wordpress grootte plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
839
hallo,
op mijn veilingsite ben ik bang dat, als de site wat populairder wordt en veel mensen plaatjes gaan uploaden, de site langzaam wordt omdat ik enorme groottes voor de fotos zie.
als de plaatjes zo groot zijn als wordpress me vertelt. (zie: size001.jpg (bovenaan rechts --> 2mb))

toch heb ik wordpress bij de instelling verteld ze te resizen, zie: 002.jpg
bekijk ik de foto na downloaden in photoshop dan is ie inderdaad meer dan 2mb, zie size003.jpg.
maar kijk ik nu in windows dan zie ik maar een grootte van 112kb. zie size004.jpg

dus, ik snap het even niet...waarom zie ik in het mediadeel van wordpress een grootte van 2mb , terwijl het eigenlijk, eenmaal de kenmerken nader bekeken na downloaden, volgens wndows maar 112 kb is of zo?

is het goed zo, of wordt mn website zeer langzaam door de grootte die ik zie in plaatje size001.jpg?

mvg jeel2008
 

Bijlagen

  • size001.jpg
    size001.jpg
    98 KB · Weergaven: 48
  • size002.jpg
    size002.jpg
    46,9 KB · Weergaven: 58
  • size003.jpg
    size003.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 47
  • size004.jpg
    size004.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Kijk anders eens met Yslow bijv. hoe lang je site erover laadt.
Dan weet je het zeker. Maar wij willen ook eventueel een kijkje nemen als je de url geeft.
 
ja, de site is www.collect-media.com

ik hoor net van iemand dat wp er 3 fotos van maakt, en het origineel ook behouden blijft.
mijn vraag is eigenlijk: wordt mijn site er nu wel of niet langzaam door?
welke fotos laat hij zien? als dat de grote zijn, wordt ie langzaam, zijn het de geresizede, is het oke, denk ik.
(en waarom geeft photoshop een heel andere grootte door dan windows? 2,7mb tov 122 kb scheelt nogal wat).
 
Als ik jou ws zou ik de plug-in Smush-It installeren.
Die smusht de foto's die jij upload naar je site gelijk voor je. (comprimeren)

Maar, een website wordt altijd langzamer als je hele grote foto's op de site hebt.
Daarom is bijv. standaard een grootte van afbeeldingen die gebruikt wordt over de volle breedte van de site – meestal tussen de 960 en 1000 pixels breed.
Voor overige plaatjes kan je zelf een standaard aanhouden. In WP kan je trouwens zelf aangeven in welke grootte je ze wilt laten zien.
Afbeeldingen-website-optimaliseren-weergave-instellingen.png


Ikzelf heb een WP website/blog met veel foto's, mar ik verklein ze altijd zelf al naar 800x600
Dan gaat de plug-in van Smush-It de foto's comprimeren.
Dan zet ik ze op de website met optie die mijn WP aangeeft (dat is dan 325x nog wat). En soms maak ik de grootte zelf door ze te verkleinen door na plaatsing op de foto te klikken en dan met slepen wat kleiner maken.

Mooie leesvoer is: https://letterzaken.nl/afbeeldingen-optimaliseren-technische-seo/
https://workshop-website.nl/hoe-groot-mogen-afbeeldingen-zijn/
 
Laatst bewerkt:
wp

hallo femke,
ik ga zeker even kijken naar smush it.

er zijn nog twee zaken die spelen
1. gebruikt mn template (gemaakt door sitemile.com) een eigen uploader en beinvloedt dat de manier waarop afbeeldingen bewerkt/behandelt worden bij uploaden?
2. zelf verklein ik mn fotos ook altijd, maar iemand die een product aanbiedt, en z'n items bv via z'n gsm uploadt, weet misschien helemaal niet hoe hij dat moet doen.
en dat kan ik ook niet van hem/haar verwachten. dus de kans is groot dat ze de fotos er zonder blikken of blozen opknallen , en rechtstreeks van je mobieltje zijn ze megagroot volgens mij.
die moeten dus door een 'kleinmaakmolen'.

in ieder geval bedankt voor je antwoord,
mvg jeel2008
 
Ik dacht, je hebt Wordpress toch? Die heeft zijn eigen uploader!
Daar staat een theme los van.

Ik begrijp dat je een verkoopsite hebt en dat mensen dus zelf foto's kunnen uploaden.
Tja, dan zul je daar restricties aan moeten verbinden. Dat deed Marktplaats bijv. in het begin ook. Dan mocht je alleen maar foto's uploaden met een resolutie van (de maat weet ik niet meer), zodat het klein bleef.
Nu hoeft dat niet meer, maar ja.......die zitten natuurlijk met een giga server en jij niet.

Ik weet dus verder niet hoe je site is opgebouwd of welk theme je gebruikt, of het wel WP is.
En bij welke hosting je zit, is niet onbelangrijk.

Edit: ik zie dat het WP is http://sitemile.com/products/wordpress-auction-reverse-auction-theme/
Ze hebben een forum: http://sitemile.com/support-forums/
(en dan derde blok voor de auctiontheme)
Wie weet kan je daar heel veel nog uithalen.
 
Laatst bewerkt:
femke bedankt!

ps: heb al contact gehad met de maker vd template, zal het hem eens vragen
 
En, weet je al hoe het zit? Ik ben benieuwd!!
(want als het is opgelost, kan ik deze vraag uit mijn abonnementenlijst halen ;) )
 
hallo femke,

ik heb het hem niet meer specifiek gevraagd, omdat ik met Tiny PNG mijn doel bereikte.

volgens mij komen de fotos gewoon via de wp uploader binnen, want de plugins lijken me vooral voor de zaken die daarna plaatsvinden.
bij wp kun je bij instellingen de omvang vd fotos opgeven die je uploadt, maar dat wist je al. (http://www.webpoli.nl/wordpress-media-instellingen/)

desondanks zijn er externe plugins waarmee je ook je fotos kunt comprimeren, en volgens mij iets meer invloed kunt uitoefenen over hoeveel je ze wilt kleiner maken.
smush it is er inderdaad één van, maar ik heb gekozen voor tiny png omdat je daar meer vrijheid had.
(kijk hier voor de verschillen: http://orbitingweb.com/blog/best-wp-image-compression-plugin/)
(ik dacht dat bij mij de reden was voor tiny png te kiezen dat ik bij tiny png de hele mik die er al op stond met 1 klik gratis kon comprimeren).
 
Bedankt voor de feedback, altijd fijn te lezen.
Ik ben zelf tevreden over Smush It.

Tip: je hebt om je foto's groter te laten zien, vele plug-ins. Ikzelf gebruik de FancyBox for WordPress plug-in. Die is licht en doet wat het moet doen, namelijk je foto's vergroten zodra men er op klikt.
Moet je wel aangeven in Media, als je de foto upload.

Succes verder!!
 
ok femke, nogmaals bedankt voor de hulp, dan zal ik nu dit bericht sluiten.

-----------------

als daarvoor een knop aanwezig is...ik zie 'm niet zo gauw...
maakt ook niet uit verder...
 
Laatst bewerkt:
als daarvoor een knop aanwezig is...ik zie 'm niet zo gauw...
maakt ook niet uit verder...
In je allereerste bericht staat rechts in de hoek de zin: Vraag is niet opgelost
Klik daar op en klik dan op Vraag is opgelost.
 
ik heb nog contact gehad met iemand van GTMetrix.
ik vroeg:

> in a previous mail you said:
>
> If you're referring to the "Optimize images" rule, then you can use the optimized version of the image created in the screenshot I provided in the previous emails.
>
> Or you can use a WordPress plugin called WP Smush - which will automatically optimize any uploaded images.
>

> but all the pics ive uploaded are jpg 72ppi. how can i be they still needs optimizing? (a lower jpg quality, is that what the are referring to?)
>
>
zijn antwoord was:
The further optimization is done on another level, where extraneous data is stripped from the JPEG or PNG container. It is mostly lossless (no quality degradation).
Have a look at http://www.jpegmini.com/main/shrink_photo and see an example of this optimization in action.


mvg jeel2008
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan