Portforwarding lukt mij niet voor CCTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Op het forum staan al meerdere problemen met even zoveel oplossingen, maar ik wil toch mijn probleem eens voorleggen.
Misschien doe ik gewoon iets verkeerd (kans zit er echt wel in), maar dan wordt het mogelijk wel opgelost.

Situatie:
Twee IP-camera's buiten, bekabeld gekoppeld aan een recorder met ingebouwde switch (beide van HIK Vision).
Beelden zijn via wifi gewoon door het hele huis en de nabije omgeving te zien (en worden ook opgeslagen)
Netwerk:
Modem van UPC/Ziggo staat in bridge modus, Linksys EA9600 router en twee AP's.
OS is win10.

HIK Vision geeft aan:
HTTP 80, RTSP 554, HTTPS 443 en serverport 8000

Vraag is hoe ik in beelden kan zien op mijn iPhone of tablet als ik buiten bereik van mijn eigen wifi ben.
Portforwarding roept iedereen, maar ik kom er niet uit.

Als ik meer gegevens moet aanleveren, roep maar en ik tik ze in.

Ik lees het wel, maar in ieder geval iedereen alvast dank voor het meedenken !

Posco
 
volgens mij heb je alleen RTSP nodig als je alleen de video wil ontvangen. Wel moet je encoder en/of de camera's het mogelijk maken om elke camera via een unieke URL te bereiken of meerdere poorten beschikbaar stellen.

Verder is het dan inderdaad de juiste poort doorgeven. je moet dus echter wel even duidelijk hebben of je de stream van de camera direct door wil geven of of dat via de encoder verloopt.
 
Hallo Wampier,

stomme vraag misschien, maar de beelden lopen via de switch naar mijn netwerk en ik kan beide camera's zien via wifi, ze hebben geen apart mac-of IP-adres , dat heeft de recorder.
Hoe en waar laat ik die waarde van de RTSP, als ik die invul bij portforwarding (bevestig en restart) kan ik op mijn iPhone nog steeds geen beeld zien.
Als ik het goed gelezen heb, is het als URL het IP-adres gevolgd door een : en het portadres (in dit geval :554) of moet er nog iets gebeuren ?
 
Op zich is het forwarden wel gelukt, maar ik krijg nog geen beeld op mijn iPhone.
De leverancier is dit aan het uitzoeken, maar als er tips zijn, dan probeer ik die graag uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan