verbinding met TELENET lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
hallo,

ik heb net een laptop cadeau gedaan aan mijn dochter met Windows VISTA er nog op, ze is aangesloten bij TELENET (Belgie) maar kan geen verbinding maken met internet, de router wordt herkend door de PC maar krijg de melding na opdracht "verbinding maken" =>"verbonden" => "enkel lokaal netwerk" op geen enkele manier kan ik verbinden met internet maken, wat kan de reden of oorzaak zijn? heb de router reeds herstart maar zonder resultaat ! haar vriend met zijn laptop en Windows 10 heeft geen enkel probleem om verbinding te maken, haar vorige laptop was ook met VISTA en had ook geen enkel probleem, iphone en ipad van zoon werken ook normaal !!

weet iemand raad aub?

alvast bedankt,
danny
 
hallo manamana,

bedankt voor de hulp en tip's, maar ik twijfel dat het de netwerkkaart zou zijn, als ik met een openbaar netwerk (TELENETHOMESPOT) verbinding maak lukt het wel !! de verbinding met de WIFI router van TELENET lukt ook, maar de verbinding met internet lukt niet, ik krijg steeds de melding "verbonden met lokaal network", met ander PC, iphone of ipad heb ik geen probleem, enkel met deze bewuste PC.

alvast bedankt,
danny
 
Probeer.

Ga eens naar configuratiescherm>netwerkcentrum>taken (links)>diagnose en herstel. Kun je hier mee verder?

Anders wachten op andere helpers
 
Ga een snaar het Netwerkcentrum van Windows. En kijk danof de verbinding op "Thuisnetwerk" staat. Zo niet, dan is dat het probleem; zet hem dan op Thuisnetwerk.
 
hallo,

de toegang tot: staat op "alleen lokaal" ik vermoed dat dit niet juist is, maar hoe kan ik dit veranderen? in windows VISTA.

alvast bedankt,
danny
 
Hallo,

Bedankt voor de tip :thumb: van zodra ik tijd heb probeer ik de netwerkkaart te updaten, ik hou jullie op de hoogte van het resultaat ;)

Groetjes,
Danny
 
hallo,

mijn netwerkkaart is de volgende "ATHEROS AR5007EG" en de driver versie "7.6.0.126" besturingsysteem "Vista 32bits" ik heb mij reeds onozel ;) gezocht via google achter de gepaste update voor de driver, ik krijg zoveel site's dat ik gewoon niet meer weet waar de juiste driver te vinden, heeft iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt,
danny
 
Op de website van de fabrikant van de laptop zou die driver te vinden moeten zijn.
 
Hallo,

De netwerkkaart in mijn PC heeft als standard 802.11/G en mijn nieuwe router 802.11/AC,(wireless standaard AC/G/N) naar het schijnt zou hier het probleem zitten, en heeft het updaten van de driver geen zin, heeft iemand hier ervaring mee? is dit nog op te lossen?

Vriendelijke groeten,
Danny
 
Hallo,

Even alles op een rijtje zetten, want ik zie door het bos de bomen niet meer.:confused:

- Oude en nu defecte laptop met VISTA erop werkte normaal met wifi op internet.
- Nu andere laptop ook met VISTA erop werkt niet met wifi op internet.
- Laptop vindt router, maar maakt geen verbinding met internet
- Verbinding = “enkel locaal” staat er vermeld in het netwerkcentrum.
- Getest op 2 verschillende locaties, bij mijn dochter en bij mij, zonder resultaat.
- Router dochter: TELENET wireless modem 3.0 (DOCSIS) werkt niet.
- Oude router van mij! BELKIN werkte wel.
- Nieuwe router van mij: TELENET modem verbonden met router TP-Link Archer C7 V2 (802.11 wifi standaard wireles AC/G/N) werkt niet
- Netwerkkaart laptop: Atheros AR5007EG wireless network adapter.(802.11/g)
- TELENETHOMESPOT werkt wel.
- Met vaste verbinding met netwerkkabel op router werkt ook normaal.

Wat kan nu eigenlijk de oorzaak zijn? Is de standaard van de netwerkkaart (802311/g) niet meer compatibel met de router? Mijn router is wel heel recent, maar deze van de dochter is al ongeveer 1,5 jaar oud en zou normaal toch nog compatibel moeten zijn met de netwerkkaart, de vorige oude en nu defecte laptop eveneens met VISTA erop en even oud werkte wel met deze router.
Wie kan mij helpen aub?

Alvast bedankt aan iedereen die reeds een oplossing voorstelde, maar ik kom er niet meer uit !! sorry ! :(
Groetjes,
Danny
 
Dat is dus zo ingesteld, lokaal netwerk zit en dat heeft slechts te maken met de veiligheidsinstellingen van het netwerk: "Die zijn dan wat minder strak ingeregeld." De toegang tot internet hoort daar gewoon bij, zoals getoond door het diagram bij mijn vista

vista.jpg

en anders ook nog FF hier naar toe gaan en controleren.

Ga naar het netwerkcentrum->adapterinstellingen->draadloos netwerk adapter->eigenschappen->ipv4 eigenschappen-> zorg dat allebei de bolletjes op het automatisch laten toewijzen staan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

probleem nog altijd niet opgelost, heeft iemand misschien nog tip's aub?

groetjes,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan