Access programma loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

James48

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2016
Berichten
42
Hallo, weet iemand waarom het Access programma steeds vast loopt in een Grafiek layout als ik in het "As opmaken" menu op de Lettertype- TAB klik alsjeblieft, ik kan wel op de andere TAB's klikken? :eek:

ScreenHunter_874 Oct. 11 23.45.png
 
Geen idee, want ik gebruik deze versie niet (meer). Waarschijnlijk ben jij ook de laatste Nederlander (wellicht zelfs Europeaan) die überhaupt nog probeert om grafieken in deze versie van Access te maken :). Ze hebben het er niet voor niks zo goed als uitgesloopt in de nieuwere versies. Petje af dus :D. Heb je het in één database, in meerdere of in alle?
 
Bedankt Octafish, ik vind het best gemakkelijk om in hetzelfde programma een grafiek op te kunnen roepen.

Zover ik weet alleen in Access (2013)

Ik heb onlangs mijn buroblad taal veranderd van NL naar Engels (U.S.)
Calendergegevens, Dag, Maand, Jaar volgorde stond toen verkeerd, jij hebt toen een goed advies gegeven om dit in Windows te veranderen.

Kan dit ook het geval zijn met Lettertypes (fonts)?
 
Zover ik weet alleen in Access (2013)
Als dat het antwoord is op deze vraag:
Heb je het in één database, in meerdere of in alle?
dan heb je de vraag niet helemaal begrepen. Ik ging er eigenlijk al wel vanuit dat je maar met één versie van Access werkt namelijk :). De vraag is dus eerder of je het in een andere database ook kan reproduceren, of dat je het alleen in één specifiek bestand hebt. In het laatste geval zou het oplosbaar moeten zijn. En is een voorbeeldbestand wellicht handig, dan kan ik eens kijken of ik er in 2010 of 2016 (heb ik thuis) ook last van heb.
Lettertypes zouden geen probleem mogen zijn; die hebben geen last van taalinstellingen. Tenzij het om een arabisch font gaat misschien. En dan nog zou je geen problemen mogen hebben.
 
Hallo, ik heb nu in een ander Access programma ook een kruisgrafiek gemaakt, en daar heb ik hetzelfde probleem? :rolleyes:
 
En met ander 'Access programma' bedoel je, neem ik aan, een andere database? Want je gebruikt nog steeds hetzelfde programma :). Maar dat duidt er dan op dat er iets structureels aan de hand is. Hoe dan ook: post eens een voorbeeldje, dan kan ik kijken of ik het kan reproduceren.
 
Bedankt, ik heb nu een nieuw bestand gemaakt in hetzelfde Access 2013 programma, nu kon ik gelukkig wel met "As opmaken" de onderste datum letter grootte veranderen, maar nadat ik de "Visvangst grafiek" tekst wilde veranderen liep het programma weer vast?

Het lijkt erop dat als je de grafiekgegevens vanuit een Tabel gebruikt dat het dan beter gaat, als vanuit een Query?

Ik heb nu expres weer een Query gebruikt!

Is het mogelijk om dit nieuwe programma naar u toesturen in Help mij.nl? :)

ScreenHunter_875 Oct. 12 11.17.png
 
Ja zeker, je kunt prima bestanden uploaden. Er is één maar: de meeste bestanden mogen niet groter dan 100kb zijn. En dat is bij een database al gauw het geval. Met de volgende stappen kun je daar wat aan doen:
1. Comprimeer de db (<Bestand>, <Comprimeren en herstellen>)
2. Maak van de db daarna een zip bestandje

Als de zip nog steeds te groot is, hernoem de zip dan naar .xlsb. Die mogen namelijk 1Mb groot zijn (waarom? Geen idee...) en dat is doorgaans genoeg. Wij hernoemen hem dan wel weer naar zip, en pakken hem dan uit.
 
Eerste poging in Access 2010: geen problemen. Zal nog een poging doen in 2016, want dat is de andere versie die ik heb.
 
Wat ik ook doe, het programma loopt vast bij mij. :rolleyes:
Ik zit er aan te denken om een nieuw Office pakket 2016 aan te schaffen, incl. access, ik zou graag willen weten wat de gunstigste manier is,
zelf heb ik er een hekel aan om jaarlijks een nieuw bedrag te betalen, ik weet eigenlijk niet zeker of ik dit vragen mag via Help mij.nl
anders moet het verwijderd worden svp.
 
Ook 2016 doet het prima, dus wellicht dat 2013 dan het probleem geeft. Al denk ik dus eerder dat je de installatie eens nader moet beschouwen. Heel veel verschil zit er niet tussen 2013 en 2016, dus of dat het geld waard is.... Ik heb van verschillende kanten gelezen dat het de moeite niet loont om van 2013 naar 2016 te upgraden. Ik sla ook altijd minstens één versie over.
 
Ik heb ook de laatste updates uitgevoerd, ik zit er steeds aan te denken waar je naar zou moeten kijken, het heeft met lettertype's te maken, ik lees dat er 265 lettertype's in zitten.:)
ScreenHunter_875 Oct. 12 22.06.jpg
 
Beste OctaFish, hartelijk bedankt voor de medewerking.
Ik weet niet of het zo staan blijven moet, het is nog niet opgelost...
 
Ik snap eerlijk gezegd niet wat die fonts er mee te maken hebben. Tenzij dezelfde fonts het ook niet doen in andere programma's, zou dat niets uit mogen maken. Anders wordt het natuurlijk als je fonts niet hebt, maar wel ziet en toch gebruikt. Maar dan geldt: dan werken ze ook niet in andere programma's.
 
Daar heb je groot gelijk in, ik heb een vermoeden dat ik in Opties voor Access iets verkeerd ingesteld heb?
 
Ik zou niet weten wat, maar je kunt wel lettertypes instellen voor queries en formulieren. Als die op ontbrekende lettertypes staan, kan het wellicht daardoor fout gaan.
 
Ik heb inderdaad een onbekend lettertype veranderd in Arial, maar ik kan nog steeds niet op Lettertypes klikken.:eek:
ScreenHunter_878 Oct. 14 06.32.png
ik weet niet of invoegtoepassingen een rol spelen?
ScreenHunter_878 Oct. 14 06.40.png
ScreenHunter_878 Oct. 14 06.36.png
Groet, James48
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan