Alt codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Goedemiddag,wanneer ik de griekse letter omega wil typen op mijn toetsenbord(azerty) met de alt code +234 (gevonden op internet) krijg ik een heel
ander letter , nl. de letter U met circumflex.
Waarom staat die lijst dan op internet ,als geen van al die codes werkt?In word is dat op te lossen ,maar zou dat gewoon ook kunnen met een alt code?
 
Precies wat ik schreef. Lees de WIKI link.
 
en er zijn er nog een paar anderen.
Geen enkele die werkt op een AZERTY. (Belgisch punt), en ken ook geen oplossing:eek:
Ik heb ook de QWERTY (NL) instellingen, als ik switch werkt het wel. (mischien is dat een oplossing voor TS?)
Ooit heb ik zelf zoiets opgelost door een schermtoetsenbordje te maken ( Russisch)
Maar het is meer bedoeld om woorden en zinnen in te tikken , nadien kan je de woorden of zinnen kopiëren en plakken in elke toepassing (word, excel, notepad, ect), voor één teken (omega) is het nogal omslachtig, maar als TS daarmee verder kan wil ik wel een Grieks toetsenbordje ineen flansen.
(moet wel een lijstje hebben met de gewenste tekens (hoofd- en kleine letters).
 
Bedankt allen,nee ik ga niet aan mijn toetsenbord instellingen liggen prutsen.Ik heb pas een nieuwe desk pc met win10,werkt goed tot nog toe
en wil dat zo houden
Allerlei instellingen gaan veranderen ,en ik ken er niet zo heel van,bedankt!
Ik dacht dat het simpler was zoals alt in houden en dan een cijfer indrukken op het nummeriek bord.
 
Kun je dit niet in een macro stoppen?
Ik weet niet helemaal waar ik het over heb, want ik ken word niet.
Met Wordperfect x8 is dat geen probleem.

Dan heb je nog een programmaatje MapKeyboard. Daarmee kun je dergelijke dingen ook doen. (even googlen)

Succes er mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan