toetsenbord werkt alleen in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

taximanhb2

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
Berichten
65
Hallo,Hans hier;
Het probleem:toetsenbord en muis worden niet herkend als windows is opgestart.
Als ik de pc opstart en op F2 druk om in de bios te gaan,werkt het toetsenbord probleemloos.
Maar zodra ik de instellingen heb veranderd en opF10 druk en yes druk, start de pc op met windows en dan begint het probleem.
Het betreft een Hp 411-A000ND. Het probleem al meerdere malen gezocht via Google.
Wordt al sinds 2007 gevraagd , maar niemand komt met een oplossing , of er staat opgelost, maar er wordt NOOIT verteld hoe het is opgelost.
Wie heeft de oplossing?
 
PS2 aansluitingen of usb..?
Als eens een "load failsafe / optimal settings" geprobeerd in de BIOS ?
 
Heb je ze wel op de USB-2 poorten aangesloten? Dus niet op de USB-3?
 
edmoor in de specs zie ik dat er 2 usb 2.0 poorten zijn en 2 usb 3.0 poorten zijn.

Op beide poorten geprobeerd maar werkt niet, scrapheap load failsafe vind ik niet in de bios. Alleen bij usb options heb ik lagacy ingeschakeld.
 
zal ff kijken waar 2.0 zit voor of achter. voor de zekerheid. Ik begrijp uit jou reactie dat ze in usb 2.0 moeten edmoor?
 
Dat is wat ik ergens als oplossing heb gelezen en niet geschoten is altijd mis :)
 
ok...............ga straks ff proberen nogmaals eerst ff eten.....dan moet ik mijn scherm afkoppelen want daar zit dvi aansluiting en de pc waar ik over praat heeft alleen dvi aansluiting dus vga, anders hing ik een ander scherm aan. tot later.
 
USB3 is over het algemeen blauw. Hier links een standaard USB poort en rechts een USB3:
650x434xusb-2.0-vs-usb-3.0-blue-port.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.Hw2qDXl-U.jpg
 
Edmoor, heb even Wikipedia er op nagekeken wat betreft usb 2.0 en usb 3.0.
Inderdaad is usb 3.0 blauw plastic randje .
Usb 3.0 is sneller als usb 2.0, maar ze kunnen beide gebruikt worden. kabel 2.0 kan in poort 3.0 en andersom
ook.
De legacy ondersteuning is ingeschakeld en de veilige opstart is uitgeschakeld.
Ik ga uit de bios en windows start op, geen toetsenbord en muis
Ga ik de legacy ondersteuning uitschakelen en de veilige opstart inschakelen,dan start windows niet op.
Dan geeft bios aan , opstartapparaat niet gevonden.En windows start dan niet op.
Zet ik de legacy ondersteuning weer op ingeschakeld en de veilige opstart op uitgeschakeld.
Opnieuw opstarten , dan krijg ik eerst een 4 cijferige code + enter en dan start windows weer op, maar wederom reageert toetsenbord en muis weer niet.
 
Zoals ik al eerder zei, het is geen nieuw probleem, veel gegoogled maar geen oplossing gevonden.
 
oeps zie langepier niet meer staan? heb ik dat misschien weggedrukt? verkeerd knopje? Niet de bedoeling als dat zo is.
Ga filmpie kijken zie morgen misschien hier meer tips.
Alvast bedankt.
 
Toetsenbord en muis doen het weer.
De oplossing?
Ik vind het niet echt een oplossing.
Maar het betreft een nieuwe pc met windows 10.
Windows 10 toch niet zo prettig om te gebruiken.
Dus windows 7 er maar eens op zetten.
Lukte niet.Harde schijf eruit gehaald en op een andere pc windows 7 erop gezet.
Harde schijf terug in nieuwe pc.
Daar gaat het fout. Bij HP gesnuffeld en kwam daar tegen dat er op het moederbord een ingebouwde chip zit die verhinderd dat je een gebrande cd/dvd niet kunt gebruiken.Lekker dan.
Harde schijf er uit opnieuw windows 10 geïnstalleerd op de andere pc.
Terug in de nieuwe pc en ja hoor toetsenbord en muis werkt weer.
Blijf het vreemd vinden.
 
Toch nog een aanvulling.....windows 10 die er nu op staat is tevens een zelf gebrande dvd....dus denk ik dat toetsenbord en muis niet op een eerdere versie van windows werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan