Openen van Word/Excel vanuit Access geeft probleem (start met VBA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PolBE

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
53
Beste forumleden

Heel lang geleden dat ik hier ben geweest maar ik heb een vraagje voor jullie.
Lang geleden heb ik een programma gemaakt in Office 2003 (Access) wat tot nu geen problemen geeft. Op een nieuwe computer met Windows 10 en Office 2016 (Word, Excel, Power Point) maar nog de oude Access 2003, vanwege kostprijs en maar één programma in gebruik, heb ik de volledige versie niet aangeschaft.
Probleem is nu dat ik een code heb in Access (2003) die Word/Excel (2016) moet opstarten en hier gaat het fout. Dit wil niet lukken. De code die ik gebruik is de volgende:
Code:
stAppName = "Winword.exe D:\brief1.dot"
Call Shell(stAppName, 1)
of
Code:
stAppName = "Excel.exe D:\Offerte1.xls"
Call Shell(stAppName, 1)

Telkens loopt het vast bij "Call Shell"

Kan iemand me hier mee helpen AUB

Pol
 
Wat bedoel je met "loopt vast"?
Krijg je een foutmelding?
 
Het lijkt mij beter om een Word sessie op te starten (met Late of Early Binding). Maar je kon wel eens problemen krijgen door die versieverschillen. Ik zou de automatisering eerder andersom doen, dus vanuit Word de database benaderen.
 
of probeer:

Code:
with getobject("D:\brief1.dot")

end with
 
Beste leden:

Hartelijk bedankt al voor de reacties

edmoor: loopt vast op de code "Call Shell..." vermoedelijk werkt deze code niet met Windows 10
octafish: andersom is niet mogelijk voor de werking van het programma. Vanuit Access wil ik Word openen.
snb: jouw methode ga ik eens uittesten.

De bewuste computer staat niet bij mij dus even geduld voor een antwoord.
Wordt vervolgd

15/10/2016
Door omstandigheden moet ik naar het buitenland vertrekken. De vraag is dus voorlopig niet meer dringend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan