Nieuw systeem aanschaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
198
Goedemorgen,

Ben op zoek naar een nieuw systeem,
Zit niet echt met zware programma's maar wil wel een snelle pc.

verder game ik wel op de pc maar ben niet een hardcore gamer.

Mijn gevoel zegt het liefst een Intel pc ipv AMD.
Wil ongeveer 650 tot 750 euro uitgeven aan de pc.

Nu heb ik deze 3 gezien:

https://www.afuture.nl/product/5213964/afuture-workstation-300-windows-10-home
https://www.afuture.nl/product/5214031/afuture-workstation-400-windows-10-home
http://www.compustunt.nl/ultimategame1
http://www.compustunt.nl/ultimategame3



Ik hoop dat het met de linkjes een beetje duidelijk is/
 
Ben je in het bezit van een retail windows en je kunt het zelf in elkaar zetten en installeren?
 
Zou hem zelf wel in elkaar kunnen zetten, maar is niet echt wenselijk, of het moet echt veel voordeel opleveren,

heb geen retail windows, die wil ik er graag bij.
 
@doorpletten : verreweg de meest interessante van de door jou genoemde is deze. Even sparen voor een losse videokaart en je hebt een leuk systeem (duurder dan je in gedachten had).
 
De gelinkte pc's van Afuture beschikken beide niet over een ext. videokaart, ze maken gebruik van de grafische chip in de processor en die zijn niet geschikt om te gamen.
De pc's van Compustunt hebben geen SSD, en dat wil je wel i.v.m. het vlot starten van games en andere toepassingen....
Je zou daar uiteraard zelf voor een € 60 - 70 een SSD bij kunnen zetten....dan kun je er goed mee uit de voeten denk ik.
De laatste opmerking slaat dan op de "ultigame 3" -uitvoering.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Oke van de SSD en geheugen is me wel duidelijk wat ik wil, (minimaal 240SSD en 16 gb geheugen maar dit is zo bij te bestellen)
Ik zit meer in moet ik meer geld uit geven aan een i7 of voldoet een I5 ook prima,

verder heb ik echt geen kaas van videokaarten, ik heb ongeveer een 1,5 jaar geleden een Nvidia Gforce210 gekocht maar kan ik deze over zetten in het systeem van Afuture?
of kom ik met de videokaart niet echt verder.

Ik zat zelf ook te denken aan het systeem van Compustunt de utligame 3 met SSD maar ik vind echt die kast erg lelijk.

Kan ook die configuratie over nemen en door afuture in elkaar laten zetten voor 30 euro met een andere kast,

Vind trouwens de medion pc ook wel een mooie optie.
 
Geforce 210 zonder GT toevoeging? Dan zou het een kaart uit 2009 / 2010 zijn.......... ?
Is het een GT dan is 'ie inmiddels ook al een jaar of 5 oud.

Dan is zelfs een Intel 530 integrated chip sneller. Zoek in de linker kolom (of de rechter) naar een videokaart. Bovenaan staan de snelste, Klik (heel even naar beneden scrollen voor de kolommen)

Kaarten in een horizontale rij van, óf Nvidia, óf AMD, presteren ongeveer identiek.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, het is wel een GT, heb hem 1,5 jaar geleden gekocht maar was toen al een aanbieding, dus schijnbaar een oude zooi opruimings aanbieding.
 
Je moet het misschien anders benaderen. Wat voor games vind je interessant en als je dat weet, dan kun je kiezen uit die 2 machines. Ze ontlopen elkaar niet veel. Let wel even goed op het verschil in grootte van de aanwezige SSD in beide machines. Dat verschil is bijna 100%. Daar staat weer tegenover dat de normale hdd van de Medion 100% groter is dan die van de afuture. Persoonlijk zou ik meer gecharmeerd zijn van een grotere SSD dan een grote normale hdd. Een normale hele grote hdd kost tegenwoordig geen dr*l meer, terwijl grotere SSD's al snel in de 'papieren' gaan lopen, al is alles maar relatief. Voordeel van de MSI is dat die reeds een videokaart aan boord heeft. Dit voordeel kan een nadeel worden, maar da's afhankelijk van het feit wélke games je wil gaan draaien (en op welke kwaliteit). In het door mij in bericht 8 geplaatste linkje van videokaarten, tref je de 750 op rij 11 aan. Da's gemiddeld.
Grofweg : echte gamerskaarten tref je aan op rij 1 t/m 3 (5), mediumrange gamekaarten op rij 4 (6) t/m (8) 10, enz. enz. Het wordt voornamelijk bepaald door de games die een user graag speelt of de kaart ja of nee 'top' zal presteren.

Als die MSI kaart niet toereikend zou zijn voor jouw games, dan is de meerprijs van de MSI weggegooid geld. Dan zou je beter de afuturemachine kunnen kopen die goedkoper is, maar nu nog geen dedicated videokaart heeft en dáár dan de juiste videokaart in kopen.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijke taal gast0225.

Ik ga van het weekend er nog eens goed voor zitten en kijken wat voor mij belangrijker is,

dus beter videokaart of grotere Hd of SSD.

iedereen bedankt voor de reactie's
 
Als je vertelt wat jouw favoriete games zijn, dan kan ik (wij) je vrij snel vertellen of de 750 ja of nee toereikend zal zijn.
1 ding is zeker : de 750 is voor de (nabije) toekomst (eventueel nieuwere games) per definitie niet toereikend.

Met de 750 kijk je qua games naar achteren terwijl je met een kaart van rij 1 t/m 5 (?) ook nog naar de toekomst mag kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ben eigenlijk alleen fan van Shooters als bv call of duty, Battlefield maar bv shooters als Doom houd ik weer niet van.
Daarom niet echt een hardcore gamer.

Maar wil nu wel iets kopen waar ik een jaar of 3 tot 5 wel mee vooruit kan.
en PC moet gewoon snel zijn.
 
Tja,

minimale systeemeisen COD :

Besturingssysteem: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit
Processor: Intel® Core™ i3-530 @ 2.93 GHz / AMD Phenom™ II X4 810 @ 2.60 GHz
Geheugen:: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 470 @ 1 GB / ATI® Radeon™ HD 6970 @ 1 GB
DirectX: Versie 11
Netwerk: breedbandinternetverbinding
Harde schijf:: 60 GB ruimte
Geluidskaart: compatibel met DirectX

met bovenstaande hardware speel je de game dus met de minimale hardwarevereisten.

Kijk nu eens in het linkje dat ik plaatste (over de videokaarten).
Dan zie je dat de 750 in hetzelfde vakje staat als de GTX 470.
Dit betekent dat je met deze kaarten aan de ondergrens zit om het spel te kunnen spelen.

Anders gezegd, je houdt dus met de 470 GTX en de 750 niets 'over', laat staan dat het kaarten zijn waarmee je de komende paar jaar 'vooruit' kunt.

Houd wel even in het achterhoofd dat wanneer je een videokaart wil hebben waar je een paar jaar mee vooruit kunt, je toch écht een kaartje moet hebben uit de eerste paar rijen en dan verandert het prijskaartje van een kaart nogal.

Veel wijsheid toegewenst met je beslissing!
 
Laatst bewerkt:
Deze pc ( je 1e link ) heeft geen SSD en geen besturingssysteem...
Als je beide los erbij neemt, inbouwt en installeert, komt er zo'n € 70 - 100 bovenop de prijs maar dan heb je wel een videokaart waar je een tijd mee vooruit kunt. De GTX 1060 is beter dan de GTX 970 dus lijkt de keuze mij niet heel moeilijk.

Goede 2 Tb HDD, bijv. deze, kost € 135, deze SSD € 72,59 en een Win 10 Pro ( dus geen Home Premium ) € 22,95 = totaal kom je dan op € 230,54

Die webwinkel rekent € 139,95 voor Win 10 Pro incl. installatie, vind dat een hoop geld...als je die zelf koopt en installeert scheelt je dat ruim € 100 ( zie mijn link hierboven ).
De Kingston SSD die ze aanbieden is niet de snelste, de Crucial uit mijn link hierboven is sneller en beter.
Wat die HDD betreft: ik heb het vermoeden dat het om Seagate HDD's gaat hoewel dat niet wordt vermeldt, die staan bekend om hun relatief hoge uitval dus zou ik zelf een WD HDD kiezen zoals boven gelinkt.

Kortom: het systeem zoals in je link kun je best aanschaffen met die GTX 1060 erin, de SSD zou ik zelf kopen en inbouwen, evenals Win 10 Pro, zelf aanschaffen en installeren.
Makkelijk kun je geen dikke € 100 besparen, die kun je dan beter uitgeven aan een fatsoenlijke aftermarket processor-koeler want de standaard Intel-koeler is geluidruchtig en voor een game-systeem eigenlijk niet geschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan