Hoe weet ik zeker of mijn videokaart kapot is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
46
Ik heb een computer met Windows 7 en 2 videokaarten. Nu is mijn computer gecrasht en wilde hij ook niet opstarten elke keer crashte die weer. Vervolgens heb ik hem in veilige modus opgestart en toen deed ie het wel, weliswaar in een hele lage resolutie. Toen heb ik in apparaatbeheer beide videokaarten uit gezet en opnieuw opgestart, dat ging goed, hij startte op in lage resolutie maar zonder veilige modus. Maar toen ik mijn resolutie aan ging passen naar 1280x768 kwamen er allemaal gele steen over mijn beeldscherm, raar denken ik, omdat dit mijn onboard videokaart is. Toen heb ik de 2 videokaarten los geprobeerd en getest en ook hier was het, in lage resolutie doen ze het maar zodra ik de resolutie veranderde naar 1280x768 kwamen er gele strepen op het beeld en al heel snel kwam het gevreesde blauwe scherm.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Ik wil gewoon deze pc weer werkend krijgen om te internetten en heb nu geen dubbele videokaart meer nodig.
 
Download bij de fabrikant de nieuwste drivers.
Verwijder via apparaatbeheer de drivers van de kaarten.
Installeer de nieuwe drivers en dan pas (als het niet automatisch gebeurt) de hogere resolutie kiezen.

Als de kaarten in orde zijn krijg je weer een goed beeld.
 
dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar ik weet niet wat :D Want de onboard video geeft ook gele strepen.
 
Er zijn meestal meerder video modes.
Als je die naloopt, komen die gele streken dan overal voor?
Kun je de onboard videokaart uitschakelen? Bios, jumper, softwarematig?
Dan alleen de kaart proberen in diverse modi om te kijken wanneer het goed (fout) gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan