Canon Pixma MP540 print geen kleur meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mangafalcon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2016
Berichten
2
Hey,

Ik heb een Canon Pixma MP540.
Deze print geen kleur meer.
Het is zo dat er een gele inktcartridge inzat die aangaf dat die leeg was, terwijl deze nieuw was.
Maar toen ik alles testte, printte deze gewoon wat hij moest printen.
Nu haalt mijn broer de cartridge er uit omdat hij dacht dat deze leeg was en omdat de printer niet wilde reageren via zijn laptop, omdat deze aangaf dat het geel leeg was.
Ik stop de cartridge er terug in en nu kon ik ook niets printen. Ik druk daarna op de stopknop om het bericht te negeren.
Nu print mijn printer plots alléén nog maar zwart en geel.
Een reiniging en een diepte reiniging helpen niet en daar heb ik al redelijk wat inkt aan versmost.
Is het de printerkop die moet vervangen worden of kan ik de printer beter vervangen? (kost evenveel bijna.)

Groeten Jethro
 
Het probleem is deze middag plots opgelost. Ik heb eens een keer de printkop er uit gehaald, eens voorzichtig afgekuist enzo, een tijd laten liggen en dan terug er in gestoken. Nog een laatste gewone reiniging geprobeerd. afdruk geprobeerd: niks. Terug er uit gehaald om te wachten op een resultaat van deze site. Gisteren geen tijd gehad en toch er snel terug ingestoken met de inktpatronen om het maar even zo te laten staan. Vanmiddag moest ik iets afdrukken waarvan ik weet dat die dat deels niet ging doen, maar dat was niet zo erg. Nu heeft die dat normaal afgeprint. Een paar tests gedaan en hij reageert terug normaal. ... Ik moet nu wel zeggen dat er de laatste keer reinigen er heel veel zwarte inkt op de kop hing. Toch iets verstopt gezeten misschien dat er echt niet uit wilde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan