Na drivers updaten met "driver booster 3" problemen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
129
Hallo,

Ik heb een Thosiba Qosmio. Daar is de harde schijf van stuk gegaan en heb ik dus opnieuw moeten installeren. Dat is wel gelukt, heel goed zelfs behoudens één driver. Ok nu kocht ik onlangs Computer Totaal en stonden leuke artikelen in oa. hoe je drivers kan bijwerken met het programma driver booster 3. Dat heb ik gedaan en dit programma vond voor meer hardware nieuwe drivers en dat deze moesten/konden worden geupdate. Daar heb ik akkoord voor gegeven.

Echter nu heb ik minimaal 1x per week, willekeurig, an "bleu screen of death" met wisselende meldingen:
- PFN_LIST_CORRUPT
- MEMORY_MANAGEMENT
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- BAD_POOL_CALLER
- SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (deze zojuist gehad)

Ik kan het systeem weer gewoon opstarten en alles werkt als voor heen - goed. Je merkt eigenlijk niets. Ik krijg ook een dump file maar die kan ik niet openen althans niet dat het dan leesbaar wordt.

Ik schat in dat het toch met een driver te maken heeft na die de bewuste update.

Maar hoe kom ik er nu achter om welke het gaat? Heeft iemand een goed idee hoe dit aan te pakken?

Alvast bedankt,

Nico
 
whocrashed kan je precies vertellen wat die bsod's veroorzaken.
In de meeste gevallen idd slechte drivers
 
Ik ben erachter wat het veroorzaakt. Ik heb een SanDisk ImageMate USB 3.0 Card Reader (#SDDR-289-X20). Vandaag op het moment dat ik deze in deze card reader mijn Lexar "professional 800x 32GB compact flash UDMA7" druk, ging mijn systeem onderuit. Dus volgens mij is dit de "rotte" driver.
Het vreemde is dat ik deze driver al gedeïnstalleerd heb maar op het moment dat ik de Cardreader weer via de USB aansluit wordt er automatisch een driver geïnstalleerd...

Met googlen of bij Sandisk kom ik ook niet echt een driver tegen. Iemand een idee hoe je dit oplost, ik bedoel hoe kom je nu wel aan een driver voor windows 7?
 
Op verzoek van TS heropend.
De oplossing wordt hier zo geplaatst door TS
 
Ja, ik ben erachter waardoor het kwam en dat vond ik toch wel 'leuk' om te vertellen.

Het zat hem inderdaad in mijn card reader die in conflict kwam met Acronis backup software (2013).

Ik ben met dit bericht https://www.pc-helpforum.be/topic/38673-bsod-ntoskrnlexe/ op het juiste spoor gekomen (kweezie wabbit 8 okt 2012). Vervolgens heb ik ook mijn instellingen iets aangepast via dit bericht http://blog.nirsoft.net/2010/07/27/how-to-configure-windows-to-create-minidump-files-on-bsod/.

Ik heb de tool hier gedownload http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html.

Hiermee kwam ik er snel achter waar het in zat, de tool geeft mooi weer waar het fout gaat. Who Crashed geeft wel aan dat het met ntoskrnl mis gaat en dat het om een BAD_POOL_CALLER gaat maar dan houd het op.

Ik heb Acronis gedeinstalleerd, gebruik nu AOMEI, en het werkt dus weer als een trein.

Naast het bovenstaande probleem heb ik IObit gedeinstalleerd want ik vertrouw dit toch niet meer. Ik had dit uit een blad gehaald dat dan eenvoudig je drivers bij gewerkt kunnen worden maar bv. ik kan via "vinger scan" inloggen maar dat werkte ook niet meer. Ik heb de orginele driver van Toshiba weer gedownload en dat werkt nu ook weer. Ik bedoel er mee aan te geven weer al die tooltjes om je pc beter/sneller etc. te laten werken daar ben ik ook mee gestopt. Alles maar weer "handmatig".

Nico
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan