Pc Start op American Megatrend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondheksie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2016
Berichten
7
Beste Dames, Heren

Ik ben een aardige pc techneut maar hier kom ik niet meer uit

Pc acer aspire m3641 start op Del/enter setup of F12 druk op het eerste del/enter pingping American Megatrend niets werkt meer

Nieuw batterijtje geplaatst geen succes

Graag hulp zet hier de tekst erbij die ik heb over ge-typt van de foto die ik ook toe zal voegen

Acer aspire m3641

American Megatrend

USB Device (s) : 1 Keyboard, Mouse, 2 storage Devices
Auto-Detecting 3rd Master..IDE Hard Disk
Auto-Detecting 3rd Slave...AtAPI CdROM
3rd Master: WDC WD6400AAKS-22A7B2 01.03B01
Ultra DMA Mode-6, S.M.A.R.T. Capable and Status Ok
3rd Slave : ATAPI DVD A DH16A6S YA16
ULtra DMA Mode -5
Auto-detecting USB Mass Storage Devices..
Device #01 : Generic - Compact #HiSpeed#
Device #02 : Generic- SM/xD-Picture #HiSpeed#
Device #03 : Generic- SD/MMC #HiSpeed#
Device #04 : Generic - MS/MS-Pro #HiSpeed#
04 USB Mass Storage devices found and configured.

CMos Checksum Bad
Press F1 to Run SETUP
Press F2 to Load default values and continue


DSC_0003.jpg
 
Je verteld er niet bij wat er gebeurt als je dan op F2 drukt.
 
Reset de bios met de clr_cmos jumper en stel hem via F1 opnieuw in om mee te beginnen.
 
Dank u voor u snelle reactie maar dit heb ik ook al geprobeerd f1 f2 niets precies hetzelfde verhaal
Pc start op zie Del/enter setup of F12 druk een van deze toetsen alleen pingping American Megatrend verder kom ik niet
 
Helemaal van de spanning halen, alles binnenin afkoppelen, geheugen en videokaart eruit halen.
Weer aansluiten en starten, je krijgt nu bios beeps? zo ja welke?
 
Hmm, zie ook iets ander in je foto.
Heb je nog een andere Hd aangesloten, die wordt namelijk dan niet gezien?. Zo niet sluit de huidige dan aan op de ide 1 aansluiting ipv ide 2 of 3(als je over 3 beschikt)
Hierop zou je bios ook kunnen blijven hangen.
Haal je kaartlezer uit je usb poort herstart dan de boel nog eens met default bios settings.

Ik zal de medemod vragen je vraag te verplaatsen, deze hoort niet thuis in deze sectie.
 
Even wat meer van mijn Pc acer aspire m3641

Beste jackall & Lange Pier

Ik ben vrouw van 62 jaar ik zeg dan wel dat ik een techneut maar ook weer niet helemaal hier een klein stukje tekst hier over
Eerst was me pc me hobby dan praat ik over 10 jaar geleden
Toen wilde ik steeds meer met de pc en begon met experimenteren met me eigen pc
Dat ging nog wel eens goed fout toen was ik nog een leek in de pc's zwart scherm met tekst dus naar de pc monteur
Maar nu is het meer dan een hobby geworden
Ik heb al een aantal pc's van familie en kennissen weer 100% oké gemaakt
Maar hier kom niet uit ik werk op moment met de pc van mijn man deze is super slow HP Compaq dc7600 Business PC
Daar heb ik de harde schijf van de acer aspire m3641 in gedaan om te weten of hier wat mis mee was maar deze is 100% oké
Ik wil u nog wat foto sturen voor wat meer info voor wat ik moet doen en hoe ?
Nog even dit ik heb deze pc kort geleden voor weinig van iemand overgenomen ik heb wind pro 10 geinstalleerd en de schijf geformatteerd
Een paar dagen later begonnen de problemen verschillende malen pc blauw scherm stop codeDSC_0005.JPGDSC_0009.JPGWindows-10-BSOD-mit-QR-Code-1460443513-2-11.jpgDSC_0013.JPG
 
Dingen zijn nog steeds hetzelfde hoor.
Haal eerst een cmos batterijtje op, een CR2032 meestal, die eerst eruit halen, nieuwe halen dan is de bios gelijk gereset wat een blauw jumpertje is bij de bios voor een reset, overigens.
 
mijn Pc acer aspire m3641

Oké ik heb nieuwe batterijtje zie foto even misschien een paar domme vragen is cmos hetzelfde als het batterijtje
Het blauw jumpertje hoe reset je deze ook een paar foto's van hoop ik hetzelfde goede dingetje waar over hebt het blauwe jumpertje
 

Bijlagen

  • IMG_20161014_155153.jpg
    IMG_20161014_155153.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 83
  • IMG_20161014_155453.jpg
    IMG_20161014_155453.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 88
  • DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    98 KB · Weergaven: 81
Indien je het batterijtje langer dan 10 minuten eruit hebt gehad hoef je de CMOS niet te resetten en met de CMOS wordt de eeprom bedoeld waar de bios software inzit.
 
Verplaatst van OS/Overig naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Pc acer aspire m3641 nog steeds problemen

Heel erg bedankt voor de vorige hulp :thumb: info Ja de pc doet weer is zacht gezegd volgens zijn de batterijtje niet helemaal oké zie de foto van vorige keer.
waarom zijn de batterijtje volgens mijn niet goed tijd,datum, jaar 2002 Maar die heb ik zelf maar aangepast kunt u mijn hier over wat advies geven wat ik het beste kan doen.
computer schakelt zichzelf uit tijdens opstarten van de Windows naar een aantal maal eindelijk ja hij doet het wat is de reden dat deze pc dit doet help
Nu nog wat vragen over instellingen Bios

Cmos Setup Utility Copyright (c)
1985-2008, American Megatrends,Inc.
Welke aanzetten of uitzetten dus Enabled of Disabled
Misschien heb ik de verkeerde aan of uitgezet help
Stel u hulp graag op prijs
vast mijn Vriendelijke dank
 
waarom zijn de batterijtje volgens mijn niet goed tijd,datum, jaar 2002
Waarom zijn die nieuwe niet goed?
Bios staat nu op default/fabrieksinstelling en de datum is nu toch al aangepast?

Wat komt er in beeld?
Of slaat de PC gelijk uit?
Pause even gebruiken als het te snel gaat.
Zonder foutcode kun je niets.

Indien de PC sata aansluitingen heeft, hoe staat de controller in de bios ervoor en was dat ook voor die tijd zo?
Indien nu op IDE en je hebt de optie AHCI, probeer die.
 
Beste Lange Pier

Tijd en datum in bios misschien niet aangepast instellingen staan verkeerd dus misschien niet op default/fabrieksinstelling
Tijd en datum heb ik zelf aangepast

Het Windows vignet start op en pc schakelt zich dan van zelf weer uit gisteren na 3á4 maal weer opstarten héhé de pc doet het weer vanochtend precies hetzelfde vanmiddag na mijn werk pc opgestart ha ineen keer opgestart
Wat bedoel je met sata aansluitingen? is dat internet kabel misschien een domme vraag
jaja door al die problemen met deze pc ben ik een beetje aan het rommelen geweest in de bios
Dus de verkeerde knoppen aan of uit gezet en of veranderd

Graag nog wat info is welkom Dank je wel
 
Vraag stond ten onrechte op opgelost.
 
mijn Pc acer aspire m3641

Beste allemaal

Alle problemen met mijn pc zijn nu opgelost :thumb:
Van deze kant mijn vriendelijke dank voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan