Hoe kan ik web-start.org verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulBae

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
8
Ik heb sinds kort last van dat mijn FireFox niet meer opstart met de door mij ingestelde startpagina, maar met www.web-start.org.
Op internet vond ik dat het een homepage hijacker als de computer geïnfecteerd is met adware.

Mijn virusscanner (F-secure) kan niets vinden.
Daarna AdwCleaner en Hitman Pro geprobeerd. Die vinden en verwijderen wel heel veel rommel, maar helaas blijft het probleem bestaan.
Ook FireFox opgefrist, zoals ze dat binnen FireFox noemen.
Helaas allemaal zonder resultaat.
Kan iemand mij verder helpen.
Alvast bedankt.
Groet
Paul.
 
Beste Edmoor,
Bedankt voor je tip.
Alles uitgevoerd zoals beschreven op die site en ben er van af.
Groet
Paul
 
Toch iets te vroeg gejuigd!
Virus zit er nog steeds ondanks alle bovenstaande tips.
Wel ontdekt dat het profiel van Firefox verplaatst wordt naar een map met de de naam 'Oude FireFox profiel'.
In de Appdata map van Firefox wordt een nieuw profiel aangemaakt.
  • Vervolgens met ADWcleaner, HitmanPron en Zemana alle besmette bestanden weggehaald
  • FireFox verwijderd via 'programma verwijderen',
  • Via Uitvoeren -> %appdata% en %programdata% alle bestanden van Firefox verwijderd.
  • Computer herstart.
  • Firefox opnieuw geïnstalleerd.
  • Profieldata van een oude backup van een half jaar geleden geïmporteerd.
Helaas komt ook dan het probleem weer terug.
Virus nestelt zich dus in een ander programma.
Heeft iemand nog een tip.
Alvast bedankt.
Groet
Paul
 
Het verwijdern van Web-start.org pagina vraagt veel kennis omdat het zich betrouwt op het Search Protect. Deze applicatie beschermt de aangepaste instellingen en vermijd het verwijderen van web-start van je computer. Als je deze browser hacker van je computer wilt verwijderen dan moet je voor de automatische manier gaan dan kan je met zekerheid zeggen dat het verwijdert is: http://www.2-spyware.com/remove-web-start-org-virus.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan