(Vb6) - Een getal in textbox laten toenemen in labels

Status
Niet open voor verdere reacties.

satriano17

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
331
Ik heb een textbox
dan een array van 10 labels

In de textbox komt een jaargetal te staan. bv 1984

hoe krijg ik de labels
1984
1985
1986
....
1994
ik heb geprobeerd met een for next maar wil het niet lukken

dank u
 
Je kunt de labels in een "group box" zetten en ze dan per group aanspreken of de labels dynamisch maken tijdens het opzetten van het form en opslaan in een array. vervolgens kun je dan via het array door de groep lopen.

Persoonlijk ben ik een grote fan van de labels dynamisch aanmaken, omdat je dan vervolgens meer of minder labels kunt gebruiken wanneer nodig e.d.

Laatste optie is om de labels te taggen en/of voor elke bewerking door alle labels te lopen. PErsoonlijk vind ik dat de minste oplossing, omdat bij elke verandering aan je form alles weer opnieuw moet instellen en het is langzaam in de uitvoering
 
Ooi Wampier, ik werk nog met vb6 (staat in het titel)
En, daarom, ik weet niet wat je bedoeld
met dinamisch labels enz.
 
Zit ook gewoon in VB6 hoor ;)

Je kan een object zoals een label "statisch" aanmaken, door het tijdens het ontwerp een label naar je form te slepen, zoals je nu doet. Je kunt echter ook "dynamisch" dus tijdens het draaien van het programma nog objecten toevoegen.

Het voordeel van statisch is dat je ontwerp makkelijk is omdat je goed kan zien waar alles staat e.d.
Het voordeel van dynamisch is dat je tijdens het draaien alles nog kunt aanpassen naar je wensen en zelf kan bepalen hoe je de objecten aanspreekt.

even uit het hoofd (heb even geen VB6 voorhanden) kun je zoiets doen (even testen in een leeg project natuurlijk):

onder een knop / of Form.Initialize
Code:
Set MijnControl = Me.Controls.add("Forms.Label.1")
With MijnControl
   .Caption ="Test label"
   .Top = 10
   .Left = 10
   .Visible = True
End With

Ditzelfde kun je doen in een Array en dan natuurlijk in een loop van 10. Vervolgens kun je dan via het array altijd voor de individuele labels aanspreken.

[edit]: volgens mij is het .Caption, maar mogelijk ook .Label oid. Als je een error krijgt moet ik het even nazoeken. Dit zou een label moeten aanmaken in de linkerbovenhoek van je form met de tekst "test label"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan