NVIDIA updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.638
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Updates NVIDIA
Soms word ik een beetje moedeloos van de stroom updates van sommige programma's. Om de andere week is er wel een update. Nu niet van de GPU maar van: zie afbeelding. Je moet telkens akkoord gaan met de voorwaarden die niemand leest. Zijn al deze updates nu echt nodig, wat is het exacte nut en wanneer komt er dan een einde aan? Eens of tweemaal per jaar lijkt mij toch voldoende. Er wordt ook geen onderscheid gemaakt tussen optioneel en echte 'beveiligings' updates. Ook 'changes' worden niet altijd omschreven.

Bekijk bijlage 280415
 
Ik zou het op dezelfde manier behandelen als bios updates: Alleen uitvoeren als je een serieus probleem hebt dat ermee wordt opgelost óf ermee een (nieuwe) functionaliteit krijgt aangeboden die je (extreem) nuttig lijkt.

De volgende gezegdes gelden hierbij:
"If it ain't broke, don't fix it"
"Nieuw is niet altijd beter"

Tijs.
 
Updates van NVIDIA hebben over het algemeen te maken met de ondersteuning van spellen. Bij het kopje Meer informatie kan je altijd lezen wat de reden van de uodate is.
 
Als ik het goed heb moet je trouwens vanaf versie 3.0 inloggen om hiervan gebruik te kunnen maken ? ... voor wie geen gamer is en zijn (haar) systeem goed loopt biedt zoiets imho niet meteen een meerwaarde.
 
Is duidelijk. Meerwaarde kun je inschatten als er een toelichting is (changes).

Draai updates. Van al je software. Zo voorkom je dat virussen gebruikmaken van kwetsbaarheden in oude versies van programma’s. Het helpt om hiervoor automatisch updaten in te stellen.

Kijk en daar maak ik dan bezwaar tegen. Dergelijke uitspraken staan op beveiligingssites. Deze zijn verwarrend, omdat je dan denkt dat alle software up-to-date gehouden moet worden.
 
Drivers werken of werken niet, nieuwe voegen vaak niets toe (eigenlijk nooit) aan bestaande hardware.

En het gaat over programma's die contact met internet maken, die bijhouden kan helpen.
 
Ik heb al die extra Nvidia software ( Experience, PhysiX ) niet eens geïnstalleerd, uitsluitend de driver, en krijg er dus ook geen update-meldingen van.
Als je van die meuk af wilt moet je tijdens de installatie niet voor express ( standaard ) maar voor Advanced kiezen, dan krijg je een overzicht met onderdelen welke je kunt aan- of uitvinken wat je wilt installeren.
 
De aap is uit de mouw gekomen. De eerste update van de installatie van die New Geforce Experience mislukte. Toen was ook de icon-functie uitgeschakeld. Toen naar de site en daar gedownload. Ging goed maar toen werd de ware reden duidelijk. Bij de nieuwe interface moet je je registreren en dan aanmelden en kunt dan pas functies gebruiken. Opgeven naam en e-mailadres anders weigert die. Dus NVIDIA geen dank voor deze rotstreek.

Ik heb een herstelpunt gebruikt maar dat lukte niet om die installatie ongedaan te maken. Toe maar een hele systeemkopie teruggezet. NVIDIA kan het wat mij betreft vergeten.
 
Klopt, tegenwoordig heb je idd een NVIDIA-, Google of Smoelenboekaccount nodig om GeForce Experience nog verder te kunnen gebruiken (zie bericht #4) ... :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan