gratis tooltje om verdwenen cd rom brander terug te halen gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Even hier iets a h doen met VISTA ( bekijken : curiosoteit ) en mijn vrees werd bewaarheid, dit prgr is echt heel erg. Om een lang verhaal kort te houden .. gezocht een gratis tooltje om de verdwenen CD ROM brander terug te halen binnen VISTA :) !
 
Bedankt voor je reactie. Echter, gisteren toen ik begonnen ben met dit te
bekijken had ik die pagina al geprobeerd, tot dusver geen results .....

Misschien dat je me een v d linken op die pagina kunt aanbevelen ?

Hoe dan ook, dank voo:thumb:r antwoord :)
 
Inderdaad .....

We zullen trachten iets duidelijker te zijn ..gisteren hebben Reimage en AVG gediagnosticeerd ( hopenlijk goed gespeld zo .. ) en bevonden dat er een driver update moest plaatsvinden t.a.v. de CD drive.

Dan moet men enkele tientjes vooraf overmaken naar een bankrekening. Maar gewoon een driver downloaden zonder kosten moet toch normaal kunnen ? De PC waar het om gaat is geladen met VISTA ( legitiem, met productcode etc. ).
 
Pleeg een systeemherstel en verwijder die tools, die Reimage is echt troep en die van AVG heb je echt niet nodig.

En waarom mensen de laatste drivers willen ontgaat mij en die voor de cd/dvd zitten gewoon in windows.
 
Ja, dat was gisteren, toen ik begon met dat alles eens aan te zien, ook het geval, probeerde systeemherstel gisterenavond. En die drivers zitten inderdaad ook in win Vista, op de bijgeleverde schijf. Ik heb al eerder conflicten gezien tussen de PC, optiplex 780SFF en win business, zoals bv bij de displayport en de grafische kaart en andere zaken.

Gezien de vele foutmeldingen ( lijkt gezien de actuele situatie soms gewoon de bekende wartaal of kastje naar muur probeerselstjes etc. ) zal er ongetwijfeld iets mis zijn. De PC is door en door nagezien inclusief BIOS , HD CMOS processor alles OK. De software is moeilijk echt serieus te nemen, ben blij dat ik me nooit liet verleiden om dingen te gaan doen met Vista.

Maar goed, wil proberen eea via systeemherstel te fixen, zo heb ik het bij andere windows versies ook altijd gedaan als het al eens een keertje nodig was.

Bij deze PC treedt het effect van wegvallen CD drive vrijwel meteen na installatie op en er zijn nog geen herstelpunten dan.
 
Weet niet wat je er allemaal bij haalt, ging toch over dat de cd speler niet meer wordt gezien?
Wat is er gebeurt waardoor dat komt?

En door wie of wat is alles gecontroleerd?
Gewoon te zien in apparaatbeheer als een hardware onderdeel niet werkt.

Ding kan ook gewoon stuk zijn, overigens.
 
Laatst bewerkt:
dat had ik eergisteren :

uitroepteken in geel vlak :

en :

kan apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden is mogelijk beschadigd of ontbrekend code 39

opmerking : uit en inschakelen en verwijderen etc. etc. levert geen enkel resultaat op na elke de opstart is het opnieuw mis.

Wat mij ook opvalt is dat systeemmanager en verborgen devices vinden niet schijnt te gaan, heb dit nooit eerder meegemaakt
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad .....

We zullen trachten iets duidelijker te zijn ..gisteren hebben Reimage en AVG gediagnosticeerd ( hopenlijk goed gespeld zo .. ) en bevonden dat er een driver update moest plaatsvinden t.a.v. de CD drive.
Dan moet men enkele tientjes vooraf overmaken naar een bankrekening. Maar gewoon een driver downloaden zonder kosten moet toch normaal kunnen ? De PC waar het om gaat is geladen met VISTA ( legitiem, met productcode etc. ).

Normaliter hoeft er nooit een driver update voor de cd drive uitgevoerd te worden en zeker geen betaalde.
Ik zou de pc eens goed scannen op virussen, malware enz.
Klik op de link in m'n handtekening en scan je pc eens grondig in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot en scanprogramma handmatig opstarten).
Dan moet men enkele tientjes vooraf overmaken naar een bankrekening
Dat zegt al genoeg.
Zorg dat je daar van afkomt, trek data en stroomkabel van je cd-rom los en sluit 'm weer aan, dan zou hij weer gewoon tevoorschijn moeten komen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik kom net vanaf Windows10 en zag dat hier nog een reactie was bijgekomen. Bedankt daarvoor, het zijn nuttige tips die je geeft. Hier, echter, was het volgende het geval : de recovery disc was beschadigd en daarbij werden ook nog eens een aantal shared files na installatie v.e. niet nader te noemen grafisch prgr deleted waardoor de PC zowiezo niet meer aan de DRIVE toekwam ..... Vista is zo gemaakt / samengesteld dat het aangeeft dat de driver beschadigd geraakt was, wat niet zo is natuurlijk maar zo werkt het foutmeldings systeem. Het kon niet aangeven dat een aantal files ontbraken. ik heb het opgelost zonder tientjes ( etc. ) uit te geven. In de hektik heb ik daarna vergeten hier opnieuw even te kijken en vraag opgelost in te geven waarvoor excuus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan