!! b,g,n router is nu opeens AC !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb 2 TP-Link routers 1x Archer 7 en 1x TL-WDR3600.

De Archer 7 heb ik gekocht om mijn draadloze netwerk uit te breiden en te verbeteren. De 3600 doet nu dienst als acces point.

Nu doet zich het volgende voor: De Archer 7 is een dualband b,g,n en AC router en de 3600 is ook dualband maar alleen b,g,n.

De 3600 is met een netwerkkabel direct verbonden met de Archer 7.
Als ik nu met Inssider mijn situatie bekijkt ziet hij alles netjes, maar nu komt het: Inssider ziet de 3600 op 5Ghz ook als een AC device.
Ik dacht misschien een bug in Inssider dus een second opinion met Netspot, ook hier zie ik beide routers als een 5Ghz AC.

Dit is zou toch niet mogelijk moeten zijn. Ik heb de 3600 losgekoppeld en weer als hoofdrouter aangesloten en dan zien beide programma's geen AC router.

Kan iemand uitleggen wat er hier gebeurd? Wordt mijn oude 3600 geupgradet door de Archer 7?

Het werkt overigens prima, ik twijfel alleen of de 3600 nu ineens AC is.

Graag jullie mening hierover.

Mvrgr.

Nossie
 
AC is backwards compatible met "N". De mogelijkheden worden afgeleid van de eigenaar van de "SSID". De mogelijkheden van de router worden niet anders. De verbinding wordt niet sneller.
 
Ja ik snap dat het backwards compatible is, maar waarom geven meerdere netwerk tools dan aan dat een oude bgn router nu ineens ac is? Als ik een USB 2.0 in een USB 3.0 zie ik ook dat het een 2.0 verbinding is.

Maar nu wordt mijn oude, niet achter router herkent als een ac router.

Kan dat net zoiets zijn als met mijn Samsung tv. Daar kan ik een Evolution Kit achterop klikken en dan kan mijn tv ook ineens veel meer, kan het zo zijn omdat de oude router via kabel verbonden is en alleen maar dient als acces point, dus zonder dhcp, gebruik maakt van de techniek van de Archer 7?

Iemand nog ideeën?

Mvrgr,

Nossies
 
Het werkt zo: je computer doet een scan naar "beacon" pakketten die elk wireless netwerk(SSID) uitzend. In die beacons zit ook het soort aansluitingen dat het netwerk ondersteund (A,B,G,N,AC). Je hebt twee apparaten die beacons uitzenden voor je netwerk. De hoofdaansluiting doet AC dus windows raporteerd een AC aansluiting.

Daar de informatie alleen van de beacons komt wordt AC aangegeven als maximale aansluiting voor je netwerk. Als je echter de snelheid test zul je zien dat je alleen een "N" snelheid over de verbinding haalt.

Wat je kan doen is de wireless netwerken op beide apparaten een andere naam geven en dan zou je moeten zien dat je een AC netwerk en een N netwerk krijgt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan