trage printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Mijn printer (HP Photosmart 5510d) is aangesloten op mijn wifi netwerk. Als ik een printopdracht geef reageert hij niet altijd meteen. Soms print hij pas geruime tijd later (één uur!). Hij start dan opeens op het eerste gezicht zonder enige aanleiding. Soms print hij pas als ik de pc heropstart. Weet iemand hoe dat zou komen?
 
D'r zijn meerdere mogelijke opties, maar troubleshooten is altijd lastiger dan even de printer verwijderen (installatie ongedaan maken). Daarna nog niet opnieuw installeren, maar met bijvoorbeeld Ccleaner even de loze sleutels laten verwijderen, machine opnieuw opstarten en de printer weer installeren, MITS je de drivers voorhanden hebt. Alles bij elkaar een kwartiertje denk ik?
 
Eerste wat ik zou doen is
a. Een instellingenpagina uitdraaien op de printer zelf waar te zien is welk ip-adres de printer heeft op het wifi netwerk
b. Op de computer cmd.exe starten en dan een permanente ping open zetten naar de printer:
ping -t <ip-adres van a.>
Voorbeeld:
ping -t 192.168.2.100

Blijven er ping reacties terugkomen dan zal de printer wel een goed/stabiele wifi verbinding hebben, en dan zal het aan de pc liggen dat de printopdrachten slecht worden aangeboden (zie tip van gast0225 m.b.t. herinstallatie printer).
Uiteraard kun je kijken/bewaken wat op elk moment de status is van de printer(-wachtrij) binnen Windows: [Windows-toets]+R toetscombinatie -> control printers

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan