Navbar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Landingspagina's zijn niet bevorderlijk voor Google en je zoekresultaten. Dat je het even weet.

In jouw geval moet je een mapje hogerop kijken, en dit gebruiken:
<?php include "../includes/navbar.php"; ?>
 
Ik heb in de regel
<?php include"../includes/menubar.php"; ?> heb ik waar ../includes/menubar.php staat rechts uit de map er ingesleept en de <a hef: er uit gehaalt en nu werkt het bedankt
 
ik heb de regel <?php include"../includes/menubar.php"; ?> in het rode gedeelte rechts bij local files menubar er in gesleept en de hef: weg gedaan en toen werkte het dus moet daar iets fout gelopen zijn paar keer.

Bedankt voor me verder te helpen
 
<?php include"../includes/menubar.php"; ?>

Die hoort alleen te worden gebruikt op alle pagina's waar je hem ingevoerd wilt hebben.
Zie ook mijn eerder geplaatse voorbeeld.

Verder is PHP erg krachtig, en kan je er ook formulieren en URL's binnen je site mee uitlezen, en zelfs in combinatie met een MySQL-database data makkelijk in een database opslaan zodat je die vanuit een eigen beheerpaneel met formulieren kan invoeren. :)
Als je zin en tijd hebt, lees en zie zelf maar: http://phptuts.nl/view/39/ :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi PHP4U,

heb nog een vraagje ik heb alles online gezet maar als ik nu in google ga kijken naar mijn pagina gaat hij ook de menubalk in een link weer geven hoe kan je dat weg krijgen?


En hoe kan je als blauwe tittel iets anders weergeven in google?

Mvg Bigfoot

nog eens bedankt voor de vorige oplossing veel gemakkelijker nu
 
Kan je een voorbeeld geven over je link? Want ik snap niet wat je bedoelt.

Verder wordt als blauwe titel in Google de <title>-tag gebruikt!
Verder merkte ik op dat je HTML-code niet klopt. Je moet NIET een heel HTML-document gebruiken met head, body etc in je bestanden die je includeert.
 
Laatst bewerkt:
'Untitled-2' komt uit je <title>-tag. Die moet je dus even aanpassen naar iets zinnigers. :)
 
dat heb ik gedaan in de index.php gedaan
Code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<!-- saved from url=(0014)about:internet -->
<html>
<head>
<title>Danny Brughmans Photography</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="danny" content="Hobby fotograaf">
 
Maar andere pagina's laden niet in de index, hé. Dus elke pagina moet je een eigen titel meegeven. En verder indexeert Google niet realtine, dus het kan een paar dagen duren voordat de wijziging in doorgegeven.

Je kan natuurlijk ook een PHP-script maken dat je aan de hand van de URL kan bepalen welke pagina hij in de index met include() moet laden, en welke titel daarbij hoort. Ik kan eventueel morgen een opzetje maken, want het scheelt dan een hoop onderhoud.
 
Ok dan zal ik op google wat wachten,
Bedankt dat je me wat wil verder helpen.
 
Nou even wat in elkaar geflanst

PHP:
<?php
// toegestane pagina's in een array zetten. Elke genoemde item is een bestandsnaam zonder .php-extentie
$allowed=array("fotos","contact","inforamtie");

  // controleren of er een pagina in de URL staat, en daarna voor het gemak naar kleine letters omzetten.
  if (isset($_GET['pagina'])){
  $pagina=strtolower($_GET['pagina']);

  // controleren of de pagina in $allowed staat!
  if (in_array($pagina, $allowed)){
    include "includes/pages/".$pagina.".php";
  } else {
    echo "Deze pagina is niet toegestaan!";
  }
} else {
// er is geen pagina meegegeven in de URL!
?>
Toon hier je standaard website die je op je indexpagina ziet. Een leuk welkomstwoordje ofzo.
<?php
}
?>
Dit dus op de juiste plek in je index.php plaatsen, waar de pagina's in geladen moeten worden.
Vervolgens steeds linken met index.php?pagina=contact. In dat geval wordt er dan includes/pages/contact.php op de juiste plek geopend.
Als er geen ?pagina=.... wordt meegegeven dan toont hij de standaard tekst. :)
Je kan de array $allowed naar eigen wens verder uitbreiden..

NB: Let wel op je HTML-code, en dat je niet een heel HTML-document in je te includeren bestanden gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
En is het nog gelukt :)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan