nieuwe hdd in macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
ben genoodzaakt om een nieuwe hdd in men macbook van 2006 te steken omdat de oude niet meer draait

nu die schijf wisselen is op zich geen probleem maar kan iemand helpen hoe en waar ik het operating system
voor deze pc vind ? ergens te downloaden ? heb niks van cd's of andere dingen van die pc
dus kan iemand mij helpen met wat uitleg hoe en wat zodat ik men pc weer aan de praat heb zoals vroeger ?? ;-)

dank u

mvg
 
Via torrent en dan moet u osx snow leopard hebben en dan op usb zetten via transmac
 
Ok en moet dat dan nog geactiveerd worden of iets ? En wat is die transmac juist want dat komt meniet bekent voor

Dank u
 
Is een programma zodat u dmg bestanden kan zetten op usb via windows u hebt dan minimaal 4gb stick nkdig en dan als u het usb stick ziet in de transmac rechtermuis knop en dan restore with dmg als ik het goed had
 
Dus ik download via windows pc het besturingssysteem voor Mac , ik installeer op windows pc die transmac en zet dan zo de bestanden op stick ... Erna stick in MacBook en restore .. Is het zo dan als ik het goed voor heb ???
Is er daarna nog iets van activatie of dergelijke ???
 
Ja zo iets maar misshien dat ik het beter kan uitleggen via skype en dan met scherm delen
 
bent u zeker dat het os x snow leopard is ? omdat ik toevallig tegen kwam dan 13" mac 2006 os x lion zou hebben of ben ik verkeerd ?
 
ik heb nu de nieuwe schijf geplaatst , het is een ssd van 0cz vertex 3
wil nu de os x snow leopard installeren , installatie start op maar krijg dan de melding dat het niet op deze pc kan worden geinstalleerd
enig idee wat ik kan doen ? heeft het iets te maken met het formatteren ofzo ??

kan u helpen ?
dank u
mvg
 
Dat formateren doe je met behulp van de installer (die je op de USB stick hebt staan). Daarop staat Disk Utility (of 'schijfhulp programma' bij NL-talige versies). Je moet dan kiezen voor het 'HFS+ journalled' formaat. Die USB stick wordt pas zichtbaar als je tijdens opstarten de 'Option' (Alt) toets ingedrukt houdt. Maar een paar stappen terug, je kunt wel een DMG bestand op een USB stick zetten mbv TransMac, maar daarmee is het nog geen geschikte systeem installer. Normaal heb je een Mac nodig om die installer te maken, maar.. googeltje: http://pureinfotech.com/make-bootable-usb-mac-os-x-windows/ Als je zover bent, kun je naar deze link: http://www.hongkiat.com/blog/clean-install-mountain-lion/, en vanaf .3 lezen (die is voor een andere versie OS, maar is in grote lijnen hetzelfde)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan