Formatteren van een 1 Tb USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedere Life CD van Ubuntu is een opstartbaar schijfje. Hier wordt niet een bepaalde CDRom met hulpprogramma's bedoeld. Hier onder wat informatie over deze boot schijfjes. Daaronder een bespreking van dergelijke hulpprogramma's die daarop gezet kunnen worden. Met Windows heeft dit niets te maken omdat Ubuntu opstartbaar op de CDRom of DVD staat. Het hoeft ook niet te worden geïnstalleerd maar een bootbare schijf moet gemaakt worden door een .iso bestand naar schijf te branden met een brander programma wat dat kan. Een andere handige bootschijf is Hirens Boot CD.

https://help.ubuntu.com/community/LiveCD

http://lifehacker.com/5525534/recover-data-like-a-forensics-expert-using-an-ubuntu-live-cd
 
Ik veronderstel dat je het over Knoppix hebt ipv "Knippix" ? Indien ja: wanneer die stick niet door Knoppix wordt herkend zal hij niet door een Ubuntu Live CD herkend worden.

Een Ubuntu Live CD kan je downloaden op het internet. Ik bezorgde je de complete handleiding met een link naar de downloadlocatie en een volledige uitleg over het gebruik ervan. Daaruit blijkt duidelijk dat Ubuntu niet dient geïnstalleerd te worden.

Bizarre vragen allemaal.
 
Hallo

Geen antwoord op #6

H2testw zift heel snel de valse u.s.b. sticks er uit ...

Een 1 T.B. stick ... u.s.b. 2.0 :eek:

Peter

Hallo Peter
Toch wel antwoord gegeven, maar misschien niet direct aan jou. Ga naar www.wish.com dan zie je hele andere prijzen
Dat programma H2testw ziet als enige wel die USB stick n.l. , alleen als ik die stick daarmee benader krijg ik als commentaar "Fehler beim Zugriff auf das Ziel",
In Microsoft zie ik die USB-Stick niet evenals in MiniTools Partition Wizard. Dat is dus wel jammer want ik kan nu die stick niet manupuleren met Format .
Weet jij nog niet een mogelijkheid. Windows geeft wel een signaal als ik de stick in- of uitbreng.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laat 'm de binnenkant zien van een kliko of stuur hem terug.
Die website verkoopt vaker rommel, overigens.

En Knoppix is een Linux derivaat, een andere zal echt niet meer kunnen.

Dacht dat het echt een 1TB zou zijn, geld zat daar in Volendam.:)
 
Dat maakt allemaal niets uit, de stick immers leeg (zie bericht #1) en er vallen dan ook geen bestanden te redden.



Dat is mooi.

Een 1TB USB-stick van goede komaf kost momenteel zowat €800, dan zou je dus al stevig wat nattigheid moeten voelen op het moment dat je ergens voor zowat €20 een 1TB USB-stick bestelt. :d

Valt ie nog te benaderen via een Ubuntu Live CD of maak je gebruik van je garantie en stuur je hem terug naar de verkoper ?

Hallo gast0205,
Ik ben wezen kijken op de door jou aangegeven site: Ubuntu Live CD
Maar de verschijndenheid is zo groot, dat het moeilijk voor me is welk bestand ik moet downloaden om die Live CD te branden. Zou je precies kunnen aangeven welk bestand het is?
En moet het perse met ImgBurn of kan het ook met de Win7 USB/CD tool ?
MVG
Dukkel
 
Ik denk dat je best alle reacties nog eens rustig doorneemt, zodat de essentie van de zaak tot je kan doordringen ... gemakkelijkheidshalve zet ik graag nog één en ander op een rijtje voor je:

Een 1TB USB-stick van goede komaf kost momenteel zowat €800, dan zou je dus al stevig wat nattigheid moeten voelen op het moment dat je ergens voor zowat €20 een 1TB USB-stick bestelt. :d

maak je gebruik van je garantie en stuur je hem terug naar de verkoper ?

Ik veronderstel dat je het over Knoppix hebt ipv "Knippix" ? Indien ja: wanneer die stick niet door Knoppix wordt herkend zal hij niet door een Ubuntu Live CD herkend worden.

Laat 'm de binnenkant zien van een kliko of stuur hem terug.
Die website verkoopt vaker rommel, overigens.

Wil je een degelijke 1 TB USB-stick, neem dan bijvoorbeeld hier eens een kijkje.

Succes !
 
Hallo gast0205,

Het is me al gelukt, ik had wel het goede bestand gedownload, maar het moest perse gebrand worden met ImgBurn, eb dat is gelukt.

Alleen, waar het om ging: de bewuste USB-Stick wordt ook door Ubuntu niet gezien/gevonden.

Zolang die USB niet te benaderen is, kan ik niet de stick Formattereb en van een nieuwe MBR voorzien.

Dus er zijn andere maatregels nodig.

Mvg
Dukkel
 
Ik denk dat je best alle reacties nog eens rustig doorneemt, zodat de essentie van de zaak tot je kan doordringen ... gemakkelijkheidshalve zet ik graag nog één en ander op een rijtje voor je:









Wil je een degelijke 1 TB USB-stick, neem dan bijvoorbeeld hier eens een kijkje.

Succes !

Hallo gast0205, Lange Pier, en Alfred 2 em nog een paar mensen niet bij name genoemd.

Ik begin er ook in te geloven dat dit een sprookje was, een slecht sprookje wel te verstaan
Bedankt, voor alle moeite die jullie aan de dag hebben gelegd
Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Graag gedaan. Een groter aantal kleinere sticks biedt meer zekerheid dan één grote. Kleine kans maar als de verkoper er ook ingetuind was dan zal die misschien niet vragen om het artikel terug te sturen. Klaag anders bij Facebook want een winkel moet weten wat die verkoopt. Groet. Alfred
 
Soms wordt goedkoop duurkoop, of kan je je geld nog recupereren ? ...

Blijf bij het zien van een volgende "top-aanbieding" met beide voetjes aan de grond en bevraag je VOOR je wat bestelt ! :thumb:
 
Ah, ik heb zojuist ook bij de bekende Chinees een 512GB stick besteld voor 27 euro. Omdat het geen USB3.0 was maar slechts 2.0 hoopte ik dat het niet 'too good to be true' was. Enfin, voor 27 euro wil ik nog wel een gokje wagen. Na ontvangst de stick ingeprikt en hij wordt inderdaad herkend als 512GB en er worden geen fouten in het bestandssysteem gevonden. Toen ik echter mijn film collectie erop begon te zetten merkte ik dat na ca. 20GB de files corrupt begonnen te raken. Dat zal dan wel zo ongeveer de echte capaciteit zijn :eek: Daarna nog even met GParted aan de gang geweest om de partitie te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Toen nog eens opnieuw geformateerd in FAT maar helaas: gevalletje 'too good to be true'. Vaak gaat het goed bij de Chinezen maar af en toe ga je de boot in. Als het tientjes werk is overleef ik dat wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan