Ingelogd bestand komt niet mooi over op de website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
46
Ik werk (o.a.) met de website: www.stichtingbaraka.nl Op de homepage staat Klik op Jaarverslag 2015 om dit jaarverslag te openen.
Het Jaarverslag verschijnt wel, maar de opbouw zoals op mijn computer is helemaal weg.

Is het ook mogelijk dat zo in te stellen dat de opbouw goed blijft ? Doe ik iets verkeerd ?

Bij voorbaat dank

Henk
 
Hangt er wel een stylesheet aan die "Jaarverslag 2015"-pagina?
 
Ai ai ai, gebouwd in MS Word. Een waar HTML-code drama waar mening browser over zal struikelen.

Mijn advies: Stap van Word af om je site in te bouwen. Want de code is om te huilen, en het kost heel veel moeite om het goed werkzaam te krijgen in andere browsers.
Jaarverslagen of andere documenten die je op je site deelt kan je prima in PDF serveren.

Los daarvan gebruikt je website zelf ook technieken uit de oertijd van het internet, die het beheren vrij lastig kunnen maken op den duur. Verdiep je eens in de wereld van HTML5 en CSS of probeer eens Wordpress. met dat laatste kan je online op je eigen domeinnaam en webhosting in een handomdraai een eigen site bouwen. Enige benodigdheden die je webhosting moet aanbieden zijn PHP en MySQL. Maar ruim 98% biedt dat wel aan. Je kan dan een prima site hebben die voldoet aan de huidige normen en verwachtingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat Tecsman precies bedoelt met een Stylesheet. Misschien is dat de oorzaak wel dat het niet goed gelezen kan worden.

1. Het jaarverslag is in mijn computer opgeslagen als een Microsoft document.

2. Ik heb het bestand geopend en bij het opnieuw opslaan aangeklikt Opslaan als webpagina. De extensie werd toen een HTM bestand. ( 194 KB)

3. Ik heb dit HTM bestand opgeslagen in een map waar alle documenten voor de website in staan.

4. In Adobe Dreamweaver op de Indexpagina geselecteerd: "Klik op Jaarverslag 2015". Toen op Invoegen, Hyperlink enz.

5. Het bestand wordt wel keurig op de website weergegeven, maar totaal niet meer in de vorm zoals het normaal is. Zie www.stichtingbaraka.nl

Mijn vraag is wat kan ik anders doen, dat het wel goed in model blijft
Ik hoop dat iemand dat antwoord kan geven. Als ik de rest bekijk van het forum dat twijfel ik daar niet aan.

Bij voorbaat dank
 
De enige optie lijkt mij om gewoon een ander programma dan Word te gebruiken. Als dat lastig is, is de beste optie om je Word-document te exporteren naar een PDF-bestand (Bestand > Exporteren) en dat PDF-bestand op je site te zetten. (Als download)
 
Ik weet niet wat Tecsman precies bedoelt met een Stylesheet. Misschien is dat de oorzaak wel dat het niet goed gelezen kan worden.
[...]
Mijn vraag is wat kan ik anders doen, dat het wel goed in model blijft
Ik hoop dat iemand dat antwoord kan geven. Als ik de rest bekijk van het forum dat twijfel ik daar niet aan.

Bij voorbaat dank
Die reacties zijn al gegeven. Het feit dat de code 'om te huilen is' impliceert al dat het onaandoenlijk is om 'eventjes' te repareren. ;)
Zelfs Dreamweaver zal hier hoogstwaarschijnlijk moeite mee hebben.
Dus stap liever over op PDF om je Jaarverslag op je site te delen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Frieshome, of is het Henk?

Ik heb de broncode bekeken van een paar pagina's van de Baraka-website.
Dat is niet helemaal optimaal (bijvoorbeeld geen stylesheet en wel veel inline-styles) maar het is niet hopeloos.

Jij hebt geprobeerd een link te maken naar een Word-bestand, maar dat pakte niet goed uit.

Alles bij elkaar is mijn vermoeden dat jij niet de oorspronkelijke maker van de website bent,
maar dat je nu wel het onderhoud moet doen.
Heb ik daarin gelijk?

Voor meer adviezen is het voor andere forum-leden misschien handig om een beetje inzicht te hebben in de ervaring die je hebt
en de training die je hebt gehad (in het bouwen van websites).
 
Beste Tecsman,
Wederom dank voor je moeite. In de eerste plaats heb ik mijn document nu omgezet in de extensie .pdf. Het is nu wel veel beter maar ook gestegen van 194 naar 1745 KB. Kijk maar eens.
Je vroeg om wat info over mijzelf. Wel ik ben 12 jaar leraar geweest bij SeniorWeb voor computercursussen senioren. Ik ben er pas deze zomer mee gestopt. Nee, Ook ben ik heel benieuwd naar we hadden geen websitecursussen. Ik heb ongeveer 15 jaar geleden een websitecursus van 5 lessen gevolgd. Daarna 3 keer een website gemaakt waarvan één voor een andere stichting en met een heel ander programma. Dat liep prima.
Omdat ik het de laatste tijd weinig doe met websites, alleen nog voor Baraka, raak ik de ervaring wel hier en daar een beetje kwijt. Ik heb behoefte aan een goed en praktisch boek. Ook zal ik de vragen bij het forum wat volgen. Zo weet ik nog steeds niet wat precies een Stylesheet is. Ook ben ik benieuwd wat er fout is aan mijn huidige website, alles werkt namelijk wel goed.

ik lees het wel weer.
Hartelijke groeten,

Henk
 
Ik denk dat je een oude versie van Dreamweaver gebruikt? Want tabellen die zijn tegenwoordig alleen nog maar bedoeld voor tabulaire data: Overzichtslijsten, prijslijsten etc.
Het indelen van een site met bijv. het menu bovenaan, inhoud daaronder etc.... dat is af te handelen in een style-sheet. Daarin staat de eigenschappen vermeld van een HTML-tag.

Zie ook:
http://www.cursushtml.be/cursus/Geen_tabellen,_maar_divs!

Je kan dan zo verfijnd een website instellend at hij bijvoorbeeld mooi meemeeschaalt op een smal scherm van een mobiele telefoon, net als nu.nl bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een oude versie van Dreamweaver gebruikt? Want tabellen die zijn tegenwoordig alleen nog maar bedoeld voor tabulaire data: Overzichtslijsten, prijslijsten etc.
Het indelen van een site met bijv. het menu bovenaan, inhoud daaronder etc.... dat is af te handelen in een style-sheet. Daarin staat de eigenschappen vermeld van een HTML-tag.

Zie ook:
http://www.cursushtml.be/cursus/Geen_tabellen,_maar_divs!
 
Is de site vanaf begin hiermee gebouwd?
 
Ik heb bij alle3 websites wel altijd met Dreamweaver gewerkt, maar dit is als ik het wel heb de 3e versie al.
 
Maar daarmee wordt je code niet vanzelf beter en ook niet direct 'bij de tijd'. Ik raad aan om de layout van je site eens te herzien.
Naast dat een nieuw ontwerp ook verfrissend is, zal je met de recente Dreamweaver ook meteen betere code krijgen, en die zal vast ook wel beter compatible zijn met mobiele apparaten, sneller werken en betere en goed gestructureerde HTML-code hebben.

Dus begin weer eens vanaf begin af aan, en bouw de site eens opnieuw op. Uiteraard kan je ook kiezen om HTML en CSS te leren, als je helemaal tot in de kleinste puntjes je site wilt bouwen, met alle details. Nu voelt en oogt het behoorlijk oubollig, wat eigenlijk met de term WEB 1.0 aangeduid wordt.

Kijk ook vooral eens naar andere sites hoe hun de site hebben ingedeeld. Ook dat is de laatste jaren flink veranderd.
Ook Flash is iets wat je nodig moet afstoten van je site.
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om eens helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb er ca. 7 jaar geleden nog een prijs mee gewonnen, maar tijden en opvattingen veranderen, maar oubollig ?

Maar zeker bedankt voor de moeite.
 
Als ik moet toegeven, dan zeg ik ja:

- Geen centraal makkelijk bereikbaar menu. Deze staat tegenwoordig vaak bovenaan.
- Niet geschikt voor mobiele telefoons, men moet steeds inzoomen en swipen. Kijk eens naar Responsive webdesign. Een mooi hulpmiddels is het Bootstrap framework.
- Zichtbare tabel-randen. Tabellen gebruiken we voor tabulaire data, en niet voor de indeling van websites. Het is handig voor overzichten, zoals matrixen en prijslijsten.
- En verder onduidelijke referenties naar CSS-elementen, zoals .stijl33.
- Gebruik van Flash wat tegenwoordig afgeschaft is.
 
Laatst bewerkt:
Zulke opmerkingen daar heb ik wat aan. Een handige handleiding zou ook goed van pas komen. Ik was toch al van plan om hem volgend jaar te vernieuwen. Dit kan ik mooi meenemen. Als er nog meer opmerkingen zijn, altijd welkom

Hartelijk dank
 
Voor mijn adviezen is geen stap-voor-stap handleiding. Maar ik raad aan om een nieuwe layout te maken met hedendaagse indelimg met recente programma's.

Eventueel kan je ook gebruik maken van WordPress. Hiermee kan je in een handomdraai een website bouwen met een beheerpaneel erachter om de inhoud te kunnen beheren. De meegeleverde layouts zijn ook '2016'.....

Enige dat je hosting moet ondersteunen is PHP en MySQL. Maar dat eerste is zo uitgetest met een test.php bestandje met:
PHP:
<?php echo "Hallo daar!"; ?>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan