Hoe kom ik van Palikan af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

molenaartje

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2015
Berichten
17
Sinds een tijdje zit Palikan op mijn laptop. Geen idee hoe het erop is gekomen. Het is een zoekmachine die je manipuleert.
Ik lees op meerdere sites hoe je 'm kan verwijderen maar welke is betrouwbaar zodat ik niet nog meer ellende op mijn hals haal?

Met dank en hartelijke groet
 
Malwarebytes had ik al gebruikt en heeft het niet gevonden. Hitman Pro ook niet. Ik ga je tweede suggestie proberen gast0205. Dank.
 
error ...

Oeps, je tweede suggestie geeft een error ....
en de laatste link geldt niet voor Windows 10.
 
Laatst bewerkt:

Deze link leidt je o.a. ook naar Reimage, SpyHunter en meer rommel die je beter kwijt dan rijk bent.

Dergelijke programma's hebben dubieuze achtergrond en / of vertonen gedrag dat vergelijkbaar is met malware. Uit tests is gebleken dat dit programma problemen "detecteert" die er niet eens zijn ! In een volgende stap wordt dan voorgesteld de software aan te kopen, met als doel de "problemen" op te lossen. Installeer je dit programma en koop je de software aan, dan beginnen de problemen pas écht.

Niet doen dus !!
 
Maar handmatig verwijderen, zoals aangegeven, daar kan toch niets mee misgaan?
Ik heb geen programmaatje binnengehaald.
 
Prima opgelost.. .waarom zou je het anders doen als het ook handmatig kan....:cool:
 
Zolang je manueel werkt is er inderdaad geen gevaar dat je nieuwe besmettingen binnenhaalt. :thumb:

Vond AdwCleaner nog wat ?
 
Deze link leidt je o.a. ook naar Reimage, SpyHunter en meer rommel die je beter kwijt dan rijk bent.

Dergelijke programma's hebben dubieuze achtergrond en / of vertonen gedrag dat vergelijkbaar is met malware. Uit tests is gebleken dat dit programma problemen "detecteert" die er niet eens zijn ! In een volgende stap wordt dan voorgesteld de software aan te kopen, met als doel de "problemen" op te lossen. Installeer je dit programma en koop je de software aan, dan beginnen de problemen pas écht.

Niet doen dus !!

Helemaal mee eens.
Ik heb eens de moeite genomen om een groot aantal van die gratis tools te testen en hier is het resultaat te lezen:
https://sr-pc-hulp.nl/Populaire gratis software en download sites en de malware die daar in zit.pdf

Dat geeft gelijk een antwoord op de vraag waar dat Palikan en andere malware vandaan komt en hoe dat op uw pc terecht komt
 
Zeer veel dank hiervoor srpchulp. Zo'n lijst wilde ik altijd al hebben en nu valt het zo in mijn schoot.
Ik ben weliswaar Mac gebruiker, maar er is ook nog een laptop met Windows hier in huis.
Sinds ik Mac gebruik heb ik nooit meer last gehad van welk probleem dan ook.
Je moet wel wat dieper in de buidel tasten.
Hartelijke groet van Judith (ben een echt molenaartje).
 
Mooie lijst srpchulp, had hem zelf niet zo op" papier"... maar ga er vanuit dat veel van dat soort sites niet voor niets "gratis" zaken aanbiedt ... juist... om er wat voor terug te krijgen.... bijv via malware die men mee installeert....
Dus als het effe kan... handmatig doen of alleen met tools met een goede reputatie en dan ook nog alleen downloaden van hun eigen site... (en nog steeds opletten).
Ik scan heel veel van wat ik binnenkrijg so wie eerst hier.
https://virusscan.jotti.org/
Er geldt een maximum van 50MB per bestand
En das dus voor veel tools en zo al mooi...

En ... zelf na blijven denken... is het te mooi om waar te zijn... zoek dan eerst maar verder voor waarschuwingen dan wel ervaringen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan