• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

overzichttabel maken met data uit werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvharten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2016
Berichten
1
Ik heb een bestand waarin vakdocenten bij alle leerlingen gegevens invullen over leerlingen. Ik wil graag op een overzicht werkmap de gegevens per leerling per vak zien. Dus per vak is er een werkmap waarin ik steeds de 5e leerling selecteer en daar dan de bijbehorende leerling rij in de voerzicht tabel achter ieder vak krijgen. Ik heb een voorbeeld bestand met harde codering voor de eerste leerling bijgevoegd. Ik weet niet hoe ik kan verwijzen naar de rij die in cel D1 genoemd wordt nu verwijs ik steeds hard gecodeerd naar rij 2 maar dan kan ik niet snel naar de volgende leerling verwijzen.

bedankt

helene
 

Bijlagen

  • 3.8 informatie leerlingen oktober 2016test.xlsx
    52,6 KB · Weergaven: 32
Hi,

Welkom op het forum.

Helpt dit je verder ?

in B4 :
Code:
=INDIRECT(A4&"!C2")

Kan je gewoon doortrekken naar beneden ! Wel even "fr" aanpassen in "Fra"

Gr,

Joske
 
Laatst bewerkt:
Even beter naar de vraag gekeken !

Code:
INDIRECT(A4&"!C"&$D$1)

Gr,

Joske
 
Ik kom tot deze matrixformule. In A1 de voornaam en in B1 de achternaam.
Code:
=INDEX(INDIRECT("'"&$A4&"'!$C$2:$H$33");VERGELIJKEN($A$1&$B$1;INDIRECT("'"&$A4&"'!$A$2:$A$33")&INDIRECT("'"&$A4&"'!$B$2:$B$33");0);KOLOM()-1)
 

Bijlagen

  • 3.8 informatie leerlingen oktober 2016test.xlsb
    48 KB · Weergaven: 24
Binnengekomen bij beheer:
Hallo,

Kan ik Joske ook bedanken, want die geeft mij het goede antwoord.

bedankt

helene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan