalen
Snap ik....
Heb even gegoogled, niet exact hetzelfde maar:
http://www.nucia.eu/forum/threads/69684-NOS-teletekst-werkt-niet-meer-op-computer
misschien is er een kleine aanpassing in het script geweest dat de advertenties beheert.... en door even jouw actie uit te voeren vindt pas de update plaats... en daarvoor blijft ie hangen bij het door jouw beschreven probleem.
Mss werkt het ook als je de cookies weggooit zonder verder iets te veranderen?
 
Zelfde fenomeen als bij jou en op dezelfde manier opgelost, dus enkel dat ene vinkje.

W7 Pro 64-bit, FF 49.0.1 (met ABP, deze uitschakelen maakt geen verschil), Avast Free en geen RT-bescherming van MBAM ingeschakeld.
 
Yep, scheelt me weer uitzoeken, hetzelfde euvel. Was er nog niet aan toegekomen.
Tnx:cool:

1x Ccleaner draaien en het probleem is weer terug............ vervolgens weer 't vinkje weghalen en het probleem is weer opgelost. Nice!
 
Om het verhaal dan maar even af te maken :

ik had een mailtje naar de NOS Teletekst gestuurd omdat het e.e.a. mij toch niet lekker zat. Dat betrof een webformulier bij de NOS.
Hierop kreeg ik onderstaand antwoord:

Van: publieksreacties@nos.nl [mailto: publieksreacties@nos.nl]
Verzonden: maandag 3 oktober 2016 13:55
Aan: ###@msn.com
Onderwerp: Antwoord op vraag bij ons geregistreerd onder nummer: 1610 0050

Beste meneer ******,

Hartelijk dank voor uw reactie.

De ontwikkelaars van onze site en apps werken op dit moment aan een oplossing voor dit probleem. Onze excuses voor het ongemak.
Een (tijdelijke) oplossing voor dit probleem is het uitschakelen van de advertentiecookies. Dit kunt u zelf doen door onderstaande stappen te doorlopen:
1. Ga naar 'Cookie-instellingen' onderaan NOS.nl.
2. Vind 'advertentiecookies uit en sla de instellingen op.
3. Keer terug naar NOS.nl, er zullen geen advertenties en reclamevideo's meer te zien zijn en de pijltoetsen zullen weer naar behoren werken.

Met vriendelijke groet,

Nathalie
NOS Publieksvoorlichting


E reacties@nos.nl
Twitter NOSCommunicatie
YouTube youtube.com/NOSCommunicatie
WhatsApp 06-83 806 840 (ma-vrij 09.00-17.00)




Waarop ik zojuist dit weer heb geantwoord:

Beste mevrouw Nathalie,

Zoals u in het door mij geplaatste linkje kon lezen, (eerste berichtje) had ik behoudens de constatering van het probleem, zelf ook al de oplossing gevonden.
Idd. Identiek zoals u mij hieronder laat weten.
Ik moet hieruit opmaken dat u kennelijk met lezen gestopt bent toen ik in de eerste paar regels van mijn bericht op de "Helpmij.nl" het probleem schetste, anders had u gelezen dat ik de oplossing zelf al had gevonden.

Reden dat ik de NOS toch in kennis wilde stellen van dit euvel was omdat ik er niet zeker van was of het probleem aan de kant van de NOS zat / zit, dan wel dat er lokaal op mijn machine een 'dwarsligger' aanwezig was.

Toch ben ik blij met uw reactie, want ik kan nu uitsluiten dat het probleem door lokale software en / of mijn Windowsinstallatie wordt veroorzaakt.

Mvgr. ******



 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan