Starten Externe HD WD My Book

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanhoje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2016
Berichten
0
Hoi,
Hoewel mijn externe HD (Backups) steeds is aangesloten op het electriciteitsnet, start hij NIET ALTIJD mee op bij opstarten PC
Groot probleem is dit niet echt, wel vervelend bij geprogrammeerde (geplande) backup opdrachten, waarbij dan telkens een foutmelding volgt
Aan/Uit knop van de HD moet dan uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld worden en omde backup-opdrachten manueel uit te voeren

Ben ik alleen met dit voorval ??? Zijn er misschien instellingen m.b.t. energiebeheer
Alvast bedankt voor elke reactie :shocked:
 
Als je nu eens, als de schijf niet opstart, de usb stekker trekt en er weer opnieuw insteekt.
Kijk eens of hij dan wel opstart.
Of steek hem eens in een andere usb poort.

Zelf zoek ik het namelijk in de slaapstand van de schijf. Daar moet hij dan uitgehaald worden, via USB.
Misschien dat je zelfs iets in het bios anders moet instellen. (eh, vraag me niet wat)

Succes er mee.
 
Het is niet verstandig om de externe HD waar de backups op staan permanent op de PC aangesloten te laten.
Als de PC dan een keer besmet raakt met een ransomvirus is ook gelijk de aangesloten externe HD besmet.
Die kopie op de externe HD is juist bedoeld als laatste redmiddel tegen dit soort virusbesmettingen.
Dus altijd de externe HD loskoppelen van de PC nadat de backup gemaakt is.
Dat houdt vanzelfsprekend in dat u de backup niet automatisch moet laten maken, maar zelf, met de hand, de backup moet starten (en dan natuurlijk niet vergeten eerst even de externe HD aan te sluiten).
 
Als je nu eens, als de schijf niet opstart, de usb stekker trekt en er weer opnieuw insteekt.
Kijk eens of hij dan wel opstart.
Of steek hem eens in een andere usb poort.

Zelf zoek ik het namelijk in de slaapstand van de schijf. Daar moet hij dan uitgehaald worden, via USB.
Misschien dat je zelfs iets in het bios anders moet instellen. (eh, vraag me niet wat)

Succes er mee.

Hoi Kostenzer,
Dank voor je reactie ...
Probaties met USB stekker geprobeerd ..................blijft zelfde
Geen instellingen voor energie gevonden in BIOS ....
Ik zoek verder of zal mij er uiteindelijk moeten bij neerleggen
Groetjes en nog een prettige week !
 
Het is niet verstandig om de externe HD waar de backups op staan permanent op de PC aangesloten te laten.
Als de PC dan een keer besmet raakt met een ransomvirus is ook gelijk de aangesloten externe HD besmet.
Die kopie op de externe HD is juist bedoeld als laatste redmiddel tegen dit soort virusbesmettingen.
Dus altijd de externe HD loskoppelen van de PC nadat de backup gemaakt is.
Dat houdt vanzelfsprekend in dat u de backup niet automatisch moet laten maken, maar zelf, met de hand, de backup moet starten (en dan natuurlijk niet vergeten eerst even de externe HD aan te sluiten).

Hoi, srpchulp
Bedankt voor het nuttige advies, vooral in verband met het "ransomvirus" waar ik eerlijk gezegd geen rekening mee had gehouden ! :eek:
Daarmee is dank ook het gemelde probleem opgelost.
Groetjes, nog een prettige week :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan