linux mintaccount heeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
111
Ik heb een vreemd probleem.
een van de gebruikersaccount in linux mint heeft geen icoontjes voor afsluiten, minimaliseren meer. dus het kruisje de min en de plus rechtsboven ontbreken.
Zowel bij Thunderbird alsook bij firefox. Ook kan ik de bestandsmenus bovenin niet meer gebruiken.Als ik ze aanklik knipert de knop even maar vouwt niet uit.
Het komt alleen voor bij deze ene gebruikersaccount, mijn hoofdaccount heeft dit probleem niet.

Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit kan herstellen. of het account opnieuw instellen zonder verlies van gegevens.
Ik ben een half jaar terug overgegaan naar linux en heb er nog steeds weinig verstand van.
Ik zou hulp in deze erg op prijs stellen.

Ik heb wel gezocht naar oplossingen maar kan niets vinden dat me verder helpt.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
 
Eh ja, hoe zat dat ook al weer hahahaha.
Eh......je werkt met Mint, maar welke mint als ik vragen mag?

Als het Mint XFCE is:

Verhelp een beeldfout (vensterranden die wegvallen)
3.1. Een bekende fout bij sommige apparatuur is, dat een enkele keer de vensterranden kunnen wegvallen. Onder andere de balk met de knoppen voor sluiten, vergroten en minimaliseren valt dan weg.

Je kan dit telkens als volgt verhelpen:

Menuknop - Terminalvenster

Tik de volgende toverspreuk in (voorkom fouten: kopieer en plak):
xfwm4 --replace

Druk op Enter.
Daarmee herstart je de vensterbeheerder, en dan is de boel voorlopig weer in orde.

En anders maak even een nieuw account aan, en daarna verwijder je het account die dit heeft.
Dan is het ook opgelost.

Mocht het alleen in Firefox en Thunderbird zijn:
Het kan zijn dat je in deze twee even op die driee streepjes rechts in de bovenhoek moet klikken en daar wat moet instellen.
Is mij namelijk ook een keertje overkomen.
Of klik F11, zodat je scherm weer volledig scherm ziet.
Of (ja, ja er zijn meer wegen die naar Rome leiden)
Gewoon even met rechts ergens bovenaan klikken (bij firefox) en dan kiezen voor Menubalk.
14.jpg
 
Laatst bewerkt:
probleem opgelost

Femke98,

Mijn dank :thumb:
Het was klaarblijkelijk idd dat probleem.:d
Want na het invoeren van het commando bleek dat het het probleem geheel was verholpen.
Dagen mee aan het worstelen geweest.
Mijn opluchting en dankbaarheid is groot.:love:
Ik heb inderdaad Mint xfce denk ik , oftewel maya dacht ik.
Op zich ben ik erg tevreden met het gebruiken van Linux, maar ik loop nog steeds vaak vast met de onbekendheid van het besturingssysteem.
Ik was gewend aan windows n kon daar wel redelijk mee uit voeten maar Linux ben ik ik weer een leek.Als je nog goede tips hebt hoe ik meer kennis van besturingsystem op kan doen? Ik houd me aanbevolen.

Nogmaals dank voor de oplossing van mijn probleem
 
Let erop dat het probleem zich vaker voor kan doen.
Dan dit commando doen en klaar is het weer.

Het gekke is dat het alleen in één account is, en daarom toch de oproep van mij om een nieuw account aan te maken en die met het probleem te verwijderen.

En om te zien welke mint je hebt:

Open terminal, zet dit commando erin:
Code:
cat /etc/issue

en je krijgt zoiets als dit:

angela@angela ~ $ cat /etc/issue
Linux Mint 18 Sarah \n \l

Laat het dan even weten, of als je het weet, ga dan naar deze site en je kan daar alles lezen over Mint en wat je moet doen na installatie, plus trucs en tips.
https://sites.google.com/site/computertip/Home
 
Laatst bewerkt:
probleem herhaalt zich

Dank voor je reactie,
Het probleem deed zich idd weer voor nadat ik hem opnieuw opgestart had,
Het commando opnieuw invoeren verhielp het wel weer.
Ik denk dat ik toch het liefst het probleem definitief verhelp door een nieuw account te maken en die met het probleem te verwijderen.
De gebruiker van dit account wil niet met dit soort oplossingen werken en wil gewoon dat het werkt.:eek:

Mijn vraag is dan dus hoe ik dit doe met medeneming van alle e-mails en dergelijke zodat er niets verloren gaat.
Ik weet hoe je een nieuw account moet aanmaken. maar het is mij niet duidelijk hoe ik alles dan op het nieuwe account krijg.
Is er ergens een handleiding oid die ik kan gebruiken?

Ik heb trouwens ook het commando gebruikt wat je gepost had voor de juiste versie van Linux weer te geven maar dat commando geeft geheel geen resultaat.
Ik heb je commando nog nagezocht of er een fout inzat maar dat is niet zo, ook op andere sites kwam ik dit commando tegen maar het geeft bij mij na invoering in het terminal venster geen resultaat , alleen een knipperende cursor:confused:

Ik heb trouwens wel al die stappen op de site die je doorgaf gevolgd over wat je allemaal moest doen meteen na installatie van linux Mint (Maya dacht ik)
Het heeft allemaal ook goed gefunctioneerd het afgelopen half jaar, tot ik dit probleem plotseling tegenkwam.

Ik heb een lading vragen merk als ik zo bezig ben, ik zou me graag wat meer kennis aanleren over hoe met het systeem om te gaan maar dat is niet zo eenvoudig heb ik gemerkt. dus ik stel je steun erg op prijs.
BB
 
Laatst bewerkt:
Het heeft allemaal ook goed gefunctioneerd het afgelopen half jaar, tot ik dit probleem plotseling tegenkwam.
Dan is het handig als ik weet wanneer het precies is opgetreden. Iets plotseling komt vaak voor uit handelingen van de gebruiker ;)

Mocht je dichtbij Almere wonen, ik ben steunpunt, je bent van harte welkom.
 
Nee helaas niet femke. Ik zit in de regio Amstelveen/Uithoorn
Ik zoek eerst wel even verder op internet.
In elk geval ben ik gered met dit probleemIk heb ook gezien dat mijn versie linux mint niet meer ondersteund word en dat ik naar rebecca moet migreren. Dus ik heb eerst wel werk dat weer uitte zoeken hoe ik dat nu weer moet gaan doen!

Maar bedankt in elk geval voor je steun zover
 
Dank Andre, ik zie dat er veel mogelijk is om een probleem op te lossen. Maar gezien dat deze mint 13 Maya versie volgend jaar niet meer ondersteund word, lijkt het me beter om over te stappen naar een andere versie. Ik denk dat dit probleem dan ook wel verholpen is
Nu nog uitvogelen hoe ik dat het beste doe.
Ik hou me aanbevolen voor een heldere beschrijving over hoe ik dat beste kan doen
 
Ah, je werkt met Mint 13.
Nee, ga liever naar 17.3 dan werkt alles weer naar behoren!!

Eerst de verborgen mappen .thunderbird en .mozilla op een stick zetten, samen met al je belangrijke zaken (als je geen backup daarvan hebt)
Dan:
Je download Mint 17.3
Je zet deze als image op een DVD
Je start je PC op met deze DVD

Je pc heeft al een partitie met Mint 13.
Bij schijfbeheer kan je er voor kiezen om Mint 17.3 over Mint 13 heen te zetten. Kies dan Iets Anders en vink dan de Mint 13 partitie aan.
Wil je echt helemaal schoon beginnen, kies je voor de hele schijf gebruiken.

Overigens is Amstelveen niet zo ver van Almere, ik krijg vaker mensen uit die regio op bezoek. ;)
Het is het mooiste, ik kan je erbij helpen tegen een kleine vergoeding.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je aanbod Femke maar ik wil het zelf doen en uitvoeren omdat ik anders de greep op het geheel kwijtraak. Ik heb het een keer laten doen en ik was maanden bezig om erachter te komen hoe het geheel in elkaar zat☺
Maar ik stel je adviezen zeer op prijs en ga ermee aan de slag.
Ik hoop dat ik er nog eens op terug mag komen als ik er niet uitkom.
Ik wil linux beter leren kennen en dan is zelf doen voor mij de beste manier.

Ik ga mint 17 downladen en proberen te installeren.

Groet,
BB
 
Dank je wel Femke , graag zou ik van jouw 10 jarige ervaring gebruik maken als dat mag
Wat is het voordeel van mint 18 boven 17.3?
 
Laatst bewerkt:
Net zo heel veel, Min 18 krijgt uitgave updates tot 2021.
Mint 17.3 tot april 2019.

Nieuw in Mint 18 zijn het moderne thema Mint-Y (dat nog niet standaard staat ingesteld) en de 'X-Apps', nieuwe standaard-apps die op elke desktop-omgeving van Mint goed integreren en er goed uitzien. De X-Apps heten Xviewer, Xreader, Xplayer, Xed en Pix en zijn gebaseerd op respectievelijk Eye of Gnome, Atril, Totem, Pluma en gThumb. Verder zijn er in Mint 18 vernieuwingen aan de update manager en is Gufw de grafische firewall configuratie tool, nu standaard geïnstalleerd. Lees hier meer.

En ja, dat mag altijd! ;)
 
Heel fijn, dank je wel✨
Daar ga ik zeker gebruik van maken.
Ik denk dat ik dan maar mint 18 ga installeren. Dan kan ik wat langer studeren
Nogmaals mjn dank
Groet,
BB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan