Gevoelige vraag betrekking met ISP contract

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strakketak

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
14
Dag HM leden,

Backup story voor mijn komende vraag:

Het is al een tijd geleden sinds ik een internet abonnement heb bij Telfort als thuisgebruiker. Mijn moeder betaald maandelijks voor het abonnement waar wij dagelijks gebruik van maken (en ik geloof dat wij langer dan 5 jaar al lid van Telfort zijn).

Op dit moment is er iets aan de hand met het modem (bruikleen), omdat de WLAN functie niet helemaal fungeert. De Wifi-verbinding van onze randapparaten naar de modem toe was vandaag ergens in de middag/avond automatisch verbroken. Ik zou de modem heel af en toe in de WLAN lijst kunnen vinden, maar geen verbinding mee kunnen maken (na het doorgeven van mijn wachtwoord etc.). Via mijn gateway de instelling voor de zekerheid nagelopen en het had wel moeten werken, maar tevergeefs.

In ieder geval bekeek ik de website van Telfort, en zag dat mijn snelheid 26Mb/s had moeten zijn (ipv. 16Mb/s wat ik via speedtest als resultaat kreeg). Na 5 jaar tijd begrijp ik dat mijn abonnement verouderd is, dus wilde ik dit telefonisch verifiëren. Tevens wilde ik mijn Wifi-probleem bij hun aankaarten.

>Een klein probleem en een vraag die ik aan jullie wilde stellen: de contract van het abonnement waar wij voor betalen staat op de naam van een ander. De betreffende contracthouder is niet te bereiken en we hebben onvoldoende gegevens van die persoon (o.a. geboortedatum voor evt. doorgeven gegevens verandering). Telfort had ooit aangegeven dat zij hier niets aan kunnen doen. Maar ik begreep dat ik een contractbeëindiging kan forceren d.m.v. de hulp van een derde partij (bijv. Tele2 of Vodafone door een nieuw abonnement aan te sluiten).

>Correct me if i'm wrong, maar is dat werkelijk mogelijk? Het is niet iets wat ik aan de telefoon aan Telfort wil doorgeven (met de hoop dat ze toch een oplossing verzinnen), omdat het een slecht indruk achterlaat (vooral als mijn verdere onderzoek toch blijkt dat Telfort de beste keuze is qua prijs/snelheid verhouding voor een internet abonnement). Graag wou ik ook weten of er misschien betere of andere opties zijn voor dit nare probleem.


Alvorens bedankt voor jullie tijd en begrip :thumb: (Dit is volgens mij echt een kakkend probleem hahah)
 
Laatst bewerkt:
Hallo strakketak. Leuke naam trouwens Hahaha.

Je kunt toch gewoon open kaart spelen lijkt mij. En bij Telfort zeggen. "Bij Telfort zit je altijd goed".

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/contract-overnemen-internet-tv-en-bellen.htm

Je kunt ze ook even bellen en je probleem gewoon voorleggen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/inloggen-mijn-telfort.htm

Ze houden natuurlijk graag klanten zoals jij. Als je maar betaald. Succes. laat weten hoe het je verging.:)

Hahah bedankt :thumb:

Ik had die week dus naar Telfort gebeld en ik kreeg de technische dienst aan de lijn. Degene die ik toen aan de lijn had was ontzettend aardig en behulpzaam.. Ik ben ervan overtuigd dat als ik naar hun gewoonlijke dienst was doorverbonden dat ik de oplossing niet zou krijgen die ik wilde :) Maar naar aanleiding van dat gesprek heb ik daarom mijn feedback willen geven (wat ik normaliter nooit zou doen).

Het was inderdaad het geval dat mijn huidige abonnement verouderd is. Het wijzigen daarvan was mogelijk, maar dan zou ik een jaar mee vast zitten, dus vertelde de aardige man mij over hun nieuw soort abonnement die binnenkort uit zal komen. Het grappige is dat ik volgens hem later terug moest bellen en moest doen alsof ik naar een ander provider wil overstappen. Dit zou ervoor zorgen dat de dienst alles zou doen om mij blijvend te houden (just like you said) en op die manier hun nieuwe abonnement aan mij bekend maken/voorstellen.

De gekregen informatie klonk wel privé, dus durf ik daarom niet om in detail te gaan :) Tenzij iemand geïnteresseerd is
 
Nou dat is een mooi aanbod als ik zo tussen de regels doorlees. Een jaartje oke. Maar lees wel de kleine lettertjes lezen als je in zee gaat. :D En bij Telfort zit je altijd goed. Zegt men. ;)

Dus geen kakkend probleem meer. Succes verder. :thumb:
 
Mocht het gaan om een scheiding bijvoorbeeld, en dat een van de twee het huis uit is, en juist op die persoon staat het contract, dan kan je gewoon open kaart spelen.
Is het een ander verhaal, ja...dan wordt het moeilijk natuurlijk. Want als iets op een andermans naam staat, dan kan een ander dat niet zo maar even 1,2,3 veranderen.

Gaat het om iemand die is overleden, ook dan open kaart spelen. Vaak (in 9 van de 10 gevallen) moet je een overlijdensakte opsturen.
 
Ik heb de afgelopen week naar Telfort gebeld, ivm met een internet probleem op dat moment. Daarbij gaf ik ook het probleem aan zoals ik het in deze thread heb aangegeven.

Tegen de medewerker, die wat hoger zat qua functie, heb ik zoals jullie het voorgesteld hadden een open kaart gespeeld. Na mijn vragen en voorgestelde opties, dat ik dus inderdaad gemakkelijk naar een ander provider over kon stappen, nam de meneer een andere richting met zijn hulp en kon ik mijn contract probleemloos wijzigen. Wel had de man vlug uitgelegd dat degene wiens naam op de contract staat in de problemen kan komen ivm geen betaling oid(?)

Voordat ik mijn contract kon wijzigen heeft de meneer een fraudecontrole voorgesteld. Doormiddel van mijn bankgegevens en het kunnen beschrijven van mijn internet probleem kon ik bewijzen dat ik de eigenaar ben op het adres in hun systeem.

Wat ik nu ga doen is afwachten tot mid januari~, voor een bericht van Telfort over hun nieuwe abonemment. Er schijnt binnekort een abonnement te komen met een snelheid van 90MBps. De prijs daarvan zal ongeveer hetzelfde zijn als mijn huidige snelheid van 20-30MBps. De man zei wel dat het onzeker is, omdat het afhankelijk is van een ander bedrijf die dit mogelijk zou maken(?). Maar nu ik hetzelfde verhaal krijg te horen als toen in oktober, dan denk ik dat het wel waar zou zijn. In ieder geval afwachten :)

Nogmaals bedankt voor jullie denken en ideeën :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan