c# database met speech {Hulp Nodig}

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonicdefson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2016
Berichten
1
Hallo,
ik ben een totale leek op het gebied van c# en ben net begonnen met een project
met spraakherkenning en nu had ik 1 klein vraagje:
ik wil graag de speech commands in een (liefst externe) database opslaan
deze ook weer hiervandaan inladen op het moment dat ik wat inspreek,
is dit mogelijk? en zo ja zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit het beste kan
aanpakken?

met vriendelijke groet,
dragonicdefson

ps hier is een deel van mijn code.


private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
Choices commands = new Choices();
commands.Add(new string[] { "Hello jarvis", "very Good At all" }); <--------Deze commands "hello" jarvis en "very good at all" en nog veel meer wil ik in een database
GrammarBuilder gBuilder = new GrammarBuilder();
gBuilder.Append(commands);
Grammar grammar = new Grammar(gBuilder);

recEngine.LoadGrammarAsync(grammar);
recEngine.SetInputToDefaultAudioDevice();
recEngine.SpeechRecognized += recEngine_SpeechRecognized;
 
Hallo dragonicdefson,

Ik heb geen specifieke ervaring met speech commands, maar wat ik hier zie is een string array.

Het is zeker mogelijk om tekst op te slaan in een database. Afhankelijk van wat je verder in een database nodig hebt zou je kunnen lezen over codefirst design of zelf een database bouwen en deze aan EntityFramework koppelen.
Het is ook mogelijk op andere manieren met een database te verbinden, maar SQL server (of SQL express, gratis beperkte versie) met EntityFramework is het beste geïntegreerd.
Heb je wel een goed beeld bij wat een database is en kan toevoegen aan de applicatie en wat voor dataopslag je verder nodig hebt?

Wat betreft het ontwerp van je tabel, het lijkt er hier op dat je alleen maar verschillende teksten opslaat, dus dan zou je aan een tabel met een PK en een tekst veld genoeg hebben.

|------Commands------------|
|-PK----|-text----------------|
|-1-----|-"Hello Jarvis"------|
|-2-----|-"Very good at all"-|
| etc. |

Ik hoop dat je hier wat mee vooruit kunt, als je graag meer uitleg wilt over wat je met een database kunt of hoe je dan de verbinding legt met de database, vraag maar raak :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan