Ik mag geen bestanden kopiëren in de cloud: Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Berichten
198
Als ik in OneDrive een bestand van de ene map naar een andere map wil kopiëren krijg ik de pop-up dat ik daarvoor administrator rechten moet hebben of aanpassen.
Ik ben administrator (ik heb wel twee accounts op deze pc met administrator rechten).
Zie bijgevoegd knipsel.
Kan iemand mij verklaren wat hier aan de hand is?
Ik heb Bitdefender als anti-virusprogramma.

Groetjes,
Margo
 

Bijlagen

  • Accountinstellingen.PNG
    Accountinstellingen.PNG
    11,7 KB · Weergaven: 38
Hallo margaretha54

Mhh listig. En als je Rechtsklik doet -- kies Kopiëren. Ga naar de doelmap -- rechtsklik erin -- kies Plakken.

En dan nog dit. Ik heb het even bij mezelf geprobeerd en het werkt. Als je met de rechtermuisknop dus doet kopieren, komt er rechts boven in beeld een blauwe pupup (zie afbeelding)

In mijn geval heb ik dit gekopieerd naar afbeeldingen.

kopieren.PNG
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,

Bij mij werkt het niet. Ik gebruik rechtermuisknop kopieren, dan rechtermuisknop andere map plakken. Krijg weer dezelfde melding.
Ik heb windows 8, bij mij verschijnt niet jouw melding van een blauwe popup....
Tja...

Groetjes,
Margo

O ja, ik bedoel natuurlijk wel vanuit de Verkenner. Ik werk niet online.

Gr. M.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bestanden kopiëren of uploaden naar OneDrive
Je kunt bestanden kopiëren of uploaden naar OneDrive via OneDrive.com, de app OneDrive of de Verkenner.
Vanaf OneDrive.com:
Stap 1:
Open een webbrowser zoals Internet Explorer en ga naar [url]http://onedrive.com
C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png
[/URL].
Stap 2:
Meld je desgevraagd aan met je Microsoft-account.
Stap 3:
Tik of klik in de bovenste rij op Uploaden.
Stap 4:
Blader naar je bestand en tik of klik op Openen.

Via de app OneDrive:
Stap 1:
Tik of klik in het startscherm op OneDrive om de app OneDrive te openen.
Stap 2:
Tik of klik op mappen om naar de locatie op OneDrive te bladeren waar je de bestanden wilt toevoegen.
Stap 3:
Maak een veegbeweging vanaf de onder- of bovenkant van het scherm of klik met de rechtermuisknop om de app-opdrachten te openen en tik of klik vervolgens op Bestanden toevoegen.
Stap 4:
Blader naar de bestanden die je wilt uploaden, tik of klik om ze te selecteren en tik of klik vervolgens op Naar OneDrive kopiëren.

In jou Verkenner dus dit en heb je verschillende opties. Je kunt het bestand selecteren, klikken op Kopiëren naar en OneDrive kiezen als locatie.
Je kunt het bestand ook selecteren, Ctrl+C typen om het te kopiëren, OneDrive openen en Ctrl+V typen om het te plakken. Lukt het nu.?


probleem met beperkt beheer.
https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html
https://support.office.com/nl-nl/ar...6c2e4da227cf?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,

Dank je voor de uitgebreide uitleg. Online kan het allemaal wel maar wat een gedoe om steeds eerst naar internet te gaan.
In de Verkenner lukt het niet.
Maar wat is nu het geval? Het bestand waarmee het niet lukt is een .pdf en met bijv. een .xlsx lukt het wel......
Tja, heb ik dit pdf-bestand dus maar online gekopieerd.

Groetjes en nog bedankt,
Margo
 
Ik denk dan dat het dit probleem is.
De reden hiervoor is omdat OneDrive geen PDF bestanden ondersteund. Wel om ze als PDF bestand op OneDrive te zetten maar niet om dit bestand binnen OneDrive aan te passen en dan nog te kopieren. Het omzetten naar Word is dus om er voor te zorgen dat het bestand wel zichtbaar is. Echter wanneer je aanpassingen wilt maken in dit PDF bestand zal het bestand eerst gedownload moeten worden. Je zult hem hierna in PDF vorm kunnen aanpassen om het vervolgens opnieuw te uploaden naar OneDrive.

En graag gedaan. Groet.
 
Hoe je het ook draait of keert: als je enkel vertrouwt op de cloud dan hebben ze je vroeg of laat bij je klouten ... hou het safe en hou rekening met het feit dat één back-up géén back-up is: twee kopieën van al je persoonlijk materiaal op twee verschillende EXTERNE geheugendragers is het absolute minimum.
 
Beste Fokke,
Gelukkig ben ik zo wijs!! Ik vind backups, en vooral als al je docs in de cloud staan, heel belangrijk.
Ik werk op verschillende locaties en heb niet altijd mijn laptop bij de hand, dus is de cloud voor mij een goede oplossing.
Bedankt voor je advies, er wordt voor gezorgd.
Groetjes,
Margo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan