Crt monitor moet kunstmatig verwarmd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
558
Had problemen met crt trinitron van dell, vooral in begin strepen en wegvallen, of amper beeld. Na tip hier boel open gehad en met druklucht wat ontstoft. Leek even goed, en is nog altijd stuk beter, als die eenmaal aan is. Maar heb nu (weer) probleem dat die soms niet opstart. Al tijd duurt het soms even, begint die ineens wat te klikken (lijkt me dat die juiste kanaal zoekt), na vier of 5 klikjes krijg ik dan beeld. Paar keer mee gemaakt dat die echt niks deed, warmteblazer erop, en hij deed het na 30 sec weer . Iemand die hieruit kan opmaken wat het kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Los soldeereiland, geen contact met het onderdeel alleen als het iets warmer wordt.
Maar een CRT hoort bij "het Goed" of een andere kringloopwinkel te staan:cool: ( heb nog een 19" HP in de hobbykamer, pssst, niet verder vertellen).
 
Zie op net dat ook met multimeter kan (van tientje). Die heb ik hier wel al. Ga me eerst, als 't eens van komt in verdiepen. Bedankt, stapje verder maar weer.
 
Laatst bewerkt:
Misschien handige extra info! Als die aan is, en begint last van strepen te krijgen, is die na uit en aanschakelen weer een tijdje goed!

Na dat hebben gedaan paar keer, blijft die nu al veel langere tijd goed. Meevallertje (afkloppen), mee te leven weer zo.

Beetje bedankt nog.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan