Graag advies bij zoektocht naar (tweedehands) PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hoi,

Heb vorige week een tweedehands Medion pc gekocht en ben tegen veel problemen aangelopen. De fabrikant biedt geen update voor drivers etc. aan en het blijkt dat er van een vier jaar oude pc geen moederborden te koop zijn. Uitbreiding geheugen is ook al niet heel makkelijk.

Ik heb heel goede ervaringen met het oude Dell systeem, maar helaas worden die hier in de buurt nauwelijks aangeboden.

Welke merken kunnen jullie evt. (liefst uit eigen ervaring) aanbevelen waarbij geheugenuitbreiding, een reparatie, uitbreiding GPU etc. ook na een paar jaar nog gegarandeerd zijn. Ik wil liefst niet tegen dezelfde problemen aanlopen.

Alvast bedankt.
 
Kijk eens op deze site.
 
Bij die tweedehands winkels weten ze de prijzen ook wel. Zijn in de regel wel afgeschreven zakelijke systemen, dus als je kiest voor HP of Dell dan zit je meestal wel goed.
 
Ik zou hier eens kijken, heb daar vaak een desktop gekocht, ze zijn betrouwbaar.

www.computerstunt.nl

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
De fabrikant biedt geen update voor drivers etc. aan en het blijkt dat er van een vier jaar oude pc geen moederborden te koop zijn. Uitbreiding geheugen is ook al niet heel makkelijk.

Toch een beetje vreemd verhaal...
In je vorige topic over deze pc gaf je aan, dat de driver downloads beschikbaar waren en dat je aan het downloaden was...

Daarnaast, elk moederbord dat geschikt is voor jouw cpu, kun je in die kast plaatsen...

En, waarom kun je het intern geheugen niet upgraden??
 
Toch een beetje vreemd verhaal...
In je vorige topic over deze pc gaf je aan, dat de driver downloads beschikbaar waren en dat je aan het downloaden was...

Daarnaast, elk moederbord dat geschikt is voor jouw cpu, kun je in die kast plaatsen...

En, waarom kun je het intern geheugen niet upgraden??

In eerste instantie werd het type pc op de Medion site niet herkend. na veel contact met de helpdesk/forum werden deze op de site geplaatst en geprobeerd om deze te downloaden. Daarbij liep ik tegen het probleem aan dat de drivers voor W8.1 waren en niet voor W10. Dat hielp dus niet.

Getracht om het oude Bios terug te vinden, lukte niet. Getracht om via Media Creation Tool W10 opnieuw te installeren, liep telkens stuk met de mededeling dat de HD niet geschikt was. Toen in een opwelling het programma op de USB-stick geopend en setup laten draaien. Na een uur of 1 1/2 was deze klaar, maar bij het opstarten moest ik nog steeds F12 gebruiken. Volgens Medion helpdesk zat er een rommeltje van W8.1 en W10 op de pc.

Heb een geheugenbank geprobeerd die Roger zo vriendelijk was om mij te lenen, maar die werd niet geaccepteerd. Een gebruiker van de Medion helpdesk adviseerde een bepaald geheugen dat ik uit Duitsland zou kunnen bestellen.

Contact met het forum van MSI gezocht en daar kwam ik uit op moederboard B75MA-E31 of E33.

volgens de Medion helpdeskmedewerker was dit echter niet het moederboard dat Medion origineel had gebuikt. Het type dat hij noemde gezocht, nergens te vinden. Wel kreeg ik via Google tal van hits voor een Samsung microwave!

De E31/E33 moederborden zijn trouwens nergens meer te krijgen.

Kortom een pc met veel problemen waarmee behoorlijk "gerotzooid" is.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog kun je er gewoon elk moederbord inzetten wat je maar wilt, hoeft helemaal geen Medion te zijn.
Als het maar de juiste CPU socket heeft en verder aan je wensen en eisen voldoet
 
dank allen voor het meedenken. Roger bevestigt in feite mijn idee over Dell als tweedehands. Zijn hier in de regio helaas niet zo veel te vinden.

grtzzzzzzzzz..................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan