Wat doet Microsoft Edge stiekum ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
edge.png

In windows 10, zit Microsoft Edge.
Ik gebruik Edge niet, wil het ook niet gebruiken en (zover de instellingen het toelaten) Edge uitgezet.

Nu na enige tijd zie ik in mijn Taakbeheer dat Edge toch weer actief is met iets op de achtergrond, het netwerkgebruik geeft 263 Mb aan
Wat doen ze hier en waarom kan ik Edge niet helemaal uitzetten.
 
@ Veng : ik zie niet meteen een verschil met het advies van edmoor ?

(zover de instellingen het toelaten) Edge uitgezet.

Heb je (een) bepaalde tool(s) gebruikt om die instellingen te wijzigen ?
 
Haha. Nee, ik zie ook geen verschil. Blijkbaar hebben we min of meer gelijktijdig gepost. Dan kan dit soort dingen gebeuren;)
 
Gelijktijdig ? ... er zit een klein kwartier tussen beide posts. :d
 
Als ik een post wil beantwoorden begin ik te schrijven en als ik tevreden ben post ik die. Ik ga echter voor het posten zelf niet eerst zitten kijken of iemand mij al voor is geweest;)
 
Ik heb shutup10 geprobeerd

Alles uit, en dan toch nog activiteit van Edge...
Er is meer wat Microsoft doet waar wij geen idee van hebben, de teller van de netwerkmonitor blijft lopen :-(
Gaat dit net zo'n weg worden als destijds met Internet Explorer, dan moesten weet ik veel wie allemaal zich ermee gaan bemoeien om Explorer niet als standaardbrower te willen.
En wissen is o zo moeilijk gemaakt........
Ik ga meer en meer geloven dat de toekomst meer in de richting van Linux zal gaan

Bedankt voor jullie reactie's
 
Ik gebruik Edge af en toe om te kijken hoe dingen daar in gaan. Naast dat doet Edge hier nooit iets en staat ook nergens in Taakbeheer. Kijk eens in je opstart gedeelte wat daar allemaal staat.
 
Vroeger had Windows een functie welke twee monitorschermpjes in de tray zette. Daarmee kon je je netwerkactiviteit monitoren.
Die functie heeft Microsoft er uit gehaald, maar iets vergelijkbaars kun je weer terugzetten. De ""Network Activity Indicator:
http://www.itsamples.com/
Zelf vind ik het handig om direct te kunnen zien of er netwerk activiteit is en of dat in of uitgaand is.
Ik gebruik dat al weer jaren en laat de functie gelijk met het opstarten mee opstarten.
 
Nog een kleine update.
Het grootste deel van de activiteit van Edge gebeurt tijdens het opstarten, dan worden alle nieuwsfeitjes en reclames opgehaald.
Als we die nu eens kunnen omzeilen zou dat heel prettig zijn
 
Je zou aan de slag kunnen gaan met het tooltje dat de jean aanbracht in bericht #2 of heb je die piste al bewandeld ?

Ik zou veiligheidshalve eerst een image maken alvorens ik ging experimenteren.
 
Je zou aan de slag kunnen gaan met het tooltje dat de jean aanbracht in bericht #2 of heb je die piste al bewandeld ?

Ik zou veiligheidshalve eerst een image maken alvorens ik ging experimenteren.

al meermaals edge hiermee verwijderd, nooit problemen gehad !
 
Tooltje had ik al geprobeerd, zie mail #9.
 
In bericht #9 postte je feedback over ShutUp10, niet over uninstall_edge_[winaero.com].
 
Tevens nog geen antwoord op de vraag wat er allemaal in je opstart gedeelte aanwezig is.
 
Ik heb Edge, verwijderd.
Hoera :)

Dank voor alle hulp
 
En mogen wij ook weten hoe je dat uiteindelijk hebt gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan