Via android tablet naar hdd achter router: Hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Om te beginnen, ik weet niet zeker of ik in het juiste forum zit.

Ik heb een harde schijf achter een linksys router hangen.
In de windows verkenner kan ik hem benaderen via \\192.168.1.252
Ik heb al wat geprobeerd in deze richting, maar uiteindelijk moet ik bekennen dat ik geen idee heb hoe ik dat moet doen met ons Samsung Tablet.:eek:
Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt.
 
Edmoor alvast bedankt.
Dan ga ik dat morgen proberen, eerst nog wat corrigeren...........:(
 
Ik ga ook nog wat corrigeren. Er zitten teveel volle flesjes in m'n kratje Hertog Jan. Daar moet wat aan gebeuren :p
 
Zou kunnen. Ik heb wel dubbele :D
 
Ik merk het al,
Van ruilen komt huilen :eek:
 
Laatst bewerkt:
ES Files Explorer is geïnstalleerd.
Ik begrijp dat er 2 versies zijn?
De betaalde en de gratische met reclame?
De laatste staat er in ieder geval op. Heb er wat door heen gelopen en gezien dat het een programma met veel mogelijkheden is. Mogelijkheden die ik wel eens zal bestuderen en uitproberen, maar heb (nog) geen idee hoe ik op \\192.168.1.252 kom.
Kan iemand (edmoor?) me wegwijs maken, of vertellen waar ik de informatie vandaan kan halen?
Alvast bedankt.
 
Bedankt.
Heb de pdf doorgelezen, maar kom er niet verder mee. Deze manual is op thecus NAS toegespitst.
Ik denk dat ik me maar aan linksys of ESexplorer richt. Wellicht dat daar de juiste kennis zit, althans dat zou je kunnen verwachten.
Alvast bedankt zover.
 
Met gewoon een beetje spelen met ES Explorer en de instellingen bekijken kom je er ook wel. Zo heb ik er ook mee leren werken. Denk er ook aan de mappen die je wilt kunnen benaderen, te delen.
 
Nou dat is onder windows klaarblijkelijk geen punt.
Als je daar al die delen instellingen op los wilt laten, krijg je een foutmelding. Benaderen en schrijven is geen probleem.
 
Zonder de foutmelding kunnen we daar natuurlijk niets mee, maar als je er al bij kunt hoef je die kennelijk niet meer te delen.
 
Dat is ook de reden dat ik niet meer naar die foutmelding gezocht heb, ben de syntax vergeten.
Ondertussen adviseerde linksys me contact op te nemen met samsung.
Die wederom gaf aan dat het niet mogelijk zou zijn.
Ik geef nog niet op en zoek verder.
 
Als je er via dat IP adres bij kan dan lijkt het me dat je daar vanuit ES Explorer ook bij kan. Maar ik heb die configuratie niet dus kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Dat is nu het typische.
Als ik het ip-adres ingeef in firefox dan komt er een balk met file bezoeken, bij explorer (niet IE) lukt het prima. Zelf totalcommander springt direct naar explorer.
Dis is het netwerk of niet?
 
Ja. in plaats van een benoemd device benader je deze nu via het zogenaamde UNC pad (Uniform Naming Convention).
Je kan dus ook dit ingeven:
\\192.168.1.252\Mapnaam
 
Laatst bewerkt:
Hmm,

\\\192.168.1.252\Mapnaam doet het zowel in firefox als de verkenner niet. \\192.168.1.252\Mapnaam doet het in de verkenner direct.
dan staat er netwerk > 192.168.1.252 > Mapnaam.

Toch netwerk?
Ga ik proberen op android.
 
Laatst bewerkt:
Ik had inderdaad een \ teveel staan ;)
UNC paden kan je niet in een browser kan gebruiken.
 
Yep,

via netwerk lan en nieuw kon ik de locatie toevoegen.
Speelt nu de mp3tjes netjes af.

Nu volgend probleem nog oplossen, het afspelen via sonos, maar dat moet nu ook uiteindelijk lukken.

Edmoor, bedankt voor de zeer sympathieke en goede hulp.

Nu weer corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan