acer aspire 8930G doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartman1967

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
3
Hoi allemaal ,

Ik heb een Acer Aspire 8930G. Ik weet het is een oud beestje maar heeft me nog nooit in de steek gelaten. Sinds enige tijd doet ie raar . Als ik heb opgestart en ik doe niks , is de temp van de videokaart 40. maar zo gauw als ik iets grafisch doe (filmpje kijken , spel spelen) vliegt het CPU gebruik naar 100% en de GPU temp van 40 naar 65 graden , met als gevolg dat alles hapert etc. Ik heb de laptop al schoongemaakt etc , maar het blijft hetzelfde. CPU 100% en de GPU temp blijft stijgen. is de laptopaan het overlijden ? :) of is er iets anders aan de hand ?
 
Vertel eens wat meer over hoe en wat je hebt schoongemaakt..?
Heb je de laptop ook open gemaakt om die schoonmaak uit te voeren..?
 
Hoi Scrapheap ,

Ik heb de luchtroosters schoongemaakt. De ventilator zelf schoongemaakt , zo ook alle luchtkanalen binnenin. Dus ja , laptop is open geweest :)
 
Mogelijk is de koelpasta op CPU/GPU uitgedroogd.
In dat geval moet je de complete heatpipe radiator verwijderen.
Zowel GPU als CPU en heatpipe schoonmaken met een wattenstaafje zuivere alcohol of wasbenzine om zodoende de oude koelpasta te verwijderen.
Do0e zowel op CPU als GPU 1 druppel nieuwe koelpasta midden op het oppervlak en plaats de heatpipe terug en zet deze goed vast.
De koeling zou nu weer (bijna) optimaal moeten zijn. De koelpasta moet zich even "zetten", dat is na ongeveer een week optimaal, je warmte-probleem zou daarmee opgelost moeten zijn.:thumb:

Voor de duidelijkheid nog een paar videootjes hoe je dat uitvoert.
 
OK Scrapheap , ik snap je verhaal. Maar hoe verklaar ik dan , dat alles op normale temperatuur blijft , ook met films afspelen vanaf HDD , maar alleen als ik online ga , de temperatuur binnen 5 min naar 70 gaat. Ik heb net nog een Blue-Ray van 20Gig zitten kijken en de temp komt niet boven de 42. Natuurlijk heb je gelijk over die koelpasta , maar blijf het raar vinden.

Extra info : de CPU temperatuur blijft wel gewoon laag.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat schrijf je in je start-post niet:
zo gauw als ik iets grafisch doe (filmpje kijken , spel spelen) vliegt het CPU gebruik naar 100% en de GPU temp van 40 naar 65 graden
Over welke Windows-versie gaat het en is deze up-to-date..? ( flashplayer, Silverlight, MS updates etc )..
Heb je de HDD al eens getest..? Lange lees-acties op een beschadigde HDD kunnen ook dit soort symptonen veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan