Laptop met upgrade naar Windows 10 opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo, ik wil mijn laptop opnieuw installeren (traag) maar die heeft een upgrade naar Windows 10 gehad.
Na wat zoekwerk kwam ik op deze website:

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

En dan de optie "Het hulppprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken etc.."

Zou moeten lukken op deze manier maar hoe zit het dan met de productcode en de drivers van de geluidkaart etc.?
 
Dan installeer je hem dus schoon. De meeste drivers zal W10 aan boord hebben anders even al je drivers updaten na installatie.
Je productcode blijft intact, dit is weg geschreven in het BIOS. W10 wordt dus gewoon weer geactiveerd.

Of zoals bovenstaande uitvoeren alhoewel ik persoonlijk een voorkeur voor geheel schoon heb.
 
Alles wordt overschreven, dus ja.
Je dient wel de drivers opnieuw te installeren.

En maak als het goed draait een image en gebruik de backup opties, kun je terug naar het gewenste.
 
Okay, ik heb gekozen voor de optie Mijn bestanden behouden omdat ik die op een aparte partitie heb staan. (wel backup gemaakt natuurlijk) De optie Alles verwijderen kan twee uur duren staat er. Dus ik neem aan de optie die ik heb gekozen korter duurt. Maar de laptop staat nu al meer dan drie uur te draaien. (cirkeltje van witte balletjes) Is dit wel goed?? Gewoon geduld hebben of klopt er iets niet?
 
En wat moet ik doen als het over twee uur (dus totaal 6 uur!) nog niet klaar is?

Nu na 7 uur nog steeds aan het draaien.... Wat gebeurt er als ik het onderbreek door de aan/uit knop ingedrukt te houden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal het toch opnieuw installeren worden vrees ik, was achteraf dan ook een beter idee, maar ja, als je alles van te voren weet....
 
Maar hoe doe ik dat nu dan? Kan ik nog wel opstarten als ik het nu onderbreek?

Update: Nou ik heb de gok gewaagd en de aan/uit knop net zolang ingedrukt gehouden tot hij uit ging. Nadat ik hem weer aanzette kreeg ik een scherm waar op staat:
Windows installeren, de pc wordt verschiilende keren opnieuw opgestart. Staat nu op 10%, wie weet komt het toch nog goed

Hij doet het, snap er niks van!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je vraag is opgelost kun je hem zelf op "opgelost" zetten in je starterspost rechtsboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan