Bestanden geblokkeerd met" .locked "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Senso gaf in post #4 al een goede link.

De TS kan beter te veel "goede" linken ontvangen dan geen enkele ;) Ja toch?!

Ik hoop dat de TS het gaat lukken om de bestanden weer unlocked te krijgen.

Tip: die PostNL krijg ik hier ook veel maar aan het Nederlands kan je al zien dat het niet klopt.

Verder is het handig als je bij zulke mails eerst met je muis over een link heen gaat, zodat je kan zien waar die link naar verwijst. In je mailprogramma zie je dan linksonder (hier althans) de werkelijke link.
Zo kan je het altijd nakijken.
 
Ja ,je hebt helemaal gelijk. Afzender is bij mij te controleren omdat Yahoo Mail dit links bovenin weergeeft. Dat bedoelen ze bij bankieren met "drie keer kloppen."

Links naar pagina's kunnen gecontroleerd worden op directe bedreigingen via Virustotal. Je moet ook verwachten dat nieuwsbrieven en andere meldingen direct weergeven waar het om gaat en niet vragen om iets aan te klikken.
 
Zo snel mogelijk die afbeeldingen verwijderen die bevatten privé-informatie.
 
Hallo allemaal,
Ik heb nog geen tijd gehad om verder te gaan, maar ik ga kijken of het vandaag lukt.
Ook ik moet werken en andere dingen doen natuurlijk.
De mail die ik ontvangen heb en doorgestuurd heb naar de fraudehelpdesk had ik nog in mijn verzonden items staan.
Ik heb mijn adres en postcode gedeeltelijk weggehaald.
Als ik met mijn muis op klik hier ga staan, komt er links onder in mijn scherm wel iets te staan.
Misschien komen we hier ook nog verder mee.

POSTNL.jpg

Ik heb inmiddels gezien dat er ook excel bestanden geblokkeerd zijn, dus de schade is iets erger dan ik dacht.

De afbeelding verder aangepast, zag idd dat er te veel info op stond. (nu beter?)
 
Jou naam staat nog in de aanhef. Het is trouwens wel duidelijk dus de afbeelding kan nu weg.

Van de link die aangeklikt is en waarvan het adres links onder wordt getoont geeft VirusTotal 3 positief meldingen van Malware sites.

Het afzender adres is postnl-belangrijk@t-online.de en je had kunnen verwachten: noreply@postnl.nl

Misschien kunnen ze bij Fraudehelpdesk, Spamklacht of meldingen aan de politie over internet criminaliteit nog de afzender achterhalen. Het domein t-online.de is een gewone Internet aanbieder en deze zou moeten weten van wie het adres (geweest) is.
 
Post NL gooit in principe een briefje in de bus..ze komen echt wel terug...meteen een mail sturen als je niet thuis bent kan vaak niet eens en doen ze imho niet.

Diverse kenmerken hoe je die phishing mail kunt onderscheiden zijn verder al genoemd.
Maar bij logisch nadenken kom je in99++% van de gevallen er zelf toch wel achter dat het niet kan...

Lees anders dit Radar stuk
http://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/pas-op-malware-in-mailtje-over-pakket-postnl/

Misschien kunnen ze bij Fraudehelpdesk, Spamklacht of meldingen aan de politie over internet criminaliteit nog de afzender achterhalen. Het domein t-online.de is een gewone Internet aanbieder en deze zou moeten weten van wie het adres (geweest) is.
Dat zou wel een hele domme persoon zijn......
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig die verhalen. We praten hier wel over criminaliteit, misdrijf, fraude of noem mij maar de juiste juridische term. Particulieren, banken, organisaties, instellingen en bedrijven hebben jaarlijks te maken met gigantische schade. Ik geloof per jaar zo'n twaalf miljard. En de overheid ziet computercriminaliteit nog steeds als fietsendiefstal. Vanmorgen was op het journaal ze zouden er vier en nog eens tien miljoen instoppen. Is toch lachwekkend en waar zijn de veroordelingen en gestraften, daar horen we niets, veel te weinig over!
De politie heeft er totaal geen verstand van, zie ook de programma's internetpesters aangepakt en op de bres van Stegeman.
Mensen die spullen bestellen en niets of een baksteen krijgen. Dat tuig is wel te pakken en dat tonen de misdaadverslaggevers constant aan, maar je er wel wat voor doen en dan zwaar straffen en bekend maken op internet. Maar dat gebeurd niet!
 
Laatst bewerkt:
En, dit helpt de TS?

De beste firewall en beveiliging zit nog altijd achter het bureau voor het beeldscherm van de pc. ;)
Als men nu nog niet weet hoe het in elkaar steekt, na die reclamecampagnes en na alle artikelen en tv uitzendingen, tja.....wat zal ik zeggen.

Daarom ben ik zo blij dat ik Linux gebruik. Ik bedoel, natuurlijk krijg ik die mails van Postnl. En ook al verwacht ik een pakket, als ik lees dat ik een maand terug een pakket moest verwachten en ik was niet thuis, of ik lees het Nederlands, of ik zie waar de mail vandaan komt......
En natuurlijk krijg ik mail van een bank die ik niet gebruik, en natuurlijk krijg ik mail van mensen die mij iets willen sturen in een .zipbestand. En ga zo maar door.

Maar, mocht het mij toch overkomen, mailware en andere leuke .exe files doen lekker niets bij mij.
 
Veel mensen willen iets te graag.... en daar maakt het boevengilde... helaas.... gretig gebruik van....
Vroeger ging dat op straat en in en rond het huis..... nu ook op internet...
Dus een wake up call.... het gebeurt ook daar.....

Ook vroeger stonken de mensen in verhaaltjes aan de deur....
Werden boerderijen "leeggeroofd" door mallafide "antiquairs" die nog wel een redelijk prijsje wilden betalen voor die oude troep in het huis van dat boerengezin, wetende dat die oude spullen een vermogen waard waren.... en de politie ving toen ook achter het net... immers de mensen hadden het toch zelf gedaan....
Tja... en die misleiding... waarbij je zelf vaak instemt.... het is vaak een moderne vorm van een vergelijkbare truuk.
Heel triest...

Tuurlijk is er echt jatten..... maar dat had je vroeger ook.... en nu weer maar op internet.

Dat de politie nu nog bezig met adviesteams om te vertellen dat je je achtdeur op slot moet doen, geen touwtje aan de voordeur, geen briefje op moet hangen voor de bezorger dat je op vakantie bent..... etc.... geeft hoe "simpel" veel mensen nog zijn tav dat punt...
Dus... ook al is de politie al tientallen jaren hier mee bezig.... de kranten staan nog vol van simpele diefstallen en zo... omdat veel mensen deze moeite niet nemen....

Tja en nu moet je de achterdeur van de pc dichtdoen, geen email auto reply aan zetten of op Faceboek zetten, dat je op vakantie bent..... etcetera om geen boeven binnen te laten........

Er is niet zoveel veranderd... .je moet alleen nog wel steeds nadenken wat te doen... om het risico te minimaliseren...
En als je het zelf niet weet... dan vraag je dat toch aan iemand in de buurt? Die verantwoording heb je zelf....


En Linux... (ik heb het ook..) helpt wel tegen virus exen maar niet tegen andere slordigheden die bijv indentiteitsdiefstal mogelijk maken...
Ook een Linux pc kan slecht beveiligd zijn als je zaken verkeerd instelt....
Dat virus verhaal is maar een klein deel van de totale veiligheid, ook onder Linux.

Het probleem.... dat ben je juist vaak zelf....
 
Ja, dat soort zaken blijft een soort ratrace... het schuift heen waar men.... heen schuift...
Dan.. moet je wellicht juist weer Windows blijven gebruiken of er naar terugkeren.....
Zou wel jammer zijn... onze 2 Linux servers draaien al weer 5 jaar... wel up to date Debian 8.1 met laatste updates gisteren nog gedaan......:cool:
 
Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste oplossing, dus de vraag is nog niet opgelost.
Wegens drukte heb ik het even laten liggen.
Ik was bezig met alle geplaatste oplossingen nog 1x door te lopen.
 
Ik zou het ook niet zo snel opgeven, nee heb je immers al, maar veel kans geef ik je niet.
Ik heb nergens iets zien staan over schaduwkopiën, maar ik neem aan dat je die mogelijkheid ook niet hebt:
http://www.mandersonline.nl/windows7/tip018

Hoi Veng,
Ik heb ook nog niet opgegeven, maar via via ben ik hier terecht gekomen; http://support.emsisoft.com/index.php
Ik heb mijn probleem ook bij hun neergelegd.
Misschien kunnen zij mij helpen.

Ik had alleen even wat andere dingen te doen, dus moest dit probleem even wachten, want dit kost zoooooo veel tijd. :-(

Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan