Ik kom mijn Access Point niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Vanwege wifi problemen dacht ik laat ik eens een andere kanaal proberen op mijn Access Point. Echter ik kom de draadloze router die als access point is ingesteld niet meer in. Mijn netwerk ziet er als volgt uit: ik heb een FritzBox als modem, hiervan staat de wifi uit. Vervolgens gaat er een kabel naar een TP-link router, waarvan de DHCP uit staat en de wifi aan. Volgens mij heb ik op deze router een vast IP ingesteld van 192.168.178.60 (het IP van de FritzBox is 192.168.178.1). Echter, als ik in de browser naar 192.168.178.60 ga, krijg ik niets te zien.

Via Angry IP-scanner al een scan gedaan van de hele range .178.1 naar .178.255, maar niets gevonden wat op de router lijkt. Ik vind wel de draadloze printer, mijn pc, de apple-tv en mijn iPhone, allemaal binnen de genoemde IP-range. Alle draadloze apparaten zijn verbonden met de SSID van de TP-link router, dus waarom de router zelf niet gevonden wordt....? Heeft iemand een idee hoe ik achter het IP van de router kan komen en/of hoe ik er weer in kom? Natuurlijk kan ik een factory reset doen, maar aangezien ik dan alles weer opnieuw in moet stellen, liever als laatste mogelijkheid.
 
Acces Point op stroom doen en dan internetkabeltje in WAN poort van AP doen en andere uiteinde in pc doen. en dan ip van AP invoeren.

(AP = acces point)

m.v.g Maurice
 
Heb ik al geprobeerd, werkt ook niet helaas
 
Voor de duidelijkheid: ik noem het een Access Point omdat de router als zodaning is ingesteld. Het is dus geen echt AP van TP-link, maar een gewone router waarvan de DHCP uit staat. Nog specifieker, het is de TP-Link TL-WDR3600. En nee, de standaard login 192.168.0.1 of tplinklogin.net werkt helaas ook niet.
 
Dit lijkt me geen hardware probleem.
Zoals gezegd heb ik de factory reset nog niet geprobeerd, maar liever vind ik een andere manier om het IP-adres te achterhalen, want dat scheelt een hoop instellen. Voor de duidelijkheid: alles functioneert gewoon, ik weet alleen niet hoe ik bij de instellingen kom
 
heb je al geprobeerd om met je mobiel of tablet in te loggen?? soms werkt dat wel (voor geen reden)
 
Via mobiel is het adres ook niet bereikbaar, ik denk dat ik maar ga resetten :(
 
Vast ip adres op de pc/notebook in dezelfde range als die van het accesspoint/router wil soms wel maar heb het zelf nooit voor elkaar gekregen, je dient de juiste uit te pluizen, degene die het accesspoint heeft gekregen van de dhcp server in de router.

Ook het accesspoint krijgt zijn ip adres van de router net zoals de pc/notebook en die is niet vast, later kun je die wel een vast ip adres geven buiten de range van de dhcp server in de router, kun je er wel in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan