probleem wifi-hotspot laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ED1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Berichten
3
Hallo

Ik heb van mijn laptop een wifi-hotspot gemaakt zodat ik met mijn smartphone op het internet kan. De wifi-hotspot aanmaken was geen probleem en ik kan met mijn smartphone de hotspot ook vinden en verbinding mee maken. Alleen werkt het internet niet, ik kan op geen enkele internetpagina geraken of een app gebruiken. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt! :)
 
Maar hier gaat het wel over het omgekeerde. Hier wou de persoon in kwestie van zijn smartphone een hotspot maken en niet van zijn laptop.
 
Heb het toch eens geprobeerd, maar dat werkt dus niet
 
Lijkt me handig dat je aangeeft welke handleiding je gebruikt hebt bij het inrichten van die hotspot.
In Windows omgevingen wordt de standaard oplossing die Microsoft aanbiedt daaromtrent ICS genoemd (oftewel: Internet Connection Sharing), wat er op neer komt dat een pc/laptop zowel een bedrade als draadloze aansluiting heeft, zelf bedraad is aangesloten aan Internet en dan via de draadloze aansluiting een hotspot beschikbaar stelt.

Wat hierbij van belang is is dat het ICS draadloze (hotspot-)netwerk het 192.168.0.x ip-netwerk gebruikt (dus (o.a.) ip-adressen uitdeelt in die reeks aan het hotspot netwerk), wat betekent dat het bedrade netwerk van de pc/laptop niet het 192.168.0.x ip-netwerk mag zijn. Wij weten 0,0 over het bedrade netwerk bij jou, dus kijk hier in ieder geval eens naar.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
internet verbinding delen

ik vroeg me af of dat je je netwerkadapter waarmee je in verbinding bent met het internet gedeeld hebt met je wifi hotspot.
 
Je bent in dit topic niet de enige die zich wat af vraagt en zolang te TS niet meer reageert zal dat ook zo blijven.
171.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan