Formatteren van een 1 Tb USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuwe USB stick van 1 Tb, en nu is de vraag:

De stick is nu exFat geformatteerd.

Kan je de stick het beste zo laten, of kun je "hem" beter een ander format geven, en waarom?

Nu hij nog leeg is kan het nog.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Dat is helemaal afhankelijk aan wat je er mee wilt doen. Let op dat sommige (oudere) formats wat beperkingen hebben. Lees daar hier meer over.
 
Hallo, De gegeven link wijst naar een pagina met onbegrijpelijk geschreven tekst en deze blijft laden.

Op dit forum kan je het verschil nalezen in een sticky, zoals Jip en Janneke met elkaar spraken. Groet. Alfred
 
Geen probleem met de link van Venga, pagina laadt als een speer...enige nadeel(tje) is dat alles in het engels is, dan is de link van Alfred makkelijker lezen..
 
"exFAT – exFAT is a propitiatory file system created by Microsoft for flash drives in situations where NTFS is not feasible due to its data structure overhead or file size limit of FAT 32."

Je begrijpt wel eens bijna wat ze bedoelen. Nadat de pagina geladen was op een andere computer begint die weer constant te laden. Ik schrijf het echt niet voor niets en je mag het altijd proberen.
 
Hallo Mensen

Er is iets misgegaan met mijn USB version 2.0 stick.

De laatste keer dat ik hem benaderen kon had hij allemaal verkeerde BLOCKEN behalve het allereerste gedeelte.

Momenteel ziet MiniTool Partitions de stick helemaal niet meer zitten.

Is er nog een krachtiger tool? Waarmee je die verkeerde blocken kunt overschrijven

Kun je een USB stick ook met low format behandelen?

Mvg
Dukkel
 
Niks mis met wish.com.
Heel veel mensen maken gebruik van die site en kopen er zeer voordelig van alles en nog wat, prima!
 
Formatteren is wissen.
Een low level format zal denk ik inhouden dat er nog informatie over het ongedaan maken op staat en bestanden eventueel net als bij Delete weer hersteld kunnen worden.

Je zou best een wanproduct kunnen hebben want dit is een winkel op Facebook? Oplichting met USB sticks gaat als volgt; de stick wordt aangepast in de eerste sectoren dat die aangeeft een grote te zijn terwijl het een relatief kleine is. In dat geval zullen er bestanden verdwijnen wanneer je de stick probeert vol te schrijven. Formatteren zal een probleem worden in dat geval. Het tweede wat ik weet is dat sommige sticks niet door de controle komen en dat de fouten dan kunnen worden gekenmerkt als over te slaan gebied. Bij formatteren krijg je dan evenzo problemen. Dit soort artikelen worden in Chinese fabrieken niet weggegooid maar gewoon verkocht of voordeliger aangeboden in grotere aantallen. Met LED lampjes zie je dat ook vaak gebeuren.

Wie het beter weet die mag het zeggen maar probeer USB sticks absoluut eerst goed uit en wil heel veel data er niet naartoe schrijven of worden ze niet geformatteerd, dan terugsturen of terugbrengen naar de winkel. Dit zal dan wel een niet lonende aangelegenheid zijn want 800 kost het niet nee.
 
Een echte low level format wordt 1 x gedaan in de fabriek, wij kunnen alleen 0'en laten schrijven....
Oftewel, low level format bestaat niet voor een gebruiker, vrougah met mfm schijven kon dat.

Partities wissen en nieuwe aanmaken is een manier.
 
Een echte low level format wordt 1 x gedaan in de fabriek, wij kunnen alleen 0'en laten schrijven....
Oftewel, low level format bestaat niet voor een gebruiker, vrougah met mfm schijven kon dat.

Partities wissen en nieuwe aanmaken is een manier.

Hallo Lange Pier
Let op: Ik kon alles ermee doen, ook Surface scanning (vannacht uitgevoerd omdat het zo lang duurde)
Vanmorgen bleken de eerste 2 horizontale rijtjes groen (=dus Okay) te zijn, de rest was rood (=bad Blocks)
Na computer opnieuw opgestart te hebben, ontdekte de computer op geen enkel manier meer die USB-stick.
Nu weet ik niet meer wat ik met die USB-stick aan moet/kan
Ik kan die stick dus momenteel niet benaderen.
Weet jij nog een manier ?
Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Het is dus andersom dan je denkt. http://nl.ccm.net/download/downloaden-34056732-hdd-low-level-format-tool Leuk om te weten, bedankt. In de link uitleg hierover en een programma wat jij misschien zoekt.

Hallo Alfred 2
Zoals ik Lange Pier al beschreef (zie#14): Die stick in momenteel NIET benaderbaar, dus ook niet voor dit Low Format programma. (ik heb het geprobeerd)
Weet jij misschien nog een mogelijkheid, om die USB-stick weer te kunnen benaderen?
Mvg
Dukkel
 
Hallo

Geen antwoord op #6

H2testw zift heel snel de valse u.s.b. sticks er uit ...

Een 1 T.B. stick ... u.s.b. 2.0 :eek:

Peter
 
Formatteren is wissen.
Een low level format zal denk ik inhouden dat er nog informatie over het ongedaan maken op staat en bestanden eventueel net als bij Delete weer hersteld kunnen worden.

Dat maakt allemaal niets uit, de stick immers leeg (zie bericht #1) en er vallen dan ook geen bestanden te redden.

Heel veel mensen maken gebruik van die site en kopen er zeer voordelig van alles en nog wat, prima!

Dat is mooi.

Een 1TB USB-stick van goede komaf kost momenteel zowat €800, dan zou je dus al stevig wat nattigheid moeten voelen op het moment dat je ergens voor zowat €20 een 1TB USB-stick bestelt. :d

Valt ie nog te benaderen via een Ubuntu Live CD of maak je gebruik van je garantie en stuur je hem terug naar de verkoper ?
 
Dat maakt allemaal niets uit, de stick immers leeg (zie bericht #1) en er vallen dan ook geen bestanden te redden.



Dat is mooi.

Een 1TB USB-stick van goede komaf kost momenteel zowat €800, dan zou je dus al stevig wat nattigheid moeten voelen op het moment dat je ergens voor zowat €20 een 1TB USB-stick bestelt. :d

Valt ie nog te benaderen via een Ubuntu Live CD of maak je gebruik van je garantie en stuur je hem terug naar de verkoper ?

Hallo gast0205
Voor dat geld is het toch het proberen waard?
Ubuntu Live CD heb ik niet Kun je die downloaden op Internet. Wel heb ik Knippix 3.7 , maar die zag de USB-stick niet zitten.
 
Dat maakt allemaal niets uit, de stick immers leeg (zie bericht #1) en er vallen dan ook geen bestanden te redden.



Dat is mooi.

Een 1TB USB-stick van goede komaf kost momenteel zowat €800, dan zou je dus al stevig wat nattigheid moeten voelen op het moment dat je ergens voor zowat €20 een 1TB USB-stick bestelt. :d

Valt ie nog te benaderen via een Ubuntu Live CD of maak je gebruik van je garantie en stuur je hem terug naar de verkoper ?

Hallo gast0205
Even over die Live CD van Ubuntu, kun je die net als Knoppix in je CD laatje leggen en hem daar opstarten, zonder dat hij je Win10 installatie beschadigd?
Of moet hij volledig geinstalleerd worden i.p.v. de Win10 installatie?
MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan