Help mij aub alias kan niet gevonden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatriciaB1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2016
Berichten
2
Ik kan mijn albelli bestand (fotoboekprogramma) niet meer openen..hij geeft aan : de alias kan niet worden geopend omdat het orginele onderdeel niet kan worden gevonden.. Als ik dan op herstel alias kies en Albelli of Albelli_nl.pkg selecteer geeft ie aan: er heeft zich een onverwachte fout voorgaan.. Foutcode -43 ik hoop dat u kn helpen want mijn fotoboek was bijna af en daar heb ik heeeeel lang op gewerkt :) ik heb een Mac
 
Als een alias (dat is dus een verwijzing naar het originele bestand) niet te vinden is, kan het zijn dat de harde schijf waar het origineel op staat niet is aangesloten of het niet doet.
Check in jouw geval dus of je nog bij je harde schijf kunt komen. Over 'herstel Alias': je moet denk ik niet het .pkg bestand hebben, dat is niet het programma waar je naar zoekt. Maar ik ken dat Albelli verder niet.

Heb je het al geprobeerd bij hun support? https://www.albelli.nl/faq/contact ? Via chat of telefoon, het ziet er vrij behulpzaam uit..
 
Hoi hoi,

Heel erg bedankt voor uw bericht..

De klantenservice heb ik al geprobeerd maar die zijn voor het helpen met het fotoboek, niet voor computer problemen :( het stond niet op een externe hardeschijf maar gewoon op de computer..

Groetjes
 
Ai, dat is vervelend dat ze geen hulp bij computerproblemen bieden, maar ze moeten ergens een streep trekken.

Je hebt niet -sinds je voor het laatst aan je project werkte- een grote Apple update gehad? (Dat je nu bijv. Sierra hebt, en daarvoor El Capitan)
Als er een alias is, dan is er dus ook een origineel. Je zou nog aan de Albelli helpdesk kunnen vragen waar dat hoort te staan bij Mac versies. Misschien in de Programma's map, onder het Albelli hoofdprogramma..

De Mac's eigen zoekfunctie vind ik niet zo goed werken (die van Windows ook niet..;) Zelf gebruikte ik daar het programma EasyFind voor, dat vindt meer.. Hier kun je Easyfinfd downloaden: http://www.devontechnologies.com/products/freeware.html
Eerst even uitpakken/unzippen, en naar de Programma map verplaatsen. Dan zoek je met Easyfind op de exacte naam van je project, of op het deel achter de .punt, ofwel de extensie.
Wat die extensie is kun je ook aan de Helpdesk vragen, lijkt me.. Gebruik je Timemachine?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan