Access programma loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet dat ik weet. Je hebt nu het lettertype veranderd dat je gebruikt bij het maken van queries. Liep de db daarbij dan ook vast? Arial is niet het meest handige lettertype in queryontwerp.
 
Dank je wel, dat klopt, ik heb daarna een nieuwe grafiek gemaakt, maar helaas geen resultaat, weer vastloper. :rolleyes:
Weet u een geschikt lettertype om te proberen svp?
 
Arial staat standaard in elke windows omgeving, net als Tahoma en zo. Misschien moet je daar eens mee experimenteren.
 
Dank je wel OctaFish, Tahoma lukte ook niet, ik heb ook het orginele Access lettertype Segoe Ul weer geprobeerd...
Ik heb het eigenlijk al opgegeven. :confused:
Groet, James48
 
Hier in Access 2010 geen probleem.
Heb je al een Office repair gedaan... je weet maar nooit...
 
Dat is het probleem: het is nauwelijks na te bootsen; mij lukt het in ieder geval ook niet.
Eventueel is een Teamviewer sessie nog een oplossing; dat één van de helpers dus met je meekijkt.
 
Hallo, allemaal bedankt, het lettertype van de grafiektitel kan ik wel veranderen met "Grafiektitel opmaken"
Het lettertype van de datums vind ik te groot, als ik daar 2x op klik, en daarna op "As opmaken" en daarna in het verschenen menu-
op de Lettertype tab, dan bevriest het programma, en moet ik met Task manager het programma afsluiten.
Ik zie nu ook dat een grafiek uit twee lagen bestaat, de bovenste laag heeft Lettertype Calibri Vet 12, ik heb nu ook in options het lettertype veranderd in Calibri, maar helaas.
ScreenHunter_951 Oct. 18 22.42.png

Het kan ook met de te grote datum karakters, maar ik kan het niet nalaten om het uit te zoeken :mad:
Teamviewer sessie is mogelijk.
 
Maar niet nu :). Ik zou , om te beginnen, de optie <Automatisch schalen> uitzetten. Die maakt je grafieken er zelden (lees: nooit) mooier op. Je hebt meer controle over de grafiek als je zelf de fonts (en de grootte) instelt.
 
OK OctaFish, heb ik gedaan, als U een keer tijd hebt hoor ik het even svp, maar ik las in #26 dat het bij U ook niet lukken wil?!
 
Ik heb het op geen enkele versie (2010 en 2016) kunnen reproduceren. En andre blijkbaar ook niet. Dat wekt de indruk dat het lokaal bij jou ergens niet goed gaat. Als je wilt kunnen we vanavond wel even met Teamviewer kijken.
 
OK, ik vermoed zelf ook dat er ergens een verkeerde (Windows 10) instelling is?
 
Dat lijkt mij (nog steeds) vreemd, want dan zou je moeten kunnen zien dat bepaalde lettertypes ook in andere programma's problemen opleveren. En dat heb je toch niet? Het is toch alleen in Access?
 
Ik heb het probleem alleen in Acces, verders werkt Access perfect.

Maar een paar weken geleden heb ik de Nederlandse taal verwisseld voor de Engelse(U.S.) taal, dit in verband met Speech "Recognition" die alleen werkt als Engels bovenaan staat.
ScreenHunter_952 Oct. 19 13.56.png

Nu heb ik een klein vermoeden dat hier iets mis is. Bijvoorbeeld de datum volgorde moest ik opnieuw instellen in Region.
ScreenHunter_952 Oct. 19 14.00.png

Misschien is er een mogelijkheid dat er nog meer aangepast moet worden?
Bijvoorbeeld hieronder
ScreenHunter_952 Oct. 19 14.02.png ScreenHunter_952 Oct. 19 14.03.png
 
Laatst bewerkt:
Het zou er weinig mee te maken moeten hebben, maar omdat het om datums gaat in de grafiek, zou daar een probleem kunnen liggen. In dat geval zou je in de db de notatie misschien moeten omzetten.
 
Ik heb gekeken, maar ik zie geen mogelijkheid om de datum volgorde in de DB te veranderen wel in de Tabel en Query van Lang naar Kort, ik vind het wel vervelend om U steeds lastig te vallen. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Andre, dank je wel, ik heb "Application and Device Control" disabled, maar helaas zonder resultaat. Ik heb ook nog naar "Check the box next to Disable hardware graphics acceleration" gezocht, maar die kan ik niet vinden, volgens mij bedoelen ze mijn grafische kaart (AMD)
ScreenHunter_955 Oct. 19 23.36.jpg
Hieronder "Application and Device Control" die uitgeschakeld is.
ScreenHunter_955 Oct. 19 23.40.jpg
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_955 Oct. 19 21.42.jpg
    ScreenHunter_955 Oct. 19 21.42.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 52
Jammer.
Post anders de vraag eens op de MS site, de eerste link. Immers MS Access is van MS... ;)
 
Dank jullie wel, voor mij is het werken met de gegevens zoals in #37 veel te moeilijk, via de Microsoft site krijg ik daar ook mee te maken. Ik wil nog wel een keer met OctaFish kijken of er ergens iets in mijn computer verkeerd ingesteld is, en anders neem ik genoegen met alleen het Grafiek probleem met het lettertype van de datums, wat overigens wel goed werkt.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan