ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolis

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
Berichten
9
Ik wil op deze computer ubuntu instaleren maar het wil maar niet lukken.Ik heb de laatste versie gedownload en als iso gebrand.Wanneer ik opstart met de dvd krijg ik de keuze ubuntu proberen - ubuntu installeren.Ik heb beide geprobeerd maar als ik op enter druk gebeurd er gewoon niets,zelfs na lang wachten.
Moederbord gigabyte ga-f2a68hm-ds2 socket fm2+
processor amd a4-4020 , 3,2 ghz socket fm2
grafische kaart msi gt 710 1gd3h lp
werkgeheugen corsair 4 gb ddr3-1600 kit
dvd brander samsung sh-224gb
cpu-koeler xilence a402 performance c serie
hd 500gb
voeding chiefteck 400w.
rolis.
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat op ingedrukte toetsen op je toetsenbord helemaal niet wordt gereageerd door Ubuntu, dus dat (bijv.) ook de pijltjestoetsen niets doen.

Indien ja:
Probeer uitsluitend bedrade toetsenborden, dus geen draadloos toetsenbord.
En probeer, als een bedraad USB toetsenbord niet werkt, eens met een PS2 toetsenbord (je hebt 1 PS2 aansluiting op je moeder bord, geschikt voor een PS2 toetsenbord of een PS2 muis).
Mogelijk heb je zo'n PS2 toetsenbord niet in huis, die dan lenen van iemand.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,
Bedankt voor uw snel reageren.Ik heb zojuist met een verloopstuk usb-ps2 gepropeerd maar dan reageert het toetsenbord niet.Ik heb ook van verschillende sites de versie gedownload en gebrand maar geen een wil lukken.
rolis,

Sorry, was vergeten er bij te zetten dat ubuntu wel reageert op het toetsenbord,dus ik kan de keuze maken maar zodra ik een keuze heb gemaakt blijft de dvd tegen hoge snelheid draaien maar verder niets.
rolis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... dan heb ik nu even geen idee, maar hopelijk iemand anders wel, nu duidelijk is dat het toetsenbord zelf blijkbaar wel herkend/bruikbaar is.

Tijs.
 
Mag ik vragen hoe je de DVD hebt gebrand? Ik hoop wel als image en op de allerlaagste stand, zodat je geen fouten krijgt bij het branden.

Verder wil ik weten of je een duabloot wilt, en met wat je nu werkt.
Is dat Win 10 dan zul je toch wat dingen moeten doen, die kan je lezen hier: https://sites.google.com/site/computertip/windows

Heb je geen OS op deze pc staan, dan met Gparted een partitie maken met EXT4.
Dan kan je wanneer je DVD in orde is, deze partitie aanwijzen als waar hij moet installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dvd gebrand met "CDBURNERXP"als iso.Het is een lege hd.Ik heb verschillende dvd's gebrand op de laagste snelheid,maar allemaal zonder resultaat.Ik heb een dvd van windows7 geprobeerd en die werkt wel,maar ik heb de instalatie afgebroken omdat ik er alleen ubuntu op wil.Ik weet niet wat md5 is dus...
rolis
 
Misschien eens het volgende proberen
Zet in de BIOS-instellingen alle harde schijfcontrollers uit (behalve die waar de CD/DVD speler op is aangesloten, onthoud ook wat je precies aangepast hebt zodat je het later weer kunt terugdraaien). Of trek de voedingskabels van de harde schijven af (uiteraard met de stroomkabel van de computervoeding eraf).

Daarna de pc weer opstarten van de Ubuntu live CD en kijken of "Ubuntu proberen" dan wél werkt. Indien ja, dan weet je zeker dat het iets te maken heeft met de harde schijf: Harde schijf(-controller) kapot, niet-herkende partitie(-tabel), niet-uitgelijnde partities etc.

Tijs.
 
Ik heb zojuist de opties van Femke geprobeerd maar zonder resultaat.Ga nu die van U testen Tijs,
alvast iedereen bedankt voor de snelle reacties,
rolis.
 
Staat er in de BIOS ergens CSM, dan dien je dat aan te zetten.
Bootmode (tijdelijk) de Legacy modus kiezen.
(of UEFI and Legacy/Legacy first)
Mogelijk kom je een van deze kreten in je BIOS tegen.
Zet geavanceerde configuratie en vermogens interface (ACPI) uit, acpi=off.
 
Eindelijk gelukt,ik heb in de bios de voorgestelde veranderingen gedaan en alles loopt nu goed,
hartelijk bedankt voor de geboden hulp,rolis.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan